Friday, February 13, 2009

citer cuti thaipusam kami












































































































































































basi giler laa citer ni....bygkan bile cuti thaipusam tu, baru ari ni nak citer....he he he...busy wei kat opis, lagi pun minggu ni datang mood nak mengemas bilik tu yg sibuk mengemas opis nie.....kan dah masuk tahun baru so kene lupuskan mane2 bende yg dah tak nak......baru lapang dada tgk bilik cantik....hi hi hi ... eh melalut la plak, jom laa tgk gambar....sambil tu i citer2 yeak.....









































cuti thaipusam ari tu lik melaka, jumaat malam pas abis keje dah bertolak....tak gi mane2 pun lik melaka ni.....jalan2 kat pantai puteri jek.....sebenarnye bapak mertua lieya ni ade bot....lepas pencen askar dulu die terus beli bot buat gi tangkap ikan....dulu die yg bawak, skrang ni dah tak kuat so die upah pekerja..... kalo dah ade bot tangkap ikan mesti le ade kedai jual ikan tul tak....haaa ini laa yg lieya nak citer.......petang sabtu tu kami jalan2 kat kedai ikan tu....
























mia dari jauh merenung tempat atuknye meniaga.....












































inilaa keadaan org membeli belah ikan ...mmg fresh2 ikan kat sini....fresh dari laut...sbb tu lieya suke balik melaka...ari2 mak mertua lieya buat ikan bakar..






































sebenarnye panjang deretan kedai-kedai kat sini.....ade dlm 4 kedai...
























































damia terpaku tgk bapak ikan ni.....besar giler....bapak mertue aku kate ni ikan bapak gelama......ikan besar2 cenggini tak selera aku nak makan....












































































































haaaa....cuber tgk besar tak besar ikan nieh...


























































































selain ikan, kupang pun ade......murah2 youuuuu








































































si mija sibuk nak basuh tangan, macam le die pegang ikan2 tu....






































okey...jom tgk pic mia n mija kat pantai puteri plak......



















main pasir...aku tak kasi mandi kali ni, takut plak dengar citer budak2 lemas kat paper yg byk tuh....






















haa bot bapak mertua lieya ala2 cam kat gambar tu le...tapi mase kiteorg pegi tu bot takde ...lum balik dari menjala ikan.....






















panas2 terik pun budak2 ni sanggup dok berjam2 mengadap pasir
























tgk tu!!! siap duduk plak...ape lagi...bertempik le aku kat situ....tak pasal2 baju kene pasir......
























dah start nak gaduh dah time nie....aku dah sound2 kat belakang, kalo gaduh jom balik....terus geng balik.....























kuku kakiku.....
























tak boring2 main pasir....
























posing atas bot plak.....tapi ni bot baru...tak bawak turun laut lagi...tu yg bersih jek tu























posing dari sudut lain plak.......cewah!!!












































































pastu kiteorg gerak gi jalan2 kat masjid tanah, gi jumpe adik lieya.......







































nak suprise lily kononnyer.....besdei die yg ke 21...tapi kat kek silap plak suruh org kedai tu tulis he he he






































kiteorg singgah kat kolej lily (kolej teknologi islam) n sambut besdei die....









































































kek coklat...rupe cantik tapi rase hampeh....almaklumlah tekak dah biase makan kek SR ....hahahahahhaaha (ayat keji)




















pastu gi jalan2 jap kat sane cari keychain huruf2 tuk letak kat henset..... cantik tak....cute kan, makin berseri2 henset i tauuuuuuuu......
























































cute kan.....tak leh kasi mia pegang ni....abis die nak cungkil batu kat huruf tu.....geram aku!!!!






























































































pastu malam2 kalo boring ni laa aktiviti mia....aku tak marah kalo die nak main bedak ...sebab umah nenek die kan....kalo umah sendiri aku marah....penat aku nak mengelap nanti.....keh keh keh keh (ayat keji lagik)




















kalo mia kerjakan bedak nenek, si mija plak kerjakan kopiah atuk.....







































jom layan vidoe yg ade.......ni video mia main bedak.....




















nie plak video jaja pakai kopiah........
























































tu saje ....... jumpe lagik.............

31 celoteh sahabat

syioknye kg mil kau!! siap leh lepak kt tepi pantai lagi..

February 13, 2009 at 8:13 AM

besh ar..dpt makan ikan fresh selalu..
ade kupang lak tu..syiok..sedapnya..

February 13, 2009 at 8:45 AM

best ooo lieya
ikan fresh2....sure manis rasa buat ikan bakar...giler aa...aku nak gi umah MIL ko ler camnie...kot2 dpt ikan free barang sekor dua...keh keh keh......

aku rasa lah lieya, laki aku nanti dah tua cam FIL ko kot. dia kan pencinta laut....asyik dok berangan buat rumah tepi laut....nak gi tangkap ikan kat laut2.....tekanan buat aku keh ...tp best gark idea dia tu rupanyer.....makin "segar" lah aku ngan ikan fresh2 tu nanti.

woit, tudung ko cam tudung aku ler...keh keh keh ...

February 13, 2009 at 8:55 AM

mkn ikan bakar hari2? aduss sedapnya lieya.....

ooo pandai ko ugut budak2 ni ek.. keh keh ..aku pun selalu buat gitu kt maryam.. :P

February 13, 2009 at 8:57 AM

amboi ko, bz kemain, dh nk habis minggu baru update.. takpe..takpe..janji update..

bestnya ko, leh mkn ikan fresh2... sure manis kan?

wei..serius ayat keji x hengat...LOL sama la, tekak aku pun kalu mkn kek yg kurenggg skit...cepat je tindakan reflex dia.. hahahah... ayat keji aku pulak nihhh...(lempang sekali)

aku cukup heran, apa le yg bebudak ni kenankan sgt dgn bedak kan? hardy pantang nampak, habis dituangnya, muka dh mcm hantu tepung aku nengok.

February 13, 2009 at 9:19 AM
Anonymous

wah best kan kalo kg dekat ngan laut.. sama la cam kg atuk kiter... dekat ngan lumut.. sonok sgt sbb dpt mkn ikan fresh ari2... manis lak tuh...
kalo balik x mandi laut mmg x sah.. suka tgk mia & mija... best jer.. w/pun x dpt mandi laut... happy jerk main pasir tuh..
cantik arr menda alah tuh cam nak buat 1 letak kat hp jer....

February 13, 2009 at 9:37 AM

sedap nyer makan ikan fresh-fresh nie. Ikka suka lah ikan bakar dicicah dgn air asam...perghhhh!!!
Oiiii..meleleh air liur aku oi!!!

February 13, 2009 at 9:44 AM

bestnyer bole makan ikan fresh..aku pun cam ko lieya..kalo ikan besar2 gedabak tu cam tak lalu sgt la..rasa cam bukan ikan..huhuhu
lieya, cantik la itu handphone deco ko yg alphabets tu..hari tu aku jumpa kiosk kt sunway pyramid tp limited colors..ada pink n blue sajorr...

February 13, 2009 at 10:14 AM

bes ar ko dpt mkn ikan fresh.. dapnyer kan ..wat ratah jer..pergh..

hehehhe...ayat tu x keji ar..sbb tekak aku pon memilih gak bab2 kek nih..hahahha..

wei..mentang2 kt umah nenek slamba jer ko bg anak ko main bedak yer.. abis kaki ko jd putih melepak kena sapu bedak.. aku pon heran la..pesal la bdk2 nih suka sgt main bedak kan... hish..penin tgk..

February 13, 2009 at 10:21 AM

perghhh..ikan fresh2 tu..mesti manis je rs kan? mesti ko angkut je barang setong 2 bw blk ke putrajaya kan?

panjangla rambut mia mija..geram je aku nengok..bile le time aku nk ikat rambut iqa mcm tu.ciput je rambut iqa, camne aku nk ikat?

re : aku still amik lg la depo tu.sakit mmg sakit.tp ade benda aku aim. tu yg aku tak berani lg nk preggy..tp best gak kan preggy same2..muahahaha!

February 13, 2009 at 11:38 AM

lama tak masuk sini...dah besar dah 2 beradik ni...makin comelll...

February 13, 2009 at 11:47 AM

best nye...boleh makan ikan fresh2..ikan bakar lagi...kl ni ikan dah tak fresh...

February 13, 2009 at 11:49 AM

untungnya awak lieya.. dpt mkn ikan fresh..kalau akak jadi awak pun, harus balik selalu.. hehehehe... untung MIL dpt menantu yg suka blik kg.... suka balik tu ada makna sebenarnya..betul tak... hehehehe.....

kalau anak2 akak tgk ikan yg besar2 tu diorang mmg suka..siap pegang2 lagi..akak yg bisig sebab takut.. hehehe... akak pun sama la cam awak..tak berapa sgt dgn ikan yg besar2 ni.. suka yg comel2 je...

February 13, 2009 at 11:51 AM

lieya..nenek aku mmg hari2 dia beli ikan kat pantai puteri tu....wah korang posing kat tmpt aku picnic hari tu erk...aku insyaallah maulidur rasul nie nak blk melaka lg.....wey dah lama aku nak tanya ko....TAG kat blog ko tu edit guna photoscape ke?aku nak buat TAG mcm saiz Tag ko tu camner erk?nanti bgtau aku tau!!!

February 13, 2009 at 1:11 PM

waaa...best ar dok situ kan..mkn ikan fresh ari2..sedap gilak.pandai hang lieya,anak main bedak kt umah sendiri marah,main kt umah nenek xmarah..wakakakkakaka

February 13, 2009 at 2:47 PM

salam lieya...
bestnyer rumah mertua kat tepi pntai.. dpt makan ikan2 fresh plak tuh.. kena selalu blk tuh..

February 13, 2009 at 3:37 PM
Anonymous

Lieya,akak pun suka gi pantai puteri petang..wei dah sampai masjid tanah kenapa la tak singgah umah akak dia,kalau tak boleh akak berkenalan ngan anak dara ber2 tu,,lain datang,singgah eh

February 13, 2009 at 3:43 PM
Anonymous

sedap.. sedap..
dah terliur nk mkn ikan bakar nie..

February 13, 2009 at 5:43 PM

sukanya tgk gelagat anak akk...
so sweet....bsr giler ikan tu kak...takut je nk mkn...huhu...

February 13, 2009 at 8:00 PM
Anonymous

seronok la kalo mcm ni...hr2 mkn ikang bakar fresh...best la mia ngan mija blk kpg ye...dpt main2 tepi pantai lg.......

February 13, 2009 at 8:31 PM

seronoknya kampung.. tepi pantai.. makan ikan fresh2.. best3.. ehhe.. suka tgk gelagat anak2 dara u lieya.. enjoy je diaorg tuekan?...

February 13, 2009 at 9:38 PM

best nye lepak tepian pantai
ngan angin sepoi² bahse...

bebudak
pantang jumpa pasir
nak main pasir je la keje nye

February 14, 2009 at 6:44 AM
Anonymous

ASAL KO X NAIK BOT G TANGKAP IKAN DIK?

February 14, 2009 at 11:15 AM
Anonymous

bestkn kg yg dekat2 ngn laut nie lieya...leh mkn ikan fresh..
rindu plak akak nk blk mersing...

amboi suka kemain 2 badik tu main pasir ye..

cantik keychain tu...brkenan lak akak tgk...

February 14, 2009 at 4:26 PM

besar ikan tuhhhhhhhhhh..best..best..

comei lah tgk gelagat budak berdua tuh...

February 15, 2009 at 1:05 PM

lieya..kau tak suka ikan besar? aku bedal je lieya..semua taram!
hehehehehe

best lak ai..ni mau aku order ikan segar kat kau ni kalu lik melaka! hehehehehe

February 16, 2009 at 1:10 AM
Anonymous

>> patut nampak macam kenal je tempat ni...
>> melaka rupanya...

February 16, 2009 at 2:23 AM

alah comeinyer mia and mija..dan pandai grooming ek..baby girl kena comei2...anyways, bestnyer father in law duk melaka..mesti selalu makan ikan fresh..kalau duk kat KL, ikan tak fresh sangat kan...

February 16, 2009 at 7:21 AM

best2..dpt mkn ikan fresh..dpt rasa angin laut....syiok woo..

February 16, 2009 at 1:41 PM
Anonymous

salam...

bestnya dpt makan ikan2 fresh lg bila blk kg...
lieya x bg dmia dg mija mandi,diaorg dapat main pasir pun jadilah..hehehe

February 16, 2009 at 1:57 PM

SERONOK AA LIEYA
dapat uk kat tepi pantai lak
mesti view menarik
tak tunggu shunset ke,
Lieya,
cuba amik gambar mija, miya berlari. mesti best moment. Pakailah tripod.Mesti gambar lieya marbelles!!!!

February 16, 2009 at 2:48 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy