Wednesday, March 4, 2009

Tagged ~ Kisah Preggy

kene tagged lagi...kali nie di tagged ngan jayanye oleh cik puan hirda kite, nasib baik citer pasal preggy2...so excited le aku menjawabnyer...keh keh keh ....jom tgk ape jawapan aku pada setiap soklan....hi hi hi




tapak kaki damia berusia 1 jam selepas dilahirkan





aku simpan lagi kad nie....kad yg ditampal kat tray baby





1. Was your first pregnancy planned?

of course!!! aku baru kawin dlm seminggu mak aku dah bising2 soh jangan nak 'planning2'...die nak cucu cepat!!! waaah!! tekanan okey!!! he he he....tapi kami pun mmg nak baby cepat2.....konon nak uji le 'terra' tak 'terra' ha ha ha...(tembakan mau tepat beb!!!) lg pun mak lieya dulu 'kosong' 4 tahun so taknak laa terjadi kat kami.....


2. What was your second choice name for your opposite gender name ?

byk sangat aku dah pilih, yg pasti ade name MIRZA...aku suke name tu...tu pasai anak ke 2 aku boh gak MIRZA...seb baik name MIRZA ni unisex...boy or girl boleh pakai.....


3. What were your reactions ?

hepi giler.....tiap bulan2 amik gambar perut....hahahahahaah...jakun n excited tgk perut membesar, cume aku rugi sebab tak rakam pergerakan baby dlm perut....3rd baby aku akan rakam!!!



4. How old are you ?
mase tu 25 tahun.....excited mase bergelar mom to be di usia yg bolehla dikatakan muda....hik hik hik



5. How did you find out you were pregnant ?
aku buat pregnancy test kat umah, aku tak buat waktu pagi pun, buat mase nak magrib, tgk2 cepat jek line 2 tu naik, lagi pun lieya jenis period stabil so lambat 2-3 hari dah tergedik2 nak test.....syukur, terus kami laki bini buat sembahyang syukur.....


6. Who did you tell first ?
my hubby lor....ngan mak aku.... tak sampai seminggu heboh satu kampung aku die nak jadi nenek!!!



7. Did you want to find out the sex ?
eh giler punye excited nak tau....tiap2 bulan checkup ade scan, tiap kali tu jugak laa aku tanye doktor....mase tu doktor aku name doktor FONG, die mmg pakar bab sex baby....kandungan baru 4 bulan die dah mengkonfermkan sex si damia.


8. Due date ?
14 Nov 2005


9. Did you have morning sickness ?
takde...cume tak lalu makan nasi jek tuk minggu pertama .... teringin gak aku nak rase camne rase loye2 tu...he he he



10. What did you crave ?

mase tu aku jadi weekend wife sebab hubby keje kat putrajaya aku plak kat melaka....so aku mmg dah ajar tekak aku jgn nak mintak bukan2...kalo laki dekat takpe, nak gi mane2 pun ade yg tukang bawak....yg pasti aku takleh makan ayam Kenny Rogers dan cume aku gile kan....bende ni...(tiap2 ari sebatang okeeeey)!!!


11. What was your first child's sex ?
tuan puteri si bujur sireh...he he he he



12. How many pounds did your gain throughout the pregnancy ?
14kg....mase sebelum kawin aku kurus giler....40kg...so bangga laa sebab cecah 56kg...mmg aku makan jek non-stop...pastu asek ckp lapar jek....aku pun pelik ngan nafsu serakah aku time tuh....he he he




13. Did you have any complications during your pregnancy ?
Alhamdulillah takde....sihat selalu...lagipun checkup kat spital swasta prosedure die sangat memudahkan pelanggan....time mirza aku dah masuk gomen, so checkup pun kat gomen la kan....aku didiagnosiskan uri kebawah, HB kurang, kencing manis dan mcm2 lagi....



14. Where did you give birth ?

kat sini....MAHKOTA MEDICAL CENTRE, MELAKA....






15. How many hours were you in labor ?
tak lame.....masuk pukul 7lebih pagi...baby kuar pukul 9.15 ....dlm 3 jam ajek...



16. Who drove you to the hospital ?
mase tu pagi raye aidilfitri.....en hubby yg bawak....aku ngah sakit2 pun, traffic light merah die leh berenti....kelako plak....



17. Who watched you give birth ?
Hubby, doktor fong, doktor tee dan nurse (rugi aku tak rakam saat tu)




18. Was it natural or c-section ?
syukur aku bersalin normal tapi dgn bantuan vacum sebab aku tak reti nak teran...



19. Did you take medicine to ease the pain ?
mase tgh sakit sebelum bersalin amik gas etonoks....dieorg offer epidural tapi lieya tolak ... takut laa nak kene cucuk kat tulang belakang... lepas bersalin... doktor bagik cucuk kat bontots tuk tahan sakit....


20. How much did your child weight ?
2.8kg...


21. When was your child actually born ?
03 Nov 2005..cepat 2 minggu dari tarikh due




22. What did you name her/him ?
Nur Damia Irdina




23. How old is your first born today ?
4 tahun 2bulan



24. Would do you do it again ?

sudah semestinye!!! tak cukup 2 orang....lieya nak ari2 tua lieya nanti dipenuhi ngan anak2.....lieya dah stop depo n start amik asid folik so planning dlm tahun ni bulan 7 ke atas....plan dlm awal tahun 2010 baby lahir....insyaallah kalo ade rezeki...amin

dah aku takmo tagged sengsape...

***selingan***



pic pagi tadi ....si damia sibuk suruh aku kiss die sampai tinggal kesan lipstik kat pipi die....die ckp nak tunjuk kat cikgu die.... aku sebagai seorg mama yg baik, aku layan kan ajek.....kalo tak kang merajuk macam kes ari isnin ari tu laa, aku marah die ms dlm kete on the way nak anta gi taska, ye laa die tendang2 si mija...balik amik die petang tu, cikgu die ngadu, ari ni si mia tak abis2 ngadu die gaduh ngan mama die.....hampagas punye budak!!! mmg kaki ngadu!!!




30 celoteh sahabat

leiya nak anak ramai ye..bagus2...wanie doakan lieya cepat2 dapat baby boy pulak ye

March 4, 2009 at 12:27 PM

alahai lieya...kurusnya ko masa peknen pon..perut jer yg naik..

senangnya ko banak..3 jam jer??? mak aii..aku pelik la..persal org kurus lak yg senang nk banak nih..

ko da nk menambah ker..aku lmbt lg kot...aku doakan ko dpt boy plak yer..amin..

March 4, 2009 at 12:32 PM

meh sini cikgu nk kasi markah...

eh..aku pun suka MMC...cunnn..
time study dulu, bila pi m.parade. selalu parking keta kat depan MMC ni la kan?
bestnya siap ada foot print lagi. mcm kat SJMC... hospital aku bersalin tu...harammm (still x puas nihhhh..hehhehe)

lieya..cepat kan ko bersalin? kiranya mia anak "samat ari aye" le ni...

ko nk start preggy bln jul ek? ni aku tau dok budget gender babay kan? kan?
aku pulak next yr.. budget lahit bln 10 gak. sennag buat bday sekali... tapi nk tgk gak kot2 time aku conceived nanti, time BOY. x mo aaa.. nk kena tukar date aaa...

March 4, 2009 at 12:33 PM
Anonymous

2 la kami suka anak ramai gak... tp mesti kena rancang elok2..
hmm senang jugak lieya beranak erk... my hubby sgt suka itew coklat.... tp yg slalu kena beli kiter la... heheheheh

March 4, 2009 at 12:35 PM

oo lieya masa ngandungkan mia duduk dengan MIL kat melaka yek.. mesti sedihkan time2 macamtu duduk jauh dari hubby.. tapi tak pe, ada kelebihannya plak, dapat bersalin kat spital swasta plak.. ok la tu..

senang lieya beranak. 3 jam jer.. kalau la kak mimi senang beranak macam tu, nak jugak anak 5-6 orang jugak. heheh

March 4, 2009 at 12:35 PM

lieya takde sickness bestnyer...ina br preggy yg 3rd nih aselah..nak makan jer...tp tgk mknn tuh menarik ke idak..tp ms 2az..mmg ase lah sickness..sampaikan org numis menci jer ase..muntah2 seme..

oo dah setat plan ek..insya-allah ader rezeki nntkan..hehe

March 4, 2009 at 12:52 PM

hihihi..kau simpan lagi kad tu ye. Aku ni banakkan anak2 kat spital gomen. takde bende2 tu. aku just simpan tali pusat yg berklip tu ngan tag kaki baby je.. ;)

March 4, 2009 at 1:22 PM

hehe aku pun klu boleh nak ramai.. syoknya leiya..3 jam je sakit... rezeki masing2 kan?

March 4, 2009 at 1:32 PM

best nyer..kisah preggy..atie gak la tembak tak tepat2 lagi.heheheh

March 4, 2009 at 1:46 PM

ko nk boy kan? mkn ikan byk2 tau..jgn mkn seafood...aku pun nk boylah..huhuhu...

emm..sib baik anak ko je ada kesan lipstick..kalo laki ko balik ada kesan lipstick camana ek? hahahaha...larikksss!!

March 4, 2009 at 2:24 PM

bagus lieya, ko nk anak ramai..moga pasni dpt bb boy..ameen..ada org ckp, husband kena minum kopi byk2 kalo nk boy..

comey la tanda lipstik kt pipi anak dara ko tu..hihi..mcm2 mama dia nih..

March 4, 2009 at 3:02 PM

kty doakan lepas nie lieya dpt baby boy kembarlak..

March 4, 2009 at 3:40 PM

a'ah...kurusnyer...

tak mcm akak...cam ape tah...
kuikuikui...

March 4, 2009 at 3:48 PM

wah..dh plan nk peknen lg??!!
huhuhu....good luck ok :)

March 4, 2009 at 3:57 PM

lieya ko kena tag ngan aku...:)

March 4, 2009 at 4:02 PM

Lieya..kurusnya awak w/pun time pregnant... hehehe...dlm pantang tu pun nampak kurus jek.....

Kejapnya awak dlm labour room... mudah lak mija kluar ya..... seronok lak baca kisah awak ni... mcm2 pengalaman ada kan..

Lieya... semangat sungguh nak anak ramai ni... tapi mmg best kalau ramai anak, cam MIL akak ni..anak 10, bila time balik je, riuh rendah... cam akak, hubby nak 5, tapi akak cam tak larat dah ni... hikhik...

March 4, 2009 at 9:40 PM

oppss....typo error la..bukan mija..tapi mia..hehehehe... maklumla laju benor menaip...

March 4, 2009 at 9:40 PM

lieya, ni klu dpt boboy pulak, sure riuh tul umah kau nanti kan..seronok!

March 4, 2009 at 10:25 PM

salam lieya.

wah bestnyer dah plan nak baby lagi..kita pun nak lagi tapi tulah study kan..best ada babyni..terhibur tengok telatah mereka...apapun all the best k..kalau 'ada' bagitaulah...

regards

March 5, 2009 at 4:08 AM

ni sorang lagi ibu muda :)....bestlah lieya muda2 dah ada baby....esok2 sure mak dengan anak macam kawan niii :(

waaahhh...sakan juga mia punya peel pepagi eeekk??? ;) kener jaga emo budak2 pepagi ni...kalau tak alamatnya lambat gi kejer lah...macam2 demand :(...

March 5, 2009 at 3:44 PM

senangnya lieya ko bersalin....3 jam jerk....jeles arrr...aku punyalah lama 1 hari setengah tu sakit....fuhhh!

ooo nak anak ramai ek...bagus..bagus...:-)

March 5, 2009 at 4:10 PM

memang indah saat2 mengandungkan lieya?.. uii.. kak t dah dekat 7 tahun tak bersalin.. takuuuut!!!

March 5, 2009 at 4:46 PM
Anonymous

Ala slimnye awak Lieya..akak doakan hajat Lieya dimakbulkan insyallah..

March 5, 2009 at 5:03 PM

kak rose pun sama suka anak seramai mungkin

March 5, 2009 at 5:46 PM

eh..tahun ni damia 5 tahun ke lia?ingat dia sebaya dina..uih,bersalin 1st hari raya..best gak kan..oo,nk plan peknen tahun ni eh.semoga berjaya lieya

March 5, 2009 at 5:56 PM
Anonymous

dik, rajinnya ko jwb tag nie dik...
akak tk menyempat nk layan...ko tlg jwbkn utk akak blh tk? miahahaha..

wohooo dh nk tmbh gak ye...
jom2 kita lumba sape yg tembak tepat....wahahaha..lariks!!

March 5, 2009 at 6:46 PM

lieya kecikknyer masa pegnant pun.... perut jer naik..

aku dari kepala samapi kaki gemukss huhhuuhuhuuh

bestnyer siap ada footprint camtu.... leh framekan...

aku pun nak anak ramai gak.. tapi wat masa ni lom ada rezeki menambah lagi..

March 5, 2009 at 8:16 PM
Anonymous

seronok betul akak bca kisah peknen lieya ni...kurus je lieya masa tgh peknen ni ye...akak dulu masa peknen naik sampai 22 kilo..bayangkan la betapa besonya bdn akak masa tu...heheh....

senang je lieya blh plan nk baby lg..mcm akak ni ada problem piod, mmg susah nk lekat...skrg ni pn akak mmg tingin sgt nk baby lg tp apakan daya, msh blm rezeki.....lieya doakan akak ye, moga kimi cpt dpt adik..heheh..

March 5, 2009 at 11:22 PM
Anonymous

>> cadbury crunchie...
>> favourite tu...:D

March 6, 2009 at 1:11 AM

alahai
sweet nye tgk yg 1st step tuh

alahai
nanti kalau ade bb lagi
nak buat ler
hehhehehhe
boleh...???

sama le ngan kak farah
kak farah pon still simpan lagi TAG kat katil baby tuh...

pahtu TAG kat tangan diorg pon ade simpan

oso...not forget
baju pertama yg di pakai oleh darwisY & daNi
nak simpan sapai depa besar!

March 6, 2009 at 11:35 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy