Friday, October 30, 2009

mia study...jgn tgk tv ajek!!!!

nie citer minggu lepas nie sebenarnye...mia nak exam so kene laa bagi tusyen insentif sepanjang minggu...ye ar asek tgk tv jek....so kene qada' balik study2 die.... pergh...tgk!! budak 4 tahun pun skrang ni dah ade exam2 tau...jgn memain....tapi lieya tak push die sangat....asal die enjoy belajar dah....so far mia ni okey tapi die selalu buat2 lupe...cam contoh...suruh die eja IBU...die mula laa buat2 muke lupa....ko tanye balik lagi 10 minit, boleh plak die eja....tu yg hangens jek kadang2....dah mcm2 aku bagi makan ....jus tok guru laa...examo la.....heheheehh
hah!! korang jgn tanye apesal en. spongebob tu ade kat situ...dah tau2 perut buncit sila laa capai2 ape yg terdekat utk cover yeak..wakakkakaakak


mase ni ajar aeiou tu.... ntah le, lieya tgk pelajaran budak2 skarang ni lain, tak mcm kite dulu, care mia mengeja pun lain...kalo dulu kite eja AYAM, A bunyikan a, YAM bunyikan yam, mia plak eja lain....tak de sebut2 huruf pun.....aku pun kdg2 konpius nak ajar camne, takut nanti die konpius gak, kat umah belajar lain kat sekolah belajar lain.....

dgn papanye baik jek laa ikut, siap gelak2 lagi....
cube kalo aku ajar...mule laa buat2 muke lupe...


aku buat ape?...tu tak nampak hujung2 lappy tu...wakakakaak...betenet laaa...hahahahahah
takpe laa, tugas aku memantau dari jauh jek....heheeheh (ayat cover)


layan video ni ....

mija yg kepochi...sebok gak nak mengaco...
tawun depan ko masuk sekolah gak mija



study jgn tak study..penat mak apak ko keje cari duit




ha tu kalo laki den yg ngajor...kalo lieya plak...lieya gunekan care lain...aku tak leh ajar cammane papa die ngajar...cepat jek aku hilang sabo....heheeheh...kalo ngan aku, mia yg aku suruh ngajo...konon2 die laa cikgunye.....





layan video cikgu mia ngajor



care ni pun okey gak...sebab die yg ajar kitekan so cepat lee die tangkap .... tapi yg tak bestnye, ko tahan le tapak tangan konon2 kene rotan ngan die bile tak dpt jawab...uhuhuhuh...
caaakeeettttt!!!!.....




p/s : yeay!! sok sabtu kan....mak abah kite turun putrajaya.....nak anta mak teh mia n mija dpt keje kat hospital NCI Nilai...... (ngade2 kan, nak masuk keje pun mak pak anta, aku dulu gi sendiri jek)


post signature




20 celoteh sahabat

yelah lieya....aku rasa, bebudak skrg nie lagi advance ooo dari kita dulu2....cara diaorg belajar pun x sama....nampak gaya...kita mak2 pun nak kena belajar sama...yelah, senang nak pantau & ajar dari rumah...buat tuisyen dari rumah....he he he he...

huii...untungnyer mak teh....nak masuk kerja pun mak ayah antar....ingat tak lieya...memula kita minta kerja kat puchong dulu....pergh....bodo2 jer pergi kan....ngan x pernah jejak tempat...ngan tak tahu benda2....hu hu hu

October 30, 2009 at 9:09 AM

alahai rajinnya mia study... baiknya dia dok diam kt kusi smbil papa dia ajar abc.. respek tul aku.. siyes je muka shah tu... konon2 garang la tu ek.. kekekeke

tp mmg kan sistem pmbelajaran bdk2 zmn skang x sama ngan kita dlu.. dlu aku jenuh ajar anak buah aku ngeja... skali dia kata aku salah sbb cikgu dorang x ajar eja cam2.. kekeke... mana la aku tau kan.. pasni kita mak bapak pon kena blajar skali la kot baru paham

October 30, 2009 at 10:35 AM

Khikkk..khikkkk....
Nak tergelak tgok aksi anak2 lieya ni....hehe!!!
Bagus gaks kan ada exam...biar diorg rasa x kekok bla masuk sek ren nti kan....
Maknyer memantau jerk yea dari jauh..
Apaknyer yg bertungkus lumus ngajor...hehehe!!!
Syok eh bila ank dah besor kan lieya...
Bila la si zaraa tu nak besor....huhu!!

October 30, 2009 at 10:39 AM

wah nampak berubah abis muka shah.. selalu nampak muka caring jer dengan anak2. tapi bab2 study nampak serius.. tapi bagus sebab budak takut sikit kan.

heheh cam kenal jer pencel panjang tu. buat jadi petunjuk ek..heheheh

betul lieya, budak sekarang dah belajar macam2.. dulu kita darjah 1 baru hegeh2 belajar campur, darab semua kan. sekarang ni farhan dah belajar tu semua. pelik akak ni ha.. akak rasa nanti mia pun bila masuk darjah satu, semua2 dah boleh eja kan..

lagi satu, bab2 muka blur tu, sebijik sebijon dengan farhan. kalau suruh eja nama sendiri mula la buat2 lupa.. sakit jiwa jerk .. hehehe

mak dan abah nak datang putrajaya ek. seronoknya mak abah selalu datang kan. sambil hantar mak teh sambil tengok cucu kesayangan lagi

October 30, 2009 at 11:34 AM

haah kan skrg musim exam...danish 3hb exam..mcm klaka jer 4 tahun exam rase cute sgt..apelah budak tecik tu exam yer..nenek n atuk nyer pun gelak..sy pun jenis ilang sabar jgk..smpai adik ckp ibu jgn marah2 tau...nak blaja kene dpn tv mana tak ibunya marah...kita ajar ni dia jwb lain..adoyai lieya..

mia ajar untie boleh ker?:)

October 30, 2009 at 11:55 AM

mia nak exam ek..gud luck dear!!..
aiman pun same gak kkdg kat umah tak sgt nak wat revision..lagik lak ina pun balik dah malam..mmg bz sokmo je..nih nak exam tak tahu lah camne..
tuh lah baru 4 thn malas nak push sgt kan..

October 30, 2009 at 1:04 PM

aduiiihhh liat tul nk komen blog skrg....kut lps ni alhamdullillah...pc kut mengong....tiap2 hr dok baca psl mia mija..dh makin pandai ngeja dh...

October 30, 2009 at 1:55 PM

rajin nya mia study ..

October 30, 2009 at 4:44 PM

good luck kt anak ko..rajin study..ni kalo jd cikgu..garang gak eh..dirotannya mama eh..kahkahkah..

October 30, 2009 at 5:16 PM

cam tu budak2 punya syllabus sekarang
dulu memang betullah kita mula belajar ngeja start dari AYAM
teringat buku darjah satu tu
pe pun mia cerdik. baru usia 4 tahun dah pandai ngeja. memang anak cerdik ni......

October 30, 2009 at 11:02 PM

wah, budak2 skang dh advance.. cikgu mia ngaja mama ek.. ekekek..

October 31, 2009 at 6:16 PM

mmg la lieya..bebudak skrg ni makin bijak..cara pembelajaran depa pn x sama mcm kita dulu2...anak akak pn alhamdulillah, skrg ni dh blh baca paper sambil ngeja2...thn dpn dia nk msk darjah satu dh...

suka akak tgk cara mia belajo tu...ada cara tersendiri..heheh..

October 31, 2009 at 11:46 PM

belajar tekun2 ye adikku...heee..comel bangat mia n mija ni...heee...

November 1, 2009 at 3:51 PM

Usaha tangga kejayaan dik . . .he,he, napa cikgu tu tak berbaju he,he. . . meh la jengah rumah auntie pulak !

November 2, 2009 at 3:32 AM

mia blajar rajin2 tau..nanti leh masuk university :)

oo..adik ko dpt koje kt NCI Nilai eh..dah dekat ngan aku tu

November 2, 2009 at 9:59 AM

wah,.... ni sapa yg belajar nih... sbb tgk cam mama ngn apak dia yg kene rotan heheheheh....

re: hehehe.. sambil nyelam minum air lah beb, aku nk jumpa family edy sambil2 tuh gi melencong sekali lah heheheheh....
aku tak sopink banyk lah beb.... tgh berjimat nyeh3.... aku sempat lah beli skit2 kopok, ngn baju batik sepasang je... takpe kang ada duit lbh aku plan nk pg lg heheheh....

November 2, 2009 at 11:56 AM

hehehe...
bagus2..ajar anak dr umah...
lagi cepat bdk2 tu pick up..
tahniah2 apak mija n mia..maknyo??
hehehe

November 2, 2009 at 4:11 PM

cara belaja skarang mmg tkde eja2 dah kan lieya...terus sebutan je..ala2 pembelajaran Iqra'..tp ok gak akak rasa....bdk2 cepat tangkap...nampak je dh blh terus sebut & baca...

tk tahan akak tgk laki ko cover perut tu dik...kekeke...

November 2, 2009 at 6:24 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy