Friday, November 20, 2009

cite malam jumaat ...


ewah-ewah...pantang dengar malam jumaat...laju jek korang yeak.... ngeh ngeh ngeh... takde maknenye citer malam jumaat tu 18sx tuh....ni nak citer malam tadi punye hal.... balik2 keje tgk bayam yg aku beli aritu tak masak2 pun...sayang plak kalo layu cam tu jek...dah le mia n mija ni mmg suke makan sayur bayam... eh silap...mija je yg suke, mia suke kuah nye ajek.....huhuhuhu...kan aku citer mia n mija ni napsu makan die dah mencanak2 naik balik..... sampai umah jek balik dari taska sure tanye aku "mama nak masak ape malam nie?".... adoiyai, takde can nak aci ngelat....hihihihi...so mlm ni dieorg request ayam goreng.....
***********************
tgk muke excited tak sabo nak makan nasi.....kiteorg kalo makan camni laaa..bentang saprah... makan kat bawah...ngadap tv....



nak makan ayam goreng? ah senang ajek ...aku goreng jek ayam goreng Ayamas tu...
heheheheeh...





sayur bayam masak air...sayur peberet mija...kuahnye peberet mia..budak tak makan sayur katekan.... aku tak pakai kan bilis pun tapi pakai kiub pati ayam...tu yg mia suke kot...





daging kicap pedas berapizz....masak sikit jek...tuk papa budak2 ni jek...





korang tgk nasi mia tu...byk tu...dah abis sepinggan tu... nak tambah lagi...aku bagi lagi yg byknye camtu....dah abis pinggan kedua, minta tambah lagi....takut nak kasi lagi...last2 yg ketiga kasi suku senduk jek.....mane tak laju, mmg kene laa ngan tekak die, nasi + kuah bayam + kicap sikit...





khusyuk btool... mija pun bertambah2



mase ni dah pinggan ke 2 ... maintain lagi muke tak kenyang2....




hololololoh...




pelincir tekak malam tu...air laici.... peberet hubby ni.... dlm kabinet tu bertin2 ade


aku ?...oh i tak makan nasi....tak lalu la.... i kan tekak moden....
i makan nie mlm tadi....
*
*
*
*
*
*
V

onigiri ngan sushi....wakakakaakk... PANG!!! pelempang sikit bagi sedoo sikit diri tu....hihihi
takle...ni aku beli mase lunch....tapi tak makan pun, bawak lik umah makan...so aku tak le makan nasi....mkn sushi ngan onigiri ni pun dah kenyang...
beli kat JJ Equine....dah ade onigiri dah kat JJ....syok!!
rege pun murah...

tingin nak makan sushi king sebenarnye...tapi kejadian manager operation sushi king alamanda infom kat kiteorg yg mase tu tgh syok melantak sushi dah buat aku was was nak makan kat sane...manager operation tu infom ade 5 bende yg tak halal kat sushi king....yg aku ingat, sos nitsume, sushi unagi, sushi salmon ...lagi 2 tu aku tak ingat....3 bende yg aku ckp tu mengandungi kandungan wine....huhuhuhu....jadi sebagai ganti...tepakse la beli sushi kat carefour atau JJ....kui kui kui
nie le peberet aku...sushi unagi ngan sushi salmon...ni JJ punye..takde wine....tapi rase tak umph sangat....boleh laa wat ilang ngidam aku...

ebikko sushi ni plak peberet mia n mija.... dah selamat masuk perut dieorg masa dlm keter lagi...pastu lik umah bantai plak nasi 2 pinggan....hhuhuhuhu




last but not least...meh layan video mija.... skrang ni asek2laa nyanyi lagu aspalela nie.... aku rase laaa mesti mase open day taska dieorg nanti mija buat show lagu nieh....haa dlm video ni gak la korang leh tgk peel si mia kalo tgk tv suke dekat2....mane laa tak bising mulut aku...





*** sabtu ni mia ikut trip taska die gi KLCC, KL Bird Park ngan Balai Bomba.... huhuhu ...boleh ke anak aku ni gi ikut trip nieh.... mula2 tak mo kasi, berat ati nak lepas sebenarnye....tapi selalu mia tak join aktiviti luar taska die...so cam tak best plak...tu yg kali ni kasi pegi tu....lagi pun sebelum ni trip taska die jauh..cam gi zoo melaka lah...tu yg berat hati nak kasi lepas....hope mia heppy ngan kengkawan die....nanti mama intip senyap2 dari keter....kui kui kui...oh yeak... kamera pun aku akan pass kat cikgu die...nanti aku upload kalo ader...

post signature


22 celoteh sahabat

ooo mija boleh geng dengan auntie.. sayur bayam masak air.. huk alah.. feberet tu. .makan semangkuk beso pun tak de hal.. sedapkan mija...

semangat kul mia makan nasi.. lieya ada bagi apa2 vitamin penaik selera ker.. nak gak akak bagi kat emily tu. dia tu malam2 mana nak makan nasi.. susu jek memanjang. akak pun naik risau..

yek ke lieya.. kecut perut plak akak dengar sushi king ada yang tak halal .. memula fikir gak, yang unagi tu kan belut (eh betul ke) .. rasanya betul tu halal, tapi rupanya ada wine.. jujur betul manager sushi king tu kan. bagus la, sekurang2 nya dia sensitif melayu tak leh makan arak..

November 20, 2009 at 9:47 AM

wahhh.. berselera sungguh mia & mija tu makan yer lieya.. best nyer lau anak2 ena camtu.. sayur? same la ngan anak ena x suke tul ngan sayur.. kdg2 syur tu dah potong kecik2 dah.. dier carik buang juge..hu3.. sonok tengok depe 2 badik 2 makan.. :)

November 20, 2009 at 10:00 AM

perghh lieya...bukan takat miya ngn mija je yg rasa nk mkn byk tp aku pn sama ha..menyelerakan...perfect match arr lauk pauk ko..

sushi?? uppss..tu fav my hubby ..not me..aku mmg tekak masia x ley mkn tekak jepung nih..hihi

November 20, 2009 at 10:12 AM

seronok betul tgk anak dara lieya ni makan...berselera betul...camne nak bagi irfan berselera makan cam diorang...susah betul nak bagi si irfan ni makan...letak sikit nasi pun tak habis...pening2..dah makin kurus dah...

wanie pun suka sushi...lama betul tak makan..teringin pulak tgk sushi lieya ni

November 20, 2009 at 10:20 AM

sayur bayam...sedapnya..bagus anak2 ko lieya.elok je mkn.auntie suka tau..ada separuh budak kemain susah nk bg mkn kan.

November 20, 2009 at 10:37 AM

amboi sonot toi tgk korang anak banak mkn...aku kat umh dapo dah lama x berasap!!!!hehehe

weh lieya aku tingiin nk mkn susshi...tp aku cam x leh nak telan la...aku kena pi mkn ngan org yg reti nak ajor aku mkn camner...kalo x sure aku cpt muak...

November 20, 2009 at 10:43 AM

sama la anak kita lieya...selera tgh mencanak2 naik...tp anak ko kuat mkn..bdn kecik jugak..echa kenmain debab skang..muka da lebor je skang nih..ko biar benar smpai 3x mia tmbh nasi... ni mesti sedap betul masakan ko nih.. bila lak ko nk jamu aku mkn kt umah ko..hahaha

sdp sgt ke sushi nih lieya oiii... haku da 2-3 try mkn..tp x leh msk ar.. mmg x kena ngan tekak aku

November 20, 2009 at 12:04 PM

Aku tengok pon nampak sedap lieya oiii. laok2 simple gitu la yg laku tau. Anak2 kau mmh sah bleh geng ngan Ely + Angah. Makan mmg tak kenal kenyang. isk...

aku memula cam kau jugak la. riso je anak ikot gi rombongan. smp teacher dia call aku nk confidentkan jiwa aku ni. keh keh...last2 pegi jugak la..

November 20, 2009 at 12:05 PM

wah..senang recipi lieya bg mia n mija mkn..
nnti try bt utk suri lak
minah ni kuat mkn jugak
kalu akusuap..abisjugak sepinggan nasi..pinggan cam kite tu..
hehehe
patutlah body lieya mantap..tak mkn nasi tu mlm..hehehe
mamasuri??bedal pa sudah...

November 20, 2009 at 12:21 PM

siyes..tgk sayur bayam air ni wat aku terliru la..kena wat jgk ni..huhuhu..semenye tgk terliur...byknya diaorg makan..bestkn tgk kalau anak makan menambah...tamah mama dia masak lak tu...
aku xpenah try mkn sushi..hehehe..x berani nk try tkt x masuk dek tekak ni ha...sedap ek..

November 20, 2009 at 12:22 PM

sedapnyer menu2 tu...kan ni tengah lapar ni t'liur lah plk....

November 20, 2009 at 2:03 PM

peeghhh.. tu di penangan air tangan maknyer wehhh!!!!
Btw... JJ equine pun ada gak Onigiri..! bagus bagusss!! Weiii tak sampai sehari Izan hapdett terus nko terjah!! Dasatt dasatt...! Hari tu Izan beli pun kat JJ bukit Tinggi Klang. Lepas ni nak try cari kat JJ IOI lak. Wah wah wahh.. nko borong sushi cam tak hingat duniaaa.. lawan tokeh nihhh! wakakkakakakaakakak

November 20, 2009 at 2:12 PM

seronok tgk mis dgn mijs mkn bertambah2, maknanya mama dia masak sedappp sgt..air tangan ibu, sampai mia dan mija beranak pinak nanti mesti teringat2..hehe..rmai gak ckp sushi ada yg tak halal, sib baik nieda mmg x minat sushi..tekak org melayu katakan

November 20, 2009 at 2:52 PM
Anonymous

Alolo..budak ber2 boleh buat geng suami akak ni lieya,husband akak pun gemar bayam tumis air..bukan main berselera diaorang ye..
A'ah akak pun ada dgr certain sushi kat sushi king tu guna sejenis wine..jahat la diaorang ni ek..takpe2 ko pulun makan sushi JJ je la..rasa lebih kurang je kan..
Akak dulu Lieya,masa Ezhan tadika selalu was2 nak bagi peluang dia ikut trip tadika..takut dia tak reti segala benda kan..tapi kalau dekat2 tu akak bagi la..sure enjoy cik kak tu ye..

November 20, 2009 at 3:10 PM

suka bila tgk budak2 ada selera makan..si mimi pemakan nasi+ikan masin tu..cenggitulah..bertambah2 pinggannya..hahaha

alahai..bglah anak ko ikut rombongan tu lieya..sian dia..ada jelah cikgu nya yg jaga tu..jgn riso ok..

November 20, 2009 at 3:12 PM

seronok baca kisah anak2 lieya makan berselera sungguh, siap bertambah 2 pinggan lebih lagi..
aku pun mcm nak tau gak, apakah rahasia kejayaan bagi anak makan dgn berselera? ada kasi vitamin apa2 ke?

November 20, 2009 at 3:46 PM

Perggh........... den igt ekau blk kg td.. mkn bersila.. heheh..

Tp kdg2 seronok erk mkn kat bwh cenggini... lg2 kalo reramai.. huhuh... Suko anak ekau mkn sayur.. anak den.. sume x suko.. mende le..

** Psl Sabah tu.. bln 1 ni ye mu nak gi..? waa... Den pun da book lg.. bln 6 nanti.. kih3x.. Gile best nye psl.. tu nak gi lg.. ahahah...

Tmpt ikan bakor tu.. blkg psr philipine tau.. mmg byk gerai2 nye.. org nye sume baik2.. Pandai2 la mu cr nanti..

Psl mutiara tu.. MOH LA EKAU DTG TGK FP DEN... Ado pic2 apo yg dne beli.. gambo bosau.. puas tgk.. hahah... Owhh.. ekau x reti pki ka? Pki je la.. kan mu keje.. hr2 leh laram maaa.. Kalo yg VOUGE tu.. pki la time g kenduri kawin.. sure malatops !! hahahah...

*** Elyss yg rindu abah nye ni.. da 2 hr bad mood.. mkn x mo.. susu x mo.. tuido rengek2 jek.. huhuuh..

November 20, 2009 at 5:34 PM

salam lieya
wah nak gi birdpark ke. best tuh. boleh shoot gambor bebanyak nanti.....

Budak2 ni suka bayam erk. patut lajus jek tambah (he he he)
dapat ikan masin ni sedap lieya ngan nasi panas
adei

November 20, 2009 at 8:40 PM

seronoknya tgk mia n mija makan...alangkah bahagia kalu danish makan mcm tu..tp bila kat taska elok jer makannya pun, agaknya taska masak lg sedap kot...he he he

sy pun suka sushi jgk lieya beli pun kat carefour atau kat jj jer..nk mkan sushi king mcm takut jer pastu xde geng sbb asben xlalu makan sushi..tekak melayu katanya...

byk nya trip mia yer...mmg lah berat ati tp masa ni lah kita bg dia chance bersama2 kwn dia..danish ari tu siap sy pakaikan pampers sbb takut cikgu dia xterlayan budak2 nk pegi toilet n camera pun mmg pass kat cikgunya...nnti upload ye pic..mesti hey jer mia..

November 21, 2009 at 10:42 AM

suka nya tgk mia n mija mkn.. ader mkn vit ape2 ker? patut la mama dia slim melim, mlm x mkn dah.. kalo sha, abis gak la sepinggan ns tu.. ekekek.. air laici? peberet mu hb gak.. heheh.. oitt mija, melombong bijih timah ker? ekekekek..

November 21, 2009 at 5:31 PM

bukanmain selera mia mkn.. nasi berpinggan².. danish pun jenis mkn selera..tp mak dia ni kejam... dia cuma buleh mkn 2 pinggan jer...maksudnya sekali tambah jer... sbb mak dia takut dia membolat sgt... tu pun dah mmg bolats... dalil leh geng ngan mija.. nasi cetoet..tp mkn sayur byk.. dalila tu mmg hantu sayur... segala sayur dia telan kecuali sawi hijau...plg peberet.. petola, kcg buncis & bende...n bwg..( bwg pun kire sayur ker)...gasak...

tabik a kat lieya.. akak tgk sushi tu cam best jer.. cam teringin jer.. pernah a beli.. x leh telan..siyes.. terkeluar balik.. nak nyer yg color oren halus²tu..telur ikan eh tu...(almaklum lah akak mmg xtau pasal sushi nie).. relak mkn maggi kot...punyalah tekat kg kan.. x universal lgsg...

November 22, 2009 at 6:05 PM

brselera sungguh akak tgk dua beradik tu mkn....snang kalo gitu...tkyah kita nk paksa2 mkn....

sushi? tk penah skali pon akak mkn,lieya...
tkleh msk kt tekak akak ni rasanya....

bgus gak manager sushi king bgtau ada yg tk halal ye...ish, bahaya gak nie sape2 yg tktau...

November 24, 2009 at 11:02 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy