Monday, March 1, 2010

nak mkn pepahat punye pasal!!!

gara-gara ngidam ngade2 nak makan pepahat.....ari sabtu tu beriya2 ajak isi umah gi Bagan Lalang.....tghari kena ar masak.....sabtu tu buat honeydew ice blended.....erm nyaman jek lalu kat tekak musim panas2 nieh heheheeheh



utk lunch masak talapia goreng rempah ngan paprik ayam+ daging.....


petang tu dlm kul 4.30ptg kami kuar umah.....tak penah pegi pun...bergantung kat GPS jek.....sampai dalam kul 5.30ptg...ikut GPS betul2 sampai kat area seafood nieh....disebabkan ramai yg promote makan kat sini....so kami pi makan kat Senandung Malam



tgk2 dah bukak...ape lagi terus pi pilih la menatang2 nieh....kami family yg ke 3.....tak ramai lagi...tapi meja dah separuh tempat kene booking.....dah agak dah...mesti ramai gile kalo gi lambat2.....


amik ikan siakap sederhana, pepahat sepiring, udang 15 ekor besar2 , lala semangkuk besar, sotong 3 ekor besar2, kepah semangkuk besar ngan ketam 3 ekor besar2


yaa itu laa die pepahat.....heheheh...sume tak reti makan...aku sorang jek bedal sepiring tuh....




lepas pilih n suruh tukang masak tu nak masak ape, kami pi jalan2 area situ....dah mcm kat air hitam plak aku tgk ade bantal2 nieh...




beli seluar pendek hawai 3 helai....




mia nak tgk org main layang2....lepak kat pantai dlm 15 minit gitu





due menan yg di paw petang tu....



kul 6.30 kami balik tempat balik....tak lame pun...menu sampai....tu laa sape2 yg nak makan kat sini, aku cadangkan pergi awal....kat senandung semalam ni bukak pukul 6...so pegi la awal.....mcm kami nie....menu yg diorder pun cepat jek sampai......ni kepah masak sup...sedap giler!! licin mija makan...suke die makan ni....



nie plak lala masak pedas.....



sotong ngan udang buat goreng tepung jek....




haaaaa...nie yg buat aku ngidam ngade2 nieh...PEPAHAT...selama ni tahan sabar jek tgk member2 letak pic ni .....huhuhuhu.....buat masak pedas bertelor....tu yg pemes kat sinie....rase cam kupang laa pada aku...



siakap 3 rase...peberet hubby tercayang....so wajib order...die sorang jek bedal....




ketam berlada.....mmg puas hati la menu kat sini...kebanyakannye menu ni aku suruh tukang masak tu masak ape yg pemes kat situ.....ketam ni mengah2 aku laki bini tarah....adik aku tak usik sebab die kan pakai braces...leceh katenye....



mak teh yg sabar melayan karenah anak buahnye yg ngade2...



yg si mia ....asek2 minum air....sampai tak cukup air aku....terus order satu jug jus oren...



ape lagi ...ngap2 laa....kami tak amik nasi pun...ratah lauk jek...lily,mia, mija jek makan nasi...kat sini ade nasi putih ngan nasi lemak tau....nasi lemak dieorg pun femes.....ye laa mcm kat umbai, makan ikan bakar ngan nasi lemak...haa kat sini pun ade...ikan bakar kat sini pun sedap...die bakar ngan rempah......aku tak order sebab x rase nak makan ikan pun....hubby jek ngan ikan 3 rase die.....




nie sos / sambal kicap pencecah kat sini...sedap tapi pedas panas jub* aku wakakakakak


haaa ni laa pepahat tu....yg sebelah kiri tu dalam sarungnye....yg sebelah kanan tu isinyer....pes time aku makan nie....tapi ade laa jugak rase pasir2nyer




nyum...nyum.....


kul 7.15 kami abis makan...



eh aku belum abis lagi hehehheh...sampai ketitisan terakhir bedal heheehe



slurpppppppppppp....



mase nie org start ramai...tgk ar kat belakang tu....penuh, beratur panjang org....tu kalo tunggu menu dimasak tu mau 2 jam tuh




dah nak magrib, jom balik!! tgk ramai org mase nie.....



sampai putrajaya pukul 8...perut kenyang hati pun sonang!! eh lupe nak ckp...semua sekali rm112...boleh laaaa....sebab puas hati masakannye sedap...



jom layan video 25 saat nie hehhhehe




tu sajek citer makan kat bagan lalang.....sape nak pergi tu pergilaa kat senandung malam nie....mmg puas hati tapi diingatkan pergi laa awal2....peak hour kat sini antara pukul 7.00 malam sampai pukul 9.30malam.....kul10.30 kalo datang....cepat jugak la order sampai...sebab adik lieya selalu gi lepas pukul 10 malam.....










25 celoteh sahabat

ayoyo!!

rasa nk jilat je screen ni! ;P

March 1, 2010 at 9:33 AM

pompuannnn... kedai ni ler aku pi ari tu.. senandung semalam eh nama dia.. kekekke.. ari tu aku x tgk pon nama kedai..perut lapor nmpk food jer.. sdp kan mkn kt situ.. mmg puas ati.. ooo pepahat eh nama menatang tu.. tu la bnda yg aku order tp aku x sure nama dia.. kekeke..sdp kan.. ari tu aku pg ketam ngan kepah aku x order sbb kepah abih..pas2 ketam plak leceh nk mkn.. aku ni failed bab2 mkn ketam.. tgk pic ko nih buatkan aku nk pegi situ lg la..

March 1, 2010 at 9:41 AM

weiiii...aku terliur nie...eh murah gaks korang mkn eks....mmm camnie aku nak ajk laki aku mkn kat sini la sblum aku meletops!!!waaaa... x tahan...x tahn..tsk..tsk..tsk..

March 1, 2010 at 10:15 AM

wah..beshnya makan seafood..nak gak.!! nak gak..!!

March 1, 2010 at 10:22 AM

bestnya makan seafood kat situ...xpernah mkn pepahat n tau kewujudannya...mcm ngidam jer nk pg nie...he he he..lieya punya ngidam dah setel dahlah yer...:)

amboi lieya pilih yg besor2 jer..he he he..paling suka yg udang n sotong goreng tepung tu..marveles...

March 1, 2010 at 10:42 AM

wah 1st time nurul tgk pepahat tu wakakaka...best jugak ye makan kat sini ..nanti nak g lah hahahah

March 1, 2010 at 11:24 AM

wah..mkn beso ko anak beranak ...
ye lah mcm kat umbai...
best2...
eh..cam sdp je pepahat ko tu..
ko ngidam ke lieya???
hehehe..
cair anak tekak aku tgk lauk2 tu..

March 1, 2010 at 12:11 PM

sedapnya..ok jugalah harganya. Pepahat tu x penah mkn. kt pasar tani shah alam ada jual, teringin nak cuba tapi sebab x penah tgk dan x reti nk masak mcmane, maybe boleh try pasni, beli sikit dulu.

March 1, 2010 at 12:17 PM

walammak lieya.. bestnyerrrr.. rase nak makan jer.. sib bek ena pose arinie.. lau tak maunyer.. nak makan nie.. jauhnyer nak ke sane.. dekat2 kl nie x der ker yg mcm nie.. heheheh..

March 1, 2010 at 1:33 PM

waduh lieya
aku makan kat restoran yang2 mula2 nak balik tu macam hampeh jek...geram dibuatnya. dah order last minut kata order hilang pulak....

March 1, 2010 at 2:27 PM

wahhh sedapnyer aku nengok segala menu yg ko pilih...
humang aiiii mmg best lah

re: tq2 kembang montot aku kene puji
ko nh... tak yah nk pelik2
bile dh minat, pastu dh tanggungjwb ko takkan tertdo nyer bile pegangn manik tuh
seronok ada lah bile ko tgk design ko tuh cantik n pemiliknyer suke

March 1, 2010 at 2:32 PM

amboii penuh meja ngn seafood..tk penah lg mkn seafood kt bagan lalang tu..blh tahan jauh kalo dr klang nie..tu yg malas nk ke sana..

ko siap ngidam pepahat ye dik...
sdap kan rasanya..
akak pon aritu 1st time gak mkn masa kt melaka tu...laki akak yg order...

kalo tk mkn nasik blhla meratah lauk sebyk itu..kalo mkn nasik mmg tk larat lah nk ratah....

March 1, 2010 at 10:48 PM

lieya kat sitew mmg best ...moon kalau gie BL mmg makan kat sitew je ..kadang balik kije rasa nak makan seafood zass je ke sana akakakkaka .

best kan sedap n tak mahal sangat

March 1, 2010 at 11:14 PM

cam best je...byk giler order!!wajib g terjah nih ekeke

March 2, 2010 at 8:53 AM

hi lieya..lama x bw

aku pn penah nk mkn pepahat tu tp lom penah mkn lg..

congratz ya lieya dpt opsyen..

March 2, 2010 at 9:14 AM

festaim aku tgk pepahat ni..rasa cam lala/kepah ye? sedapp tuuu..

March 2, 2010 at 11:53 AM

ok, noted. Senandung semalam ek?
nanti kalu pi, nk pi kedai ni gak le...

eh, poms.. ko set GPS apa destination dia? hotel seri malaysia? bagan lalang?
coz aku pun nk kena guna GPS gak le nanti.

March 2, 2010 at 1:28 PM
Anonymous

best nyer tgk ko mkn seafood lieya...huhuhu.. ni yg buat aku nak p ni... tp sempat ker lagi...:(wei... mmg sedap kan pahat tuh.. dah lama x mkn ko.. aku rasa kat bagan lalang jer ader...
makin ramai lak yg p bagan lalang ni mkn seafood

March 2, 2010 at 2:15 PM

bagan lalang? wah leh masuk dalam wish list untuk tahun ni .. sedapnya udang dan sotong tepung tu.. tp lain sikit nampak. selalu akak makan,mesti udang tepung tu macam jemput2 jer.

1st time akak dengar nama pepahat.. jakun tol aku ni .. nanti akak nak terai jugak la pepahat tu. cam sedap nampak

March 2, 2010 at 2:57 PM

amboi lieya..terliur akak tgk menu2 yg penuh satu meja ni..hehe...byk kali akak tgk N3 kt fp org mkn kt sini...akak nk pegi jauh la plk...pepahat tu akak blm penah tgk dan blm penah mkn lg...

March 3, 2010 at 12:06 AM

sedapnya weh...
dah lama xtgk blog, mcm2 cerita ko dah apdet
nampak sgt aku ketinggalan ko....

kami selalu gak p bagan lalang tp xpenah mkn kt senandung semalam tu
selalu p mkn yg kt hujung sekali tu
HM apa ke nama dia
nanti nk test gak ah kt senandung tuh

March 3, 2010 at 1:55 PM

adoi..mmg lapar je tgk seafood nih seme..siakap 3 rase pun nampak sedap je..kan lieya..

ina lom pernah sampai sini..bilalah nak pegik..jauh tak lieya?

March 3, 2010 at 2:12 PM
Kakzue

Amboi2 smpai gak kat Bagan lalang tu...Lenkali kita g sama2sama la plak k.....
Yg sodap tu pastinyer udang & sotong goreng tepung.....

March 4, 2010 at 3:23 PM

Lieya.....tu ko mkn pepahat....ko nk belajar cari pepahat x? Blh aku tlg ajo kn....skung tgh musim... nnt cer try pepahat masak tumis air...lg sodap...terasa manis nya....sll aku tikam pepahat ni cuci2 cket ngan air laut tu mkn terus cam tu perrrgggh lg sodap....

September 21, 2013 at 1:30 AM

Lieya.....tu ko mkn pepahat....ko nk belajar cari pepahat x? Blh aku tlg ajo kn....skung tgh musim... nnt cer try pepahat masak tumis air...lg sodap...terasa manis nya....sll aku tikam pepahat ni cuci2 cket ngan air laut tu mkn terus cam tu perrrgggh lg sodap....

September 21, 2013 at 1:32 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy