Wednesday, May 12, 2010

~lolipop dan anak2~

dolu2...mase depa2 umur 2 - 3 tahun mmg aku tak kasi mkn lolipop...kalo kat kedai, mia n mija tunjuk2 nak lolipop mmg aku bangkang tak kasi beli....bende lain boley...tapi bukan lolipop.....aku tak suke sebab nanti berlemoih comot....dah le umur2 camtu tak reti lagi handle gula2...kang tercepok kat kusyenla, kat lantai laa....adussss! melekit2!!! tapi tu dolu2 laaa...bila dah 4-5 tahun ni aku cool:02: dah so dah bagi green light kat mia mija.....








meh le layan pic posing budak2 ni ngan lolipop:12:....






peberet flavor semestinye choc vanila:13:....






nie buat aku rase nak lesing nieh...aku soh posing manje:08:, bukan manje lentok kan pipi tu kat lolipop....melekit laa oitt!!~~




tu pun aku bagi syarat, boleh isap jilat2 jek, jgn digeget2.....slow2 abiskan jgn tamak nak kunyah terus gule2 tuh





mija ni kuat minum susu....lidah:04: tu selalu jek putih...time mandi aku sental2 abis-abisan pakai berus gigi hahahaahha.... (eh tetibe cite pasal susu plak heheeheheh)






tapi ini bodak sgt nottie:01: mottie...mane leh tahan makan jilat2 jek....nak gak di gegetnye gule2 tu....huhuhuhuhu





last sekali....meh layan pic mia yg skrang ni asek laa panggil si mija ni Amani...pengaruh Adamaya.... tak sangke mia akan same2 berteleku ngan aku ngadap tv petang layan Adamaya....hehehheh tapi yg lawak lagi perasannyer, mia panggil citer Adamaya tu Adamiya....perasan :17:tol..nak gak name mia tu ade wakakaakakaka:05:








35 celoteh sahabat

lollipop? trliur la pulak tgk mija mamam tu. lama x mamam lollipop.. budak2 ni ms balik kg hb je leh mkn.. tu pon 1 je sehari.. sbbnya pil bukak kedai runcit, trpaksa la bagi.. huhu.. melekit tu yg x thn kan.. rosak gigi lg.. mls sha blu]i.. ekekek..

sha x pernh tgk adamaya.. adamiya? utk citer akan datang.. hahahah..

May 12, 2010 at 11:43 AM

dulu punya lolipop sedap kan.sekarang punya tak best sangat.kecik-kecik lagi ko dera dorang berposing ye.apa nak buat dah dapat mak blogger tegar.cam akak gak.firdaus selalu jadik mangsa.tapi dia cam dah tahu je.kalau akak masak.nanti dia makan, dia suruh ambik gambar.

May 12, 2010 at 12:08 PM

wah kan main lagi mia..eh .
pandai dia tuko tajuk citer adamaya.ekeekeke.

May 12, 2010 at 12:10 PM

cedapnya tgk bdk2 ni layan lollipop..
akak pon ikutkn ati mmg tk brape suka belikn lollipop kt anak2..tp kdg2 kesian gak...bkn pe kan, tang brlengas2 tu yg tk tahan tu...

alahai adamiya lak ye...hehehe..bijak2 mia..

May 12, 2010 at 12:12 PM

heheh betul tu lieya, budak2 kalau makan lolipop, alahai melekit2.. tp skarng ni dah besar, dorang dah pandai pegang semua, senang sikit nak handle.

heheh ADAMIYA.. sesuai sangat! comel jerk bunyinyer

May 12, 2010 at 12:13 PM

sama gak dgn i sis..
tak kenan sgt my kids makan lollipop..
anak2 i kalo dpt makan pun
sebab org lain belikan....
kalo nak harap ibu bapa dorang beli...
takde maknanya hehehehehe...

May 12, 2010 at 12:15 PM

betol..makan lolipop melekit kan..geram jek aku.kadang aku kejam kan,aku beli 1 jek, pastu aku pegangkan,sorang2 nganga mulut kt aku.hahaha..tp skg xkejam dah..pegang la sorang satu ..hikhik

adamiya?so sweet la cayang..bijaknya anak ko lieya..

May 12, 2010 at 12:29 PM

hemlin marah betul kalu aku belikan batrice lollipop ko....even now pun still dia tak suka kalau anak dia makan lollipop.....

mmg pun..lekit sana lekit sini..nak2 si batrice tu jenis kalau makan lollipop nie..hangat2 tahi ayam jer....

May 12, 2010 at 12:46 PM

aku menci bila anak2 aku mkn lolipop tu. abis berlengas! bukannya makan sungguh pon..memain je lebih. hohoho

May 12, 2010 at 12:57 PM

nak cikit lollipop tu....kita pun suka gak tapi takut gigi rosak & hi sugar...budak2 takperlah....tp kene gosok gigi lepas makan lollipop taw hehe

May 12, 2010 at 1:02 PM

alahaiiii...aqil dah xmo layan mkn ini lolipop dahhhh...smlm aku bli dia mkn separuh je..pastu siap ckp...'nnti ggi rosak' dia suh aku abiskan...hahahaha...skg dia gile nak mkn eskerim...tensiiii omakkk...

amboi anak ko dah pandai ubah2 tittle citer tu eks...aku layan gak adamaya tu..tpi jln citer bagus..pelkon nya cam x reti berlakon..KERAS je wat aku xde mood nak tgk...wakaka

May 12, 2010 at 1:17 PM

kellassss...adamiya tu... keh keh keh....

atleast mkn lollipop rajin gosok gigi ok ko.

May 12, 2010 at 1:59 PM

hu hu leh buat cite baru ni.. slot drama baru.. adamiya... mia jadi amani... tapi liezya jgnle teringin jd heroin lak ye....

May 12, 2010 at 2:39 PM

aih aku ingat lolipop besau hat kaler2 tu... hehe.. mia n mija, lenkali mintak mama beli hat beso tu.. baru puas! haha...
mmg la lieya kalo tak kene gaya menjejeh2 ayak liur depa dok kulum lolipop ni ha.. tu yg melekit2 tu...

May 12, 2010 at 2:42 PM

yelah lieya, masa kecik2 tu pun sy xbg sangat mkn gula2 yelah sbb diorang xreti kan nk handle gula2 tu..
samalh ngan danish lidah dia pun ade putih2..ade ubat dia utk ilangkan tp sy xcr pun..he he he..sy tonyoh pakai kain basah atau berus gigi

alololo, adamiya yer..layankan jelah..he he he

May 12, 2010 at 3:28 PM

anak2 ina pun sama..nak2 arissa mmg layan lolipop nih..berengas melekit yg geram je ase..sonok je tgk mia mija posing2..ok jer..arissa ikut mood..
adamiya....sedap je bunyi..hehe

May 12, 2010 at 4:08 PM

comel la perangai anak2 ko ni lieya...menghiburkan...

May 12, 2010 at 4:15 PM
Anonymous

alahai lolipop..lieya akak pun macam tu mls nak bagi makan sebab malas tang melekit2 tu la..tapi ko jangan tak tahu dalam hbag akak selalu ada lolipop chupa chups stok untuk aku wahahaha

May 12, 2010 at 5:41 PM

eh lieya..jgn kan bdk2 aku yg da tua bangka ni pon suka mkn lolipop ko..aku suka yg chupa cup tu.. dlu2 zmn bujang aku slamba je mkn lolipop kt ofis .. brsumbat je mulut tu.. tp time bos aku xde la.. hehehe.. now anak plak yg sibuk nk mkn lolipop.. tp echa dia pntang nmpk mesti suh beli.. tp dia bkn mkn habis pon. hisap sket2 dia bg kt aku suh habiskan

May 12, 2010 at 6:11 PM

sedapnye dua beradik ni makan lollipop..

wanie pun tak bagi irfan makan lollipop...baru ni je baru bagi dia makan sekali sekala..kesian pulak dia asyik minta lollipop..pengaruh tv la ni

May 12, 2010 at 6:26 PM

a'a la lieya.. ena pun tak kasi anak ena makan gula2..lolipop apatah lagikk.. tpi sesekali tu terbeli juge la.. cth cam kalo p spital.. nak suh diam punyer pasal kan.. keh keh keh..

tu la.. kalo makan tak gigt tak bolh.. gewam betul kan!.. ecehh.. budget awak dulu mase budak2 tak gigit.. wakakakkaka..

ena pun suke gak tgk adamaya tu.. ada amse nye di anis tu layan juge.. kalo tak kompem la dier p tgk cd kartun kat tv lagi satu.. mrmm..

May 12, 2010 at 10:48 PM

hahaha lolipop. memang sapa akan makan mmg aa bergetah mulut ngan lekit2 tu lagi. dah tentunya budak2 pun suka lieya...
zaman dulu Lolipop lagi sedap kut. ada choclate sikit rasanya...

Mija baby face rupanya

May 12, 2010 at 11:42 PM

E-na pun x suka sgt bg ank2 mkn lolipop sbb x nak belengas tu la...tp sian gak kan bdkk suke benda2 camni...so sekali sekala bg juga...

May 13, 2010 at 4:59 AM

seronok tgk aksi budak 2 orang tu lieya
bile lah aku dpt rasa ada anak beso gitu...

May 13, 2010 at 7:53 AM

aku pun dulu x berapa nk bagi najeeb makan lollipop sbb aku x suka dia gigit benda tu..ngilu rasa telinga dengar bunyi krup..krap..tapi kadang2 beli gak kalo nk pujuk time ngengada dia..

May 13, 2010 at 8:56 AM

setuju ngan ko... maryam pun sama..mula la berlemiuh satu muka klu mkn lolipop...geram kan... hehehe

May 13, 2010 at 11:38 AM

betul tu lieya....aku pun x suka bg haikal mkn lolipop nie...sbb nnt abis melekit. geram kdg2 tuh...

Wah! adamiya lak ker? heheheh

May 13, 2010 at 11:55 AM

re: yelah lieya... aku jaga diri baik2...
tgn berseni? heheh kelakar jelah ko nih... mana ada seni nyer biasa2 je

May 13, 2010 at 12:14 PM

anak malasz pun suka gula2
tp lolipop nie dia x suka la plak
kekdg klu x dpt gula2...
bleh jd issue yg meleret leret.......
erm........mcm2 kerenah ank2 nie kan.......
nakal tp bijak
comel tp kuat ngis.....

May 13, 2010 at 1:43 PM

sayang... bagi auntie cikit.. tp jgn bgth mama tau.. hehe..

lieya.. my dear.. amik award kat blog kak t eh? sudi2kan.. tq..

May 13, 2010 at 6:38 PM

budak2 kat umah ni x suke lolipop tu,pasal gigi dorang dah rosak..n lagi kejam,mama cakap(aku)kalau makan nanti gigi tanggal semue..tu yg dorang x nk makan...tp,mak nyer makan sampai kunyah batang lolipop sampai hancur..hehehe

May 14, 2010 at 1:21 AM

anak2ku mmg pantang jumpa lollipop nih..nasib baik gigi jenis kuat..

May 14, 2010 at 11:22 AM

Ha ha.. nak pompuan tak leh lari la dari all those kind of sweet/lollipop/coklat bagaiii... hadap je laall.. comot comot pun bak kata nespray, kecil ceria besar berjaya.. ha ha

Psst pstt.. Lieyaa di sebabkan cerita2 kelakar pasal mia & mija yg selalu buat kitaorang terhiburr aku nak bagi award nih. 'Sunshine Award' gituhh.. sudilah kiranya terjah ke blog Izan ambil ya...

*Kalau tak rajin nak buat entry gantung je la terus pun tak per.. ada nko kesahh.. ha ha ha*

May 15, 2010 at 12:31 PM

suka tgk aksi2 mia ngan mija mkn lollipop...mcm2 memek muka ada..heheh..abg kimi x suka plk lollipop ni...

May 16, 2010 at 2:30 AM

alahai sedapnya lolipop...nak skit...

May 16, 2010 at 2:04 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy