Friday, May 21, 2010

mija lahaaiii mija!!~~

nieh nak cite pasal mija nie....ingat tak korang, aku penah cite kat entry2 lepas.... yg mia & mija ni kan bertukar sekolah bulan 2 tahun nieh..... mia okey jek kat sekolah baru...steady jek kenal n berkawan ngan kawan baru.... mija jek takleh terima kenyataan...tiap2 pagi gi sekolah sure jadi drama hindustan....melalak sane...hingus sini...dgn nak baliknye....pesan berbakul2 soh aku amik cepat......akhirnyer setelah 2 bulan setengah, akhir bulan 4 ari tu, mija dah tak nangis2 pi sekolah.....pergh...lame tuh...selama 2 bulan setengah aku tahan jek layan karenah die melalak pagi2...... nie gara2 mija ni terlalu manje dgn cikgu2 sekolah lame die....





skrang senang keje aku pagi2....drop jek, die akan masuk sendiri pi sekolah...kalo tak dulu, kene antar sampai depan pintu kelas.....salam 8-9 kali, kiss 5-6 kali...saje die melambat2 takmo masuk kelas....last2 melalak gak....sampai jenuh teacher kene pujuk...last2 kene dok ngan bibik sebab ganggu student lain nak belajar.....mmg hangens jek aku mase tuh!




nie laa budak nottie mottie lagi mengade2 nieh....




so.... kat Laman Cerdik laa mia n mija akan belajar sampai masuk darjah satu..... sebab tgk progress pun okey, mia dah boleh membace sikit2.....bacaan dlm sembahyang pun byk dah hafal....nak buat2 ape sume doa dulu.....so far aku puas hati lah......nak push lebih2 pun sian kat budak2.....lagi pun parents mane yg tak nak anaknye bijak pandai kan......so ikut kemampuan anak2 laaaa.....





**
aku suke sgt amik gambar mase mia & mija berschool uniform..tak tau naper!~~
** Hepi weekend peeps!!~~

















22 celoteh sahabat

btol la cr tu....x push sngt tp terime smpi mne kemampuan ank...huuuuu moga2 taun dpn bile aku anto ank aku g skool die pong mcm mia n mija....bkn bab yg malalak x nk g skool ek...tp yg x notti2 n ok jek bile kt skolah...hekhek

May 21, 2010 at 8:57 AM

setuju dgn lo lieya... kita nak yg terbaik utk anak2 kan.. al-hamdulillah mia dah bleh baca sket2..sonok dgr..hehe x sabar nak tggu maryam plak...


hahaha mia ni cepat syg kt org kot tu yg dia badmood pagi2....

May 21, 2010 at 9:04 AM

alhamdulillah mija dah ok.cian gak kan kalo anak2 nangis p sekolah.mija dah pandai baca ye?lebih kurang dina le tu.kata sebaya kan..hihi..lieya, aritu aku ada beli buku "bacalah anakku",aku try kt umah.saje beli sbb org kata lg cepat anak kita membaca.so far, aku rasa mmg cpt la yang.ko try la beli.sekali ngan arissa aku paksa belajar..wakakakaa..tp tula, ikut sempat aku je la ngajar menda tu.

babe , tgk status "masuk bulan 6, misi akan bermula..mudah-mudahan menjadi..amin!!"...tang tu ye?gud luck tau

May 21, 2010 at 9:16 AM

lega and tenang skit hati bila tau anak2 dah leh adapt kat skolah baru kan...

and bagus cara u tu sis...x push sangat...ikut kemampuan anak2...takut kang kalo push sgt2 pun, last2 kids boring dgn pembelajaran lagik teruk kan...

May 21, 2010 at 9:29 AM

lega dah ko lieya..pasni takyah susah hati dah:)

biasa anak sulung memang gitu..adnan pun camtu gak dulu..adik dia pulak dah biasa tgk abg gi sekolah, takde hal la dia..

May 21, 2010 at 9:53 AM

Mula-mula memanglah Lieya, dia nak sesuaikan diri.Dah dapat kawan baru, seronoklah nanti dia tu.

May 21, 2010 at 10:38 AM

alhamdulillah mija dah ok...tiada lagi drama hindustan pepagi yer dak.....hahahha

May 21, 2010 at 10:47 AM

mia dgn mija pakai beg sekolah baru yer pic last tu?
alhamdulillah dh ok mija p scholl..belajar rajin2 tau...

May 21, 2010 at 12:00 PM

kena byk bersabarkan..anak dee si mimi tu skrg dh ngadu bosan gi sekolah..wei..baru 4 bulan dh bosan..aiseh..

suka tgk anak2 lieya pakai uniform tu..cantik..so sweet..

May 21, 2010 at 1:49 PM
Anonymous

semua ibubapa mahu yang terbaik untuk anak2 mereka kan..bagus la Mia dah boleh membaca kan

May 21, 2010 at 1:54 PM

ala comei je mija ngan uniform. Cutenyerrr..

nasib baik la anis dulu sehari je buat perangai, pastu dah ok..

tu la.. rase mcm senang hari je bile anak dah leh bace sikit2.. blh la dari takde lgsung.. hehe

May 21, 2010 at 2:16 PM

alhamdulillah mija dah xnangis dah..n anak2 punya progress pun ok...

unifrm diroang cantik lah lieya..

May 21, 2010 at 2:43 PM

zura : kat laman cerdik ni mmg pakai buku 'bacalah anakku' untuk BM...BI plak dieorg gune 'ladybird'.....sebab tu anak aku cepat membace kot...ikut kaedah 'bacalah anakku' ...aku pun sonok mengajar, sebab tak ajar ABC directly, tapi kene bunyikan huruf tu...mmg fun kan....

May 21, 2010 at 2:44 PM

Comelll aper budak2 pakai uniformm... kekekekeke.

Ok lah tu dah serasi ngna sekolah baruu... dah dapat kawan baik kottt.. tengok nak gi sekolah pun happy semacamm je he he

May 21, 2010 at 10:13 PM

alahai tomeinya 2 beradik pakai skol uniform sambil tarik skol beg yg baru...sweet jek...kalau 2 teruna akak pakat2 lawan bertumbuk mau la...huhuhu

May 21, 2010 at 11:37 PM

pndai mia, dh leh bc ek.. mmg kita xleh push sgt kan.. lgpon dia kecik lg.. dlm umo mia cmtu kira bgus la.. mmg cerdik.. :)

cute la bj skul diorg.. beg tarik tu balqis tgk pon nak.. huhu.. nnti dh msuk skul kena cr 2 la..

May 22, 2010 at 5:33 PM

Alhamdulillah, mija dh ok ye...mija mmg gud girl...;)sbg ibu bapa, kita mmg nk yg terbaik utk anak2 kn...semoga doa kita sentiasa mengiringi perjalanan hidup mereka yg msh panjang lg ni...

May 22, 2010 at 11:20 PM

bese arr budak2..memang camtu memule..kang dh dpt kawan baru..lg seronok le die nk g skolah..hehhehe
amboi..beso nye tunjuk lubang idung tu..

May 23, 2010 at 2:32 AM

laaa yer ke poms,
2 bulan nangis? x per now dia dh start suka la skool baru tu.

yer la ko, aku pun suka uniform sekolah derang. cantik. aku cukup suka uniform sekolah yg kotak2. cam kiut je bebudak pakai kan?

May 23, 2010 at 9:28 AM

cantik ar kaler uniform ni.. tak macam q-*****, kaler kelabu asap jerk heheheh

ialah lieya, mana la mija tu tak mengaruk, dari kecik dia dah sayang giler dengan cikgu taska dia, ni alih2 tukar taska, tu yang dia rindu abis kat cikgu2 dia.. tak pe, lama2 dia dah boleh terima kan...

May 24, 2010 at 11:28 AM

alhmdulillah mija dh ok skrg..

May 24, 2010 at 12:24 PM

cantik nyer beg dia...pink kaler gitu....

May 25, 2010 at 10:33 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy