Monday, May 17, 2010

mother's day celebration yg terlambat......

perasan tak, minggu lepas takde pun entry pasal celebration mother's day lieya & co.
tu laaaa....mmg sian, kami tak celebrate pun minggu sudah sebab anak beranak termasuk lieya & papanye demam......tak keluar umah pun....terlantar kat umah dok mkn ubat, tdo...mkn ubat, tdo.....sian kan...huhuhuhuhu...so minggu ni dah sihat semua, hubby ajak gak pi celebrate walau pun dah lepas mother's day...alasannye, tiap2 hari pun mother's day....so jom le kami ke Sunway Piramid......sambil tu nak celebrate hubby lieya yg dah bertukar ke Jabatan Perdana Menteri, die bukan seKementerian Kesihatan lagi ngan lieya huhuhu~~





kami lunch kat sini merangkap celebrate mother's day sekali lah.....
**Tarbush Restaurant, Sunway Piramid**




duduk jek sampai starter....roti ngan set buah/sayur yg mcm dah dijerukkan...ntah aku pun tak tau ape kenamenye....




budak kecik ni dah santap dulu roti tuh...




air yg aku order, moktail buah ...hubby aku order ice blended capucino....adik aku pepsi...





nie yg kami order Tarbush Mixed Grill....ade kambing, ayam, roti yg dah siap digrill....utk set ni RM35





nie plak Beriyani Chicken RM22, ayam separuh & nasi 2 org mkn pun boleh....nasi die aku tak suke sangat...tapi mia mija suke & bertambah2 mkn...sampai kami order lagi sepinggan nasi beriani utk nasi tambah....





aku peminat kambing, of course akan order Sizziling Lamb Chop....ade gravy n french fries....RM30...byk lamb die kasi, perah ngan lemon tu ....mmg sedap giler lah!! nie pun byk kambingnyer.....



nie laa yg kami makan.... tak amik desert pun sebab kiteorg dah full gile....nak terkeluar balik pun ade.....hehehehehehe




tak sangke budak2 nie mkn byk masakan arab....selalunye kalo yg rempah2 nie budak2 tak suke.......




2 kali mia tambah mkn nasi beriyani.....




sampai order lagi 1 nasi beriyani...




aku dpt kambing, mmg tak pandang kiri kanan dah....



ntah apelaaa 2 beranak nie buat....





tersandar kekenyangan masing2, tapi tak abis pun...nasi beriyani ade separuh ngan ayam, kambing pun tak abis dlm 4 ketul....byk sangat...so bawak balik ar, rugi jek aku kene byr mahal2 eheheheheheh




cak!!!~~~






pas mkn pi jalan2 jap...aku nak beli blause ngan cardigan....pastu pi cari barang mia mija....ingat tak aku ade citer mia mija nak beg sekolah yg tarik tu....haaaa pi cari beg tu laaa...dah le demand nak yg princess jek.....tu aku citer next entry ar yeak....ade gak modal nak update blog selalu
keh keh keh keh



♪♫•*hepi teacher's day buat insan yg begelar guru!!♪♫•*









35 celoteh sahabat

sangat meriah makanan2 tu lieya...terasa lapar plak kak lynn...

May 17, 2010 at 8:51 AM

cian korang demam aritu.sib dah baik skg ni..kitorang wat bbq time mothers day.tp napa ek aku lupa snap picca?tah apa2 la aku ni..

wah, mia&mija nk beg pinces ye?sama ngan dina..kata anak pompuan kan, wajib le nk pinces2 nih..hihi

May 17, 2010 at 8:53 AM

wah..makan di tarbush..
kambing tu..terliur mak..
sib baik ai diet

mia mija nak beg tarik princess..
si suri baru rembat speck princes..
pening mak..baru 2 thn dah pandai nak beli spec...
sib baik princess..kalu dior camno..

p/s: wah..hot mama lah ko ni lieya..slim meling..jelos mak..

May 17, 2010 at 8:56 AM

sedapnya lieya...makanan arab kan, portion nya besarlah kan..yelah org arab kan besar2...

pndai mia n mija makan..tp sy perasan kbykan budak2 suka nasi briyani lah..mgkin nasi tu rase lain dr nasi putih..

lieya seperti biasa, chantik shangat..nak2 tang mata tu...ngancam..

nama pun girl kan, pricess lah jwbnya..xsabar nk tggu darissa besar, nk tgk dia minta ape..jgn dia minta ben 10 sudah,nk muntah sy tau...yelah cukuplah abg dia suka ben 10..

May 17, 2010 at 9:19 AM

rajin ko pi mkn food arab nih yer.. aku gak yg x penah try lg..stakat beriyani tu biasa la mkn kt knduri kawin... hahaha.. namun nk pi kt restoran arab mmg x penah lg..

May 17, 2010 at 9:42 AM

syok tu kalau bw bdk2 ke tmpt mkn diorg join mkn skali. kalau yg tak reti dok diam mcm iqa, confirm haru nk bersantap dgn aman..wakaka!

aku pun peminat setia kambing. laki bini tau! sedap kan..rugi sape tak mkn..hehe..tp aku tak penah try mkn mskan arab lg.sedap eh?

aku pun br rembat 1 beg princess utk iqa. tu pun puas ko kena pujuk dgn aku, kalau tak dia nak ben 10!

May 17, 2010 at 9:50 AM

meriahhh!!

pssttt..cantik la ur tops..kena plak ngan coach tu hikhik!

May 17, 2010 at 10:37 AM

family kak lieya memang suka yer makan nasi arab....atie memang tak penah makan arab2 nie...nampak sangat atie jakun...huhuhuu.....jelesnyer lahai tgk badan kak lieya...slim tue...macam anak daras....

May 17, 2010 at 10:54 AM

wowwyyy.. kalo bab2 jjcm ni kasik la kat ko lieya... sure mabeless!!

May 17, 2010 at 10:54 AM

mmg selera ko ler kan lieya...
aku bab2 masakan arab nie mmg tak boleh terima...tp terliur gark ler nengok makanan korang tu...

aku suka baju ko tu...sweet jer...tp tulah...badan dah cam mak beruang nie....susah nak cari fesyen2 cantik cam baju ko tu...hu hu hu

May 17, 2010 at 10:54 AM

adooooiiii...intenet lembab toi la nak loading gmbo kambing ko tu...wakakaka....sdap nya korang makan2...ble la aku nak pi mkn cedap2 nie????asyik la bzzzzz je laki aku tu...hwaaa...!!!!xpe2 control dlu..sbb aku kan nak kurus..so mkn jgn tamak haloba...tau je la ..aku kalo mkn sedap2 cenggini mmg buruk lantak sket...so sbb tu pas pantang aku mkn so-so jek :(

May 17, 2010 at 11:04 AM

Akak tak nak puji makanan tu,memang sedap pun.Tapi nak puji ko pandai make up ye.baju biru siap ngan shadow biru.buat tutorial make up boleh?ari tu kawan akak blog matahati pun cakap pasal make up ko cantek.ari ni baru akak perasan.

May 17, 2010 at 11:16 AM

berkocak isi perut kty lieya..nengok makanan ..sedap2..huhuhuh

May 17, 2010 at 11:36 AM

lieya..aku dh agak dh..mesti kambinglah yg ko ngadap..aku x penah lg mkn kt tarbush..tp aku tgk korang mkn sedap je..aku kureng sket beriani2 ni..tp kalo ko belanja..laju je aku follow..hahaha..

May 17, 2010 at 12:25 PM

fathers day t..nak gi mner plak...yahuuu..bestnyer dapat tumpang sekaki...............hahaha..

May 17, 2010 at 1:01 PM

sedapnyer...happy mothers day lieya

May 17, 2010 at 1:46 PM

mak ai..seronoknya tengok makanan....sedap2 wei....

May 17, 2010 at 2:25 PM

happy mother's day Lieya
seronok rasa diri bila jadi ibu kan
diingati selalu oleh anak2anak dan bapak yang terchenta...
moga inya mendatangkan kebahagiaan selalu (hehehe)

May 17, 2010 at 2:50 PM

ehehhe..

sonok yeh.. dapat di raikan!.. sangat terharu gituw.. tp yg lbih xcited tu tentu la anak daraa mu tu lieya.. hahaha.. kemain lagik siap bertambah2.. heheh.. tak pe janji mkan.. hati pon sonang.. :)

May 17, 2010 at 3:20 PM

alhamdulilalah dah elok demam yer...wah mmg suke daging kambing yer...saya xbleh makan plak ..mesti pening huhuk

May 17, 2010 at 3:36 PM

RE : oit lily, ko nak komen pun ko sign out laa dulu dari blog aku tuh....aku tampa kang...huahahahaa!!~

May 17, 2010 at 3:39 PM

glad u dah feeling ok...
tul tu, tiap2 hari adalah hari ibu *ihiks*
pernah try gak tarbush nie sis..
tapi tak leh la plak...
but i suka air 'mint tea' dia...
sodap....

gegirls haruslah suka kan princess kannnnn...

May 17, 2010 at 3:47 PM

happy mother's day lieya.. tak pe la celebrate lambat pun tak pe.. janji ada gak ingatan kan..

wah makanan arab.. sedap tu.. lamb tu pun nampak sedap... ialah selalu budak2 tak suka maknan berempah.. tp akak tengok mia dan mija berselera pulak..

air ko tu nampak very the yummy.. tengah2 panas ni rasa nak tologn sedut jerk .. heheh

May 17, 2010 at 3:48 PM

meriahnnya.... aku ni nak p try makanan arab yg kt cyberjaya pun x lepas2 lagi nih..

May 17, 2010 at 4:16 PM

ber nak teraila kecur jer tngk menu kat situ....I tak makan kambing sbb tak tahan bau dia...sekali sekala harus tukar selera ni....bess2

May 17, 2010 at 5:29 PM
Anonymous

haa..bruu ku taw cmaner nak komen..fathers day dmaner plak,bestnyer dapat tumpang sekaki..huhu...


-lidya latif-

May 17, 2010 at 6:15 PM

perrghhhhhhhhhhhhhh... menjejeh air liur tengok air yg nko order tuhhhhhhh!!!! Si kenit 2 orang ni tak padan genitt.. kuat makan jugak rupernyerrr! hu hu

May 17, 2010 at 10:09 PM

lambat pun tak per, janji dpt sambut jugak

May 17, 2010 at 11:55 PM

sedap nyr makanan tu..tp kte x suke makn kambing ..ader bau hamis ..x tahan lerr

May 18, 2010 at 12:46 AM

meriahnya celebrate hari ibu...best mkn ala2 arab gitu...rasa cam nak g kedai pakistan lak...terliur aaa!

May 18, 2010 at 4:15 PM

mmg pon lieya, ari2 pon ari ibu...
tk kisah lah tu celebrate lmbat skit....akak pon tkde celebrate sgt ari ibu aritu...cuma thn nie dpt prezen lah pulak...

nampak sdap btol lah menu2 tu smua lagik2 nasik beriani, peberet akak...huhu....trliurrr sehhh...

May 18, 2010 at 5:16 PM

happi mothers day to all mothers huhu

May 18, 2010 at 6:01 PM

wow...happeningnya celebrate mothers day...makanan lazat2 gitu...

May 18, 2010 at 8:38 PM

nampak sedap je nasi beriyani tu, sbb tu mia dan mija bertambah2..hehe..

May 19, 2010 at 7:58 AM

mak ngan anak2 sama cantik =)

May 20, 2010 at 4:45 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy