Thursday, June 3, 2010

sate minang!!

dah due minggu aku kerah laki aku ajak pi pasar mlm bangi...semate-mate nak beli sate minang nie......huhuhuhu..selalu gi sabtu jek...tapi ni selasa pas lik keje aku ajak singgah bangi jap.....tgk ar sate minang nie......tempting kan?!!



biase aku beli yg campor...tapi daging lebih....lagi best daging dari ayam...
siape yg dah biase beli, tau laa rupenye camne.....sate minang ni lain sikit sebab sate + kuah + nasi impit + bawang goreng di campur sekali.......




hadoi!! tgk pic ni terus rase nak .....




mia awal2 tolak sebab sate ni pedas..... mija mkn gak laaa....tapi sikit2 jek...sebab sate ni mmg pedassss bangats!!~~




makan sikit....air nye yg lebih huhuhu




**takleh jadi nie.....nak kene pi pasar mlm bangi nieh......












25 celoteh sahabat

x pnah mkn la....jauh tol nk ke bangi...uhuhuhuhu.....

June 3, 2010 at 9:00 AM

wah, tgk pic pon dh menyelerakan.. sib baik x peknen, kalo x ku ngidam.. huaaaaaaaa..........

June 3, 2010 at 9:08 AM

lieya, ni psr mlm bangi yg kat stesyen minyak shell tu ke? aku dah penah try satay minang ni. tapiiiiii..tekakku tak leh masukkkkk. uwaaaaaaaa.

tp bila tgk gmbr ko ni, cam terliur la pulok! heheheee

June 3, 2010 at 9:14 AM

maaaa iahhh!!

kalo ngan ena tu jauh gak la.. nasib baik la ena ni bukan penggemar satay.. kalo tak mesti jadi cam lieya juga.. jauh pun sanggup redah.. hehehe

tapi kan lieya tak la jauh mana ye lieya.. nasib baik ada asben yg sangat rajin melayan.. :)

June 3, 2010 at 9:19 AM

satey ni yg kt tepi sekali tu ke lieya?xpenah lg beli.tgk gambar ko ni teringin lak nk cuba..selasa dah lepas, sabtu ni aku terjah!!

June 3, 2010 at 9:21 AM

nmpk sedap lieya..nti aku nk suruh kty belanjalah..hahaha..eh..ko lah belanja aku..

June 3, 2010 at 9:26 AM

cam sedap je..tapi jauh nak p beli..tlg beli leh??heheheh

June 3, 2010 at 9:34 AM

waduhhhhh...

tak mengandung pun boleh mengidam tengokkk..

June 3, 2010 at 9:40 AM

tingin lain mcm je ni..hehehe..ngidam ke..
nampak pn memang menarik ler..terliur weh..

June 3, 2010 at 9:41 AM

nmpak mcm sedap la...teringin la plak..nasib baik tak pregnant...huhuhu

June 3, 2010 at 10:52 AM

first time akak dengar satay minang.cam sedap je lieya, sebab dia bercampur sekali.

June 3, 2010 at 11:30 AM

wehhhh sheksi gmbo ko tu wakakaka...sama la cam aku..aku pon prefer mandi air terjun dari laut...tpi laut kalo time x panas aku leh redah!!!!

June 3, 2010 at 11:50 AM

xpernah plak sy makan sate minang wpun sy ade darah minang...he he he

nasiblah sy xbape suka satay kalu suka mau sy plak kerah asben sy pg bangi...he he he

June 3, 2010 at 12:33 PM

jap2 nak gelak dulu.. tdi akak baca bukan sate minang.. tp sate MIANG... hahahahah

pastu tengok betul2, laa sate minang rupanya.. nampak mmg menyelerakan .. kalau abg din tengok ni, conpem beli 20 cucuk . heheh dia hantu sate

June 3, 2010 at 12:38 PM

nak ikut gi pasar malam bangi gak lah hehehehehe
lum pernah terai....

June 3, 2010 at 1:18 PM
Anonymous

tak penah makan..tapi penah tengok dalam tv..sedap la nampaknya lieya..mana nak carik kat melaka ni huhuhu

June 3, 2010 at 1:56 PM

terliur aku babe....

huwaaa apsal le jauh benor sampai ke bangi baru jumpa sate ni?

cuba la ada kat pasar mlm s.alam ke leh gak aku try.

June 3, 2010 at 2:52 PM

1st time tgok satay minang ni lieya...kat bangi mana ni? dewkat ngan umh kak dilla tu ke...nak try lah cuba rasa....Ngences aku ptg ni

June 3, 2010 at 3:11 PM

aku dah try sate ni kt ayam penyet ria pyramid.. siap ada cili padi lg.. tp sdp.. ai loiikkkeee

June 3, 2010 at 3:35 PM

tengok sate minang tu memang teringin giler nak makan ...tpi sebelah Penang ni susah la nak dapat.....huhuhuuhu

June 3, 2010 at 4:34 PM

aduhai...sedap sungguh nie zana...nanti nak try la bila balik kl...

June 4, 2010 at 9:13 AM

lieya sedapnya, nida mmg suke sate..alahai jauhnya kalau nk p beli dah tu kt pasar mlm plak..kecur air liur tau..bak sikit la

June 4, 2010 at 9:20 AM

1st time akak tgk satay minang nie..
pedas yg amat ye....
kalo yg suka pedas sure layan..

June 8, 2010 at 4:54 PM

Sedap.

March 17, 2011 at 8:02 PM
Anonymous

sedapnya...mmg tgh mencari ni...sabtu lepas da try gi psr mlm bangi kt shell...tp tak jumpa ler...dulu pernah beli kt psr mlm bangi yg hari rabu nyer...gerainya sebelah gerai baju n gerai sayur kan...

lieya, kalu psr mlm hari selasa kt area mane dlm psr mlm tu...puas mencari...da macam mengidam da ni...huhu

June 13, 2011 at 3:48 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy