Wednesday, January 12, 2011

citer kat annur bangi ngan azzahrah bangi semalam....

alkisahnye semalam ar nie...adoi...kematu bontot aku sehari suntuk lepak bangi...jap2 kat annur, jap2 kat azzahrah....ha ha ha...tu laa padan muke sendiri sebab pi wat appointment dlm hari yg same...ye laa sebab leceh nak cuti byk2 kali kan (yee! mak ni kedekut cuti hokey!)...so aku telah membuat appointment pagi kat annur (checkup biase) then kat azzahrah plak petang kul 2 (yg ni tuk buat detailed scan sahaja)......aku sampai kul 9.30pg, so dpt nombor 21 ....ikutkan cepat tapi tu laa doktor kham ade 2 kes deliver pagi tu so mase dah lari kat situ.....takpe laa, esok2 turn kite bersalin kene jugak mcm tu kan.....tgu pun tgu jek laaaa.....tapi tu laa, tgk2 turn aku kene pukul 2 petang...ahh sudah!! appointment ngan azzahrah kan pukul 2....nak mintak postpone susah sikit sebab detailed scan ni biasenye dieorg dah fix kan appointment....so aku pun nekad ar pi jek azzahrah....so kat annur tu telepas pun telepas laaa...tgu jek laa petang2 karang heheeheh....eh panjang lak cite ...meh la tgk gambar yg ade....laki mak snap ntah ape2 jek gambar...gara2 bateri bberry die kong sebab dok asek layan fb....nak caj kat keter bawak persona mmg dah rosak slot tuk caj bateri tuh.....huhuhuhuhu


*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


ni kat annur .....aku timbang dari 63kg sebelum ni ....naik 66.3kg....tapi tu laa die pakai timbang cenggini...cam caye tak caye jek aku (sebenarnye takleh time kenyataan naik berat sgt haahahahaah)



nie le aku yg penoh tawaduk menanti dan menanti.....abis majalah kat situ aku dah khatam......tu yg bosan2 layan fb tu.....



dlm kul 2 aku lari pi azzahrah plak....tu laa, tak lucky kat annur, aku lucky kat azzahrah...ikut appointment aku org ke 2....tapi org pertama tu tak sampai lagi, so aku dipanggil wat dulu detailed scan......mesti ade yg tanye, perluke wat detailed scan nie...haaaaaaaaa, meh laa aku citer sikit, buat share2 ilmukan.....




aku sebenarnye tak mo buat....org kate tawakal jek laaa..terima jek laaa kan ...tapi tu laa aku gatal2 pi tefon azzahrah, konon nak tanye jek prosedur n kos buat detailed scan ni....tup2 die kate meh la kak buat, saye bagi akak org ke2 11hb nie....kebetulan aku pun nak dtg annur kan so tu yg terset appointment buat detailed scan nie heheheeheh.....detailed scan ni bagus, die akan scan sedetailed2 nye baby....aku pun teruja mase buat tu.....nampak buah pinggang, jantung, saraf otak, saraf tulang belakang sume.....die akan tgk bende2 penting mcm, injap kat jantung cukup ke tidak, bibir ade sumbing ke tidak, jarak mata, tulang belakang sempurna atau tidak, ukuran jari kaki dan tangan, sistem pembuangan, saraf otak plak die tgk perkembangan otak dan kandungan air dlm otak.....tak lame pun buat sebab cepat giler org yg buat scan tu bace..nurse plak mencatit ukuran....cume kat azzahrah ni detailed scannye dlm bentuk 2D....maksud aku hitam putih...so cajnye dlm rm100....kat annur plak detailed scannye RM200 tapi dlm bentuk 3D so bonus laa korang leh tgk muke baby penoh mcm aku buat 4D kat klinik jameaton tu.....tapi aku dah buat kan 4D tu , tu yg buat kat azzahrah tu, jimat 100 hengget duit aku huhuhuhu......ni no phone utk buat detailed scan tu yeak...aku share mane tau korang nak buat.....kat annur - 89250020, kat azzahrah -89212525, kalo nak buat 4D plak aku share no. kat klinik jameaton - 8944-2270, KPMC - 87397077, Vission College - 78038300....yg aku suggest ni sume harga sgt2 berpatutan tau......aku ni pun, skrang laa baru buat, mase mia mija dulu  mane ade buat...time tu mahal2 gile n tak reti pun yeak jugak heheheeheheeh.....haa gambar kat bawah ni aku didetailed scan kat azzahrah......dah siap nanti die akan bagi laporan ...gambar ade laaa 2-3 keping gitu, yg aku tgk pun tak paham...





dlm byk2 gambar yg laki aku amik, gambar ni tak tahan tu...aku dok sambung menunggu kat annur, laki aku sedap2 pi bantai mee goreng...cesssss!! ye laa kang aku ikut kang, telepas lagi name aku...meroyan aku kat sane nak kene menunggu lagi.... so aku dah dpt pengajaran, bile nak pi checkup kat annur bangi ni, sebelum pintu bukak aku akan beratur kat luar hahahaahah......alah sekali lagi jek ni pun (8hb 2 2011) nak checkup kat annur bangi, lepas tu aku nak request ngan dr kham aku nak checkup ngan doktor maria kat annur putrajaya ni, nak bersalin jek nanti  terus sambung ngan doktor kham balik......




ape2 pun, ni laa yg menghepikan aku.....syukur alhamdulillah..semalam mase wat detailed scan ...nampak pistol si baby nie....so konpem laa gender anak aku ni XY....he he he......tak sia2 mak ko soping baju ala2 blue sume tauuuuu .....he he he.....




so aku harap info yg aku share ni berguna laa tuk korang2 yeak....mane2 yg preggy dan nak preggy tu leh laa dpt pengetahuan sikit2 pasal scan ni kan, aku pun tak le tau sgt....baru lee tau2 nie hah......




**entry bersalin kan dayyan ade di sini



**bos aku nak cuti lame pi india tak lame lagi....nak pi semayang..die kan singh....huhuhu...mak enjoy!! hahaha












38 celoteh sahabat

Tahniah!!!baby boy....mesti mia & mija suka tu hehe

January 12, 2011 at 9:14 AM

warghhh bagusss..bagusss.. info yang sangat baik.. untuk kandungan yang akan datang.. hehehehehhe...

weiii.. tetibaa kan rindu plak nak mengandung lagi sekali.. haahahahah

January 12, 2011 at 9:17 AM

uiiihhh.. sonok la kamu lieya.. nak dapat boboy.. tak sia2 beli baju2 biru kann..

January 12, 2011 at 9:28 AM

kak shimot : gile kak statement ko...luke pun belum kering ko nak mengandung lagi kak....HEBATTTTTTT heheheeheheheheh

January 12, 2011 at 9:28 AM

syioknye bb boy!akk pon this time nak wat cek up 3d 4d detail la jugak ..dulu tak penah buat walopon ditaja hehehe

January 12, 2011 at 9:32 AM

Tahniah lieya.. bby boy ye juga akhirnya...

akak testing new post tadi... sbb blog tak leh buka.. cuma new post dan dashbord je boleh.. huhuhu... nasib blog lieya x kena blog sekali..

January 12, 2011 at 9:33 AM

Bestnyee dpt tau detailed ttg baby kan..

Amboi seronok laa lieya nanti yer..boss tak der.. kucing pun bermaharajalela laa.. yer.. hehehe

January 12, 2011 at 10:01 AM

alhamdulillah.. moga semuanya baik2belaka..

January 12, 2011 at 10:08 AM

Bagus informasi yg lieya share tu..
Masa preggy dulu, kaklong duk cr info psl detail scan ni...tp tak dpat n payah benor ng cr...akhirnya tak buat pun...wat scan biase jer...

Bab menunggu lama tu...kat azzahrah nak jumpa doc pun lama gak...mmg berkematu lah montot duk nunggu...

January 12, 2011 at 10:15 AM

wah..next2 adik suri confirm aku g bt..
dulu mengandungkan suri cam blur2 bodoh je ..
ye lah tak jangka bunting pelamin...
apapun tahniah dpt pistol tu..
abislah kena buli nnti ngan kakak2 nyer..heheh

January 12, 2011 at 10:18 AM

masa dee preggykan fifi dulu..dee buat check up n bersalin kt lourdes medical centre kl..mmg ada sekali check up tu dia panggil pakar dari PPUM..buat detailed scan nilah..doc siap kira jari tangan dan kaki, tjuk buah pinggang, pundi kencing dia..injap jantung, paru2..mmg detailed habis..mmg eloklah utk ibu2 mengandung kan..4D je dee x pernah buat lagi..nti nak preggy yg ke 3..barulah buat..hihihi..apapun tahniah dpt boy..lps ni aku pun usaha utk boy gak..hehehe..

January 12, 2011 at 10:20 AM

waaaa mcm best je aku membaca ko nyer cite psl scan tuh...
teringin gk aku menerai... harga pun tak la mahal sgt ek... kire berpatutan la kan....

January 12, 2011 at 10:21 AM

wah, sonot.. sonot!!
asben mesti suke ati tu!!!!
tingin, tingin nk timang cahaya mata gak..
huhuh, takpe.. set as wishlist 2011.. hihihi.. :P

January 12, 2011 at 10:37 AM

syoknyer lieya. konpem la boy nih. x sesia shopping baju blue kan. haa pasni smbung shopping lagik. hahaha.

eh aku dlu pon xde buat scan canggih2 nih. scan biasa je. tu pon naik brpinar biji mata aku nk paham bila dia tnjuk baby. ehh...aku x nmpak pon..kekeke bengong kan..

semoga sumernya selamat ..insyaallah.

January 12, 2011 at 10:45 AM

memang detail penerangan diorang yer lieya...nanti kak lynn nak try cari klinik kat jb nie untuk buat detailed scan mcm lieya la...

January 12, 2011 at 11:06 AM

bestnya..Alhamdulillah lieya..apa yg dihajati tercapai...
bagus info nie..tp sy dah terlepas,,masa sy buat tu pun buat 3D jer..

January 12, 2011 at 11:16 AM

beshnya dpt baby boy...aku dulu masa scan arissa ngan doc kham,dia ckp "beger lagi la sayang.sila cuba lagi"hahahaha

January 12, 2011 at 11:28 AM

wallaaa canggih skrg....scan mcm2 bleh kuar kann...

January 12, 2011 at 11:47 AM

wah...ade tips tak camne nk dapat baby boy?huhuhu..teringin jugakkkk..

eh..mane gambar scannye lieya..nk tgkkkk...

January 12, 2011 at 11:48 AM

Tahniah Lieya. Sekarang musim baby boy.Tempat kerja akak ni , tahun ni 5 orang yang pregnant semua dapat anak lelaki. eh eh Mia ngan mija dapat adik lelaki.akak pulak excited.

January 12, 2011 at 12:47 PM

terujanyer kak....nie yg wat x sabar nak ada baby nie....

January 12, 2011 at 1:41 PM

zaman kty dulu preggy tade semua ni.yg biasa nya scan je ada..

apsal tak kasi tau ade kat sana..kalo tak leh jenguk sekejap .

January 12, 2011 at 4:06 PM

Salam. Salam perkenalan. Nice n simple blog. saya suka tengok blog u. Sudilah be my follower juga http://liadecollection.blogspot.comKalau2 ada yang berkenan. Sudikan juga panjang2kan kepada rakan taulan. TQ

January 12, 2011 at 4:48 PM

tahniah kak!!~~ kita samaa!!~~ blogger princess N pun boy gakss!!~heehe...saya pun sama kak..xtao lagik gender sudah beli itu blue2..mcm tao2...sekali scan ,,yesh!! berjaya!!~~ ahaksss!!


tp sedey r kak...kt trg ni xde 3d dgn 4d scan tuh..so xmerasa lar nak buat cenggitu jugakk....uwaaaa!!~~ jeless

January 12, 2011 at 5:19 PM
Anonymous

makin giat la adik akak yang sorang ni shopping baju2 colour blue kan..

January 12, 2011 at 6:41 PM

Bagus..harga berpatutann:)
kat sini buatscan biasa je pun makan 2 ratus jugakk..

wah suker dah confirm XY:D

January 12, 2011 at 7:16 PM

tahniah dikk .. baby boy yaaa .. heheh seronok lah mia & mija nanti .. dah ada adik lelaki + hero dlm umah .. & this is a good info dikk :)

January 12, 2011 at 7:36 PM

alhamdulillah....syukur dpt baby boy nnti.....

January 12, 2011 at 9:30 PM

wah wah wahh.. sekarang semer dah 2D 3d 4D dah punn..! ku dulu2 hitam putih jekk hehe.

Kira confirm yek dapat boBOY.. awahhh sukernyerr kakak kakak!!!

January 12, 2011 at 9:59 PM

syukur alhamdulillah sis...
baby boy...eeee bestnya...
hepi banget for you :)

January 13, 2011 at 10:50 AM

wahhhhhh tahniah lieya dapat gak bb boy apa2 pun tunggu sampai dia kuar yerrrrrr hehehee

January 13, 2011 at 12:42 PM

Salam kenal.
XY tu maknanya lelaki lah ye?
tahniah.

January 13, 2011 at 2:05 PM

lamanya tak masuk sini...wah congratsss boboy!!!

gynea kita pon dr.kham, tapi kalau utk alany paednya kat azzahrah.

January 13, 2011 at 4:08 PM
Anonymous

punyalah lame tak jejak sini..

congrats in advance lieya..

January 13, 2011 at 4:19 PM

bagus bagus...
mak suka info2 camni...

tapi ko bg le info camna pun, bila sampai masa akan ku calling2 ko jugak... ha ha ha.... dasar malas nk baca.

January 13, 2011 at 4:29 PM

lieya
lepas ni mesti banyak buat collection baby boy
encem baby boy lieya nanti x sabor kak dod lieya (hehe)

January 13, 2011 at 6:55 PM

tq lieya, shae info ni

January 14, 2011 at 10:49 AM

wah, bakal dapat baby boy ye, ada dah hero untuk jaga kakak2nya...hehe

January 15, 2011 at 2:42 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy