Monday, January 17, 2011

menu belemak2....

saje up cite masak2 ari ni hihihi...ye laa dah lame tau mak yong tak masak bekpes....manjang jek mkn kat luar....dah mia sebok nak roti canai jek kalo weekend.....mane laa mak die ni tera nak tepek......ni menu ahad semalam.....gigih bgn pagi2 masak nasi lemak tau....ni kire special ni sebab ni nasi lemak pertama aku masak semenjak preggy ni haahahahahhaa.....nasi lemak pertama gak tuk tahun 2011 hahahahahaah......moh layan gambar.....tgk mmg mcm sedap....rase kire lepas ar tuk family aku mkn bertambah2 heheeheheh.....kat 4 org jek, tapi masak 3 pot nasi koooooo.....aku pakai tin susu pekat manis tau...haa bygkan nasi tu...dah mcm nak mkn 7-8 org...tapi seb baik licin....jawabnye dari bekpes sampai ke mlm ar bantai nasi lemak....tu yg berlemak2 tu namenye hihihihihi

*
*
*
*
*
*
*
*
V

telo rebus....huiiiihhh failed laa mama mia mija ni potong telor...potong panas2 mmg ar camni jadiknye hahaahahahahahaha





aku tak suke dah mkn timun kite nie, selalu tebeli yg pahit....so skrang ni mmg beli timun jepun jek .



ikan bilis n kacang goreng....




aku tingin nak mkn sambal telo puyuh, laki aku lak nak sambal udang....erm sonang keje aku, aku combine ajek sumeeeee.....hahahahaa....





nasi lemak mama mia mija...kali ni mls nak masak nasi lemak hijau sebab 
ade daun pandan hahahaahah....




ni leeee set nasi lemak kami....ingat nak goreng ayam ngan sayur kangkung, kang dah byk2 kang mcm leceh lak nak mkn...peel aku cam tu ar....kalo dah byk2 lauk aku pening nak mkn mane......



pinggan aku.....ni rase jek, lepas mandi bantai lagi sepinggan....huhuhu




pekena lak ngak kopi O....fuh...terangkat...pas mkn terus cari bantal lepak dpn tv...laki aku ajak pi ikea aku dah geleng2 pale ckp mls.......kite dok umah jek ari ni, perabiskan nasi lemak 3 pot aku tu hahahahaah




ini budak mkn 2 kali tambah pagi tu.....




si mija plak mmg meroyan kalo dok tgk die mkn sendiri...tekedek2...kakak die dah tambah 2 kali, die tak abis2 lagi mkn.....




last2 sampai aku dah kemas meja die tetap tak abis mkn.....dah jadi mcm ni biasenye papa laa tukang suap....baru abis sepinggan tu.......




mija ni mmg camni, makan kene bersuap baru abis.....kalo tak tekulat2......ni saje  umpan ngan sebotol milo....kalo abiskan nasi tu baru dpt botol tu......baru laa laju sikit ngap2 nyeeeee......




aku selalu tepikir kat sekolah camne laa si mija ni mkn...kdg2 bibik kat sekolah tu rajin suap die mkn.....kdg2 die mkn sendiri.......yg pasti kalo mkn sendiri sure tak abis tuuuuh!!





catatan preggy : set jamu bersalin aku dah sampai.....dulu mase mia mija aku mkn yg mustika ratu punye.....kali ni try produk lain plak....nanti mak story mory yeak....














41 celoteh sahabat

selamat pagi lieya

sonok kan sesekali masak cam gini...
akak pun jarang masak jugak...hahaha...

January 17, 2011 at 9:02 AM

sarapan kita sropa la sis...
sabtu i masak nasi lemak gak..
sambal udang gak tapi no telur puyuh le ye hehehehe...

iye lah sis, kalo dibiorkan dorang makan, sure lambat habis or last2 skit bebenor yg masuk mulut...bersuap baru le puas hatikan...tau makanan tu masuk mulut dorang and kenyang :)

January 17, 2011 at 9:10 AM

yg lemak tu sedpa lieya...sy spjg kawin blum pernah masak nasi lemak..hehehehhe..dah suami sy xpernha lak request..sy plak mmg kureng sikit..

sedpanya telur puyuh, mau cr jugaklah..

January 17, 2011 at 9:30 AM

eeeeemmmmmmm....sungguh menyelerakan...tiba2 lapo..blm b/fast lg nie......

January 17, 2011 at 9:35 AM

sedappnyer nasi lemak...mkn olak ngan sambal udang....pas makan kompom ngantuk kann...hehehehe

January 17, 2011 at 9:38 AM

terbaek wok..
hari minggu bt nasi lemak..
zassssssss sampai malam..
sonang omak..perut pun konyang..
hehehe
ini kalu suri..tak yah suap2..
dimintak2 nasi adalah..

January 17, 2011 at 10:03 AM

sedap plak tengok nasi lemak tu lieya.. adeihh!! dah lama sunguh rasanya tak masak nasi lemak.. cantik je nampak nasi lemak tu.. ena ni kalo masak ada je rasa tak kena tang nasi tu.. hahaha.. bg la resepi cara lieya plak.. weeeeeee!! tetiba je kan.. lalalala..

mija cam anis gak la.. kalo makan berjam memungguh die rabiskan sepinggan nasi.. nak cepat kena la kita suapkan..nak menyuap je kijenyer tak sedap dah besor.. haihh!

January 17, 2011 at 10:06 AM

amboi ko... msk sampai 3pot susu tuh... mmg banyak tuh... hehehe tp mkn ramai2 mmg berbaloi2 tak yah msk lunch dh kn lieya... heheh

telor ko tuh pun tak berapa msk lama tuh yg mcm cair2 tuh... tp itu lah yg sedap tu wei ehheh....
aku kalu edy blik mmg dimintaknyer nasi lemak, cuma kadang aku mls ngn rajin je nk msk... hehehe

January 17, 2011 at 10:11 AM

aktiviti masak memasak ko yer semalam...sama la dgn kak lynn...tp menu kak lynn simple jerk...tak macam menu ko lieya...hehehe...

January 17, 2011 at 10:16 AM

sedap tuh nasi lelemak lieya.. mkn sampai fengsan depan tv..kuikui..
akak lak pagi sabtu wat roti jala dan ahad lak bekpes kat luar mkn roti canai..
per pon nasik llelemak la bekpes yg paling di sukai ramai...

January 17, 2011 at 10:17 AM

walaweiii sambal udang campur telur puyuh!!

mengidam lak aku kat nasi lemak hehehe..Aku makan nasi lemak sure bertambah hihihi

January 17, 2011 at 10:18 AM

Sala lieya..

nasi lemak memang meletopslah.. sedap betul nampaknnya... anak2 akak pun sama lieya makan kalau tak bersuap memang lambatlah habisnya...

lieya.. semalam tu rugi betullah tak dapat jumpa lieya... takper ada perancangan untuk lain kali.. nanti kita berjumpa ya..

January 17, 2011 at 10:35 AM

ko mmg rajin pomss
tekak aku plak terasa cam nak makan nasi lemak bila tengok nasi lemak ko nie...
kalau beli tu selalu jer fail bab sambal..mencik aku.

peel si mija sama jer ngan batrice kalau bab makan...terkuat2..mmg kadang2 hilang gark sabar
nak bersuap baru ler habis...

January 17, 2011 at 10:38 AM

ish..ish....terus aku teringin nk buat nasi lemak khamis ni..al-maklumle...coti kan...tahniah sbb berjaya buat aku terliur..haha

January 17, 2011 at 10:38 AM

sdpnya tgk nasi lemak smbal telur puyuh ngan udang nih. ni menu aku last week.hahaha. tp tgk ko masak ni, rasa cam tingin je nk masak nasi lemak lg. sama la lieya, aku kalo masak pon mmg santak le smpai ke malam mkn menu yg sama. x koser nk masak byk2 kali.

eii peel mija bih kurang echa gak. kalo suh suap sndiri, yg tumpah lg byk masuk ke mulut. pas2 leka je mkn. penat nk tggu. kalo nk cpt dan tak remah, kena la suapkan dia.

January 17, 2011 at 10:42 AM

moning lieya..
kty semlm, pun masak nasi lemak juga , utk sarapan sekali arung sampai ke ptg..hihihihii

January 17, 2011 at 10:49 AM

kak lieya..atie suka telur yang macam tue....masa panas2 kiter potong...nmpak menyelerekan jer telur kuning tue....aduh....tetiba terliur plak...dah la pagi tadi makan nestum jer....huhuhuhu.....nak nasi lemak....!!!

January 17, 2011 at 11:05 AM

nanti lieya gtau ye lieya mkn set berpantang apa pulak.ifa dlu pun mustika ratu gak.ingat kali nie nk tkr mkn lain pulak..

January 17, 2011 at 11:23 AM

amboi dah sarat pun masih rajin.exercisekan. complete tengok lieya msak.kalau akak pemalas, kacang pun tak de, tapi firdaus suka sangat kacang goreng cam tu.

January 17, 2011 at 11:26 AM

teruja tengok lauk pauk & nasi lemak tu....tukang tengok ni meleleh air liur jerla hehe

January 17, 2011 at 11:48 AM

len kali jemput la kak wa dtg bekpes yer...sodap lauk tu...

January 17, 2011 at 11:50 AM

kagumz aku ngan ko...tgh sarat2 pun sanggup lg turun ke dapo...aku pun tgh berazam tuk tahun nie aku nak jarangkan diri mkn di luar...pe lagiks skg aku pon tgk preggy kan...so aku rse aku nak bersenam masak kat umh...hahaha walopun laki aku x mkn wakakaka

January 17, 2011 at 11:54 AM

wah lemak2 berkrimm wooooo

sedap mantoppp tueeee

January 17, 2011 at 12:06 PM

wahh!!!! besh nyerrr nasi lemak akak!! saya failed lagik kalo bab nasi lemak nih..haiyyyaa!!

ehsss..akak pun ada jugak sorg anak papa yerpp!! smaalar kita..kadang2 jeles benorrr....nak sayang lebey jugakk!! huahua..

auish...pakai set bersalin ek akak??saya xpakai apa2 punnn..juz pantang cam org dolu2...seksa!!!

January 17, 2011 at 12:23 PM

wah2 dikk nielah the best menu in world tau .. kalau akak leh makan ari2 pun x per hahahah
tapi tulah mcm lieya cakap menu berlemak nie bahay heheh
kena kurangkan dlm seminggu sekali jer .. heheh kalau akak telur puyuh nie memang best buat sambal .. makan lak ngan nasi lemak .. hahahahha

usah kata mia & mija .. akak punn x pandang kanan kiri heheh

January 17, 2011 at 12:35 PM

akak DITAG!! mai amik kat umah saya okeh!!

January 17, 2011 at 12:59 PM

sedapnyerrrrr..membuatkan akak nk masak nasik lemak plak..tapii skrg ni bb dah alergik ikan bilis plak dahh..so x dpt la mkn bilis goreng cam lieya buat tu..kecur ayaq liuq huhu..

January 17, 2011 at 2:25 PM

Terbaik dari Ladang Putrajaya!!! Memang Hao Liao...

January 17, 2011 at 2:36 PM

wahhh..heaven nye tgk bebudak nih makan nasik lemak..

dilla pun jarang masak da suk skali ngan mil nih..

sok2 jadi la cam lieya pecah kepala pikir nk masak ape tuk anak2 kan..hihi

January 17, 2011 at 2:38 PM

kita serupa kita serupa <-- nyanyi lagu headwin..

akak pun masak nasi lemak sampai udang.. mmg sedap sebab udangkan rasa air dia manis2 gitu..

telur tu rasanya tak rebus lama, tu pasal kuning dia lembut2 gitu.. tp akak suka.. akak rasa kalau nak potong cantik, belah degngan benang.. mesti elok jer potong telur tu

January 17, 2011 at 2:52 PM

memang mabeless nasi lemak mak buyung ni..suke telur kuning rebus camtu,ade lembik2 sikit..terliur aku..emm..dh lame x pekene nasi lemak k.ina do do cheng ni...huhuhuhu...

January 17, 2011 at 3:07 PM

rajin la mak buyung ni..
tgk nasi lemak wak buat,
tingin la nk wat gak cuti minggu ni..
lama dh tak wat, sejak mak sakit..
huhuhu, adik2 pn lama dh tak maman.. :P

January 17, 2011 at 3:44 PM

sedap aku tgk nasi lemak tu lieya..timun tu ko dah buang getah dia ke lieya..tp kalo ko tya aku..timun jepun tu lagi sedapkan..hehehe..terasa nak masak nasi lemak lak minggu ni..huhuhu..

January 17, 2011 at 4:22 PM

alamak terliur pulak aku tgk nasik lemak ko nih.. terus terasa nak makan..

sambal telur puyuh.. perghhh.. sambal udang.. perghhh..

January 17, 2011 at 4:26 PM

maveles lah nasi lemak ko lieya. aku benda berlemak2 ni mmg suke. mana tak bertambah bam bam..
peel mija sama mcm humaira. mkn sendiri gerenti x habis. cuma si humaira ni mmg takmo mak paknya suapkan. Bajet dh besor sgt lah tu.

January 17, 2011 at 5:09 PM

Amboi Lieya.. sedapnyaa..nasi lemak.. complete.. tgk sambol lieya..tuhh sedapnyaa..:)

January 17, 2011 at 6:09 PM

aku dah la tengah lapa...tengok lagi ni gambo2..

January 17, 2011 at 7:23 PM

sedapnya pompuannnnn...
sib baik mengenangkan next time jumpa ko, ko dlm pantang. kalu x aku soh ko masak nasi lemak kat kami. he he he

January 17, 2011 at 9:45 PM

aku pun masak nasi lemak...maryam dok ulang mkn sampai mlm gak...hahaha

wah blh harap dah anak2 ko nolong kt dapo...xpe la kerja x sempurna pun lama2 mesti ok punya pasal dah biasa nolong..bagus cara ko lieya..

January 18, 2011 at 11:51 AM

lieya,
akak teruja ngan nasi lemak tu
adui...ngences akak dibuatnya
rajin lieya msak. letak daun pandan nasi tu jadi wangi kan

January 18, 2011 at 2:24 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy