Friday, January 21, 2011

satu hari suntuk di cuti thaipusam...

korang layan ar gambar2 kat entry nie yeak....byk gilos haahahahaha....dtg mood aku rajin nak amik gambar semalam ape kiteorg buat anak beranak.....snap pakai henset jek pun...tu pasal kelabu asap sikit gambar.....boleh ar, asalkan blog aku update, iklan nuffnang tgh gile2 dok running2 ni...rugi tak update blog  he he he.......alah kiteorg tak pi jalan2 mane pun....sekitar2 sini gak...asalkan keluar umah, kalo tak memekak jek anak2 dare aku tu bosan dok umah........moh layan gambar sambil i ceriti ceritu...




tgk...si kakak yg mendengki...sanggup tutup button lif tu, tak mo bagi mija tekan2.....si mia mmg menjadi penekan button lif kalo kat umah tu...walaupun ari2 kejenye  tekan button lif, tiap kali dah masuk lif mesti tanye soklan menyakitkan ati aku "mama, rumah kite tingkat atas ke bawah".......ceh! ari2 tekan pun dok tanye lagi......




selalu pi bekpes mamak, tapi ari ni pi mkn kat food court presint 9 tu....kononnye dah lame ar tak pekena nasi lemak kat situ.....tgk...beratur kemain panjang...



laki org ke 11 tu.....heheheehh......kat putrajaya ni nasik lemak yg sedap kat sini ngan kat warisan jek pada aku, tapi lepas pekena nasik lemak food court presint 9 ni ..aku rase dah tak sesedap dulu dah....nasik keras!


 mia mija selsema...so pantang ais laa gamaknye dieorg....order milo panas.....




haa lagi satu yg unik kat food court sini, roti canai pakai nombor nieh....dari luar food court dah dengar dah nombor2 kene panggil......kemain tgi lagi kan topi cheff






suke ati aku bile mase laki aku suap jek nasi kat mulut, terus die ckp... "erm..nasi lemak syg buat lagi sedap laaa....dah kureng ar kat sini"......auwwwww!! terus kembang bende yg dah sedia kembang hahahaahah



yg ni pun same...dgr jek papa ckp camtu terus ckp " ye ar mama.....mama buat lagi sedappp" 




tak abis pun budak ni mkn...ayam goreng jek licin...





haa ni laa nombor roti canai tu......ramai wei...ade 12 org depan kiteorg....





dah sampai! roti canai + kuah dal






ni plak roti canai + kuah kari.....rase biase2 je laaaa...ade beza roti canai melayu ngan mamak ni....pada aku sodap ar, cume kene mkn cepat2 kalo dah sejuk ..keras sikit...





yg si mija, nampak roti canai dah sampai, terus nak mkn roti canai, tak mo nasik lemak dah....aku gak laa jadi tong sampahnyer.....




si kecoh mia.... kejap2.."papa nak tgk tom & jerry".... kejap2...."papa nak main game parking".....





sebelum kuar food court tu aku beli apam balik nipis nie...garing2 keras...sodap!!




pastu gi JJ equine, cari adiah kawin....





dieorg dok cari2 adiah n pi balut adiah, aku dah tersadai kat area jual perabut kat dlm tu....penat wei kaki aku .......siap nak tertdo lagi......gara2 nasi lemak ngan roti canai tadi....





pastu layan kan si mia nak sushi...selalu die nak sushi ebiko tu......tapi kali ni california roll tu jek...
kat umah aku tu, mia n mija mmg tekak same cam aku...kaki sushi......papanye jek tak masuk group heheheeheh




tak lame pun kat JJ...dpt beli adiah terus cabut....




kul 1 dah sampai umah dah.....masak2 sume pastu membongkang tdo....ptg kuar pi presint 14...port kami kalo nak cuci kite kat sini ar.....putra car wash.....satu ni jek pun car wash kat putrajaya nie....huhuhu...aku selalu kecik ati ngan mia, selalu kutuk keter aku penoh lipas laaa....ade spiderman laaa.....mane taknye!! yg mkn sepah2 pun die jugak!!!





pas cuci keter....layan budak2 ni jogging...jgn memain...anak2 jogging hah ...mak pak jadi mandur hahahaahahah




haaa dah dtg pangai tak betol budak2 ni siap nak bukak baju mandi kat kolam hiasan ni aku dah bising...dah2....jom kite balik!! nak megrib dah nie!!




haa gitu laa cite cuti thaipusam kami....korang?....mesti pi jalan2 tu kan hihihihihi








** mlm ni pas abis  keje kiteorg balik melaka.....mak mertua buatkan air selusoh...so nak pi amik ar...awal2 kene prepare, senang nanti......urm, mak mertua lieya pandai buat air selusoh tau...kali ni balik mak mertua nak turunkan ilmu  kat en hubby camne nak buat air selusoh plak...wah kelas kan!!!
















38 celoteh sahabat

fuhh,,,pack jadual lieya ek...semalam akak p mandi manda jek kat kaki gunung nuang sana

January 21, 2011 at 9:08 AM

fuh...satu hari suntuk korangnye aktiviti...langsung tak jejak rumah bila dah keluar yerk lieya...

aku mmg tak keluar gi mana2 semalam...duduk terperuk kat rumah....batrice pun baru jer baik demam.

January 21, 2011 at 9:13 AM

bestnya Lieya... tie kena kerja sbb perlis x cuti..

January 21, 2011 at 9:27 AM

akak tak gi mana2 pon cuti kelmarin.. lepak kat umah jer sbb cik hubby keja.. huhu.. akak ni tak best klu keluar g mana2 klu tak dak cik hubby... hehe..

January 21, 2011 at 9:34 AM

wahh..pack xtvt cuti thaipusam noh...hehe...anak2 yg syok tu bw jln2...

uitt...order roti canai pun pakai nombor...ramai sgt kut...sdp ek kt citu?

January 21, 2011 at 9:42 AM

Perghhhh padat 1 hari yer..nurul tak g mana-mana pun duk rumah lepak-lepak aje..penatlah kak kerja skrg tak menentu masanya hehe..

January 21, 2011 at 9:45 AM

alahai nampak kaki jek lieya?

tak puas tau tgk, korum tak cukup..huhuhu..

sonot ye jalan2 camni ngan anak2..

January 21, 2011 at 9:46 AM

bestnya kuar jln2...suka ye mija mkn roti canai boleh geng ngan danish...

smlam sy kuar tgh hari p makan n petang pg pasar mlm jer..sy xbape sihat..batuk n selsema tulah xde mood nk update blog n snap2 pic..

senanglah mak mertua tau pun air selusuh..pas ni hubby lieya plak tau..boleh mintak kat suami lieya nnti kot2 sy peknen kan...:)

January 21, 2011 at 9:58 AM

baguslah ko ni..
walaupun cuti..penuh dgn aktiviti bersama laki n anak2 ko..
aku?teman suri tgk dvd..teman laki aku bt keje freelance dia..
boring dah ni..
takde cuti2 mesia lagi ni..
huhuhu
aku dulu masa mengandung suri..air selusuh pun takde..sedih2..nasib baik jenis gamber..teran je lah ...

January 21, 2011 at 10:11 AM

Yang suka tekan2 dalam kuarga aku ni si amjah..asal button lift ker..traffic light ker, dia la tukang tekannya sampai gaduh2!

aku kalau ke putrajaya memang makan kat precint 9 tu jugakk hehehe

January 21, 2011 at 10:35 AM

salam lieya..
mesti lah nasi lemak yg lieya masak lagi sedap..

kty nengok pun terliur .

January 21, 2011 at 10:35 AM

amboi2 mia ada je ek jd penekan btng lif yg setia

humang aiii ramai gile yg beratur ye wei... alahai... kene dtg awai lah tu kn...
tp psl ns lemak tuh mmg kadang susah nk dpt yg betul2 sdp time kt luar...mule2 je ok pastu haram

roti canai, aku kan paling best yg mak aku bt sndiri... mmg terbaik

January 21, 2011 at 10:45 AM

hehehehe budak2 memang suka main tekan butang lift kan :D dorang leh geng sapphire lah

padat gak aktiviti cuti u sis...

bila nak dpt makan nasi lemak lieya masak nie *ihiks*

January 21, 2011 at 10:55 AM

eh itu apam keras my peberettt emm..yummyyy ;)

January 21, 2011 at 10:58 AM

penuh xtvt korang semalam. aku gak yg dok umah sbb x sht. laki ajak balik kg pon aku xmo ikut. cooi je balik berdua ngan echa. aku trbongkang kat umah. bosan giler.

January 21, 2011 at 10:59 AM

wah walaupun cuti sehari dan tak kemana2 pack jugak la jadual lieya tu.. ialah layan anak2 kan..

akak tak kemana lieya.. sah2 la rumah akak laluan ke bt caves.. ko tau jer la thaipusam.. sah2 la jem dari pagi sampai malam.. cemana kakak ko ni nak keluar.. melengkor jer la kat rumah.. lgpun demam kan..

January 21, 2011 at 11:05 AM

huhuhuhu...aku suke bab mia ngn mija nk merebut tekan button lif tu,asal ar budak2 bende camtu pun leh gaduh kalo x dpt tekan,seb baik ade 2 button..anak aku jadi penekan setie button lif kalo kt flat ni...sowang tekan atas,sowang tekan bawah...

January 21, 2011 at 11:20 AM

jalan2 dekat2 situ pun kan lieya... padat jugak aktiviti semalam ye..

mak mentua lieya pandai buat air selusoh ye.. senanglah..

January 21, 2011 at 11:25 AM

banyaknya xtvt tu....bab2 makan tu best...hi....

January 21, 2011 at 11:42 AM

syok ye jalan-jalan.akak sehari suntuk duk rumah.malas , cuaca panas sangat semalam.Ko kena banyak berjalan, elok senang nak melahirkan.

January 21, 2011 at 12:14 PM

wow..dr pg keluar smpi ke maghrib..sure seronoklah kan..eh elok MIL turunkan ilmu tu kt suami lieya..sebaik2 air selusuh adalah dari bacaan suami sendiri..

January 21, 2011 at 1:48 PM

wah ni betul2 jalan2 sakan kalah thaipusam ni...first time tngk nak makan bernombor bagai hehe

January 21, 2011 at 2:26 PM

wah dikk banyak berjalan nie .. sakan heheh
ehhh beratur tuu nak beli nasi lemak ker .. amboii memang sedap ler yer .. adoii kalau akak dpt nasi lemak jer dah x nak makan mood dah x der ..

ermm bukan main suke mia mija dpt naik stroller tuu heheh :)

January 21, 2011 at 3:10 PM

Maak Aaiih nak beli roti canai pun kena pakai nombor ekk..

Wahhh nak kena rasa laa nasi lemak lieya..dah hubby pun puji2 tuh suruh lieya je laa yang masak kan.. :)

January 21, 2011 at 3:17 PM

owh mia dgn mija selesema ye, sama mcm Humaira. Demam dah kebah, selsema pula dtg. Dahler isnin ni nk p holiday.

Nieda lagi suka roti canai melayu. Siap ambik no x tahan tu.

psst...bestkan kalau husband puji masakan kita. hehe

January 21, 2011 at 3:40 PM

kalau lieya tanya angah apa angah buat ok...
1. bangun ngan gugurl kul 10.30 terusss mandi..
2. lepas tue capai kain kotor & membasuh la....
kemudian apa lagi masak & mengemas.. ngan si gugurl yg sudi menolong angah hehehe..
last sekali tak tahu nak buat apa tido jer la... sebab hubby kojerrr
sungguh bosan & penat..
tambahan weekend nie pun hubby keje duk lagi la rumahhhh

January 21, 2011 at 4:45 PM

Cayalah.. nak makan roti canai pun kene amik nombor ekk.. :) sedap tak roti canai tu.. Pada mimi laa kan.. roti canai org melayu buat lagi sedap dr mamak wat.. seriess...

Maybe malam ni pun mimi nk gi Melaka, nk mkn kt Umbai. Tp x tau laa jd or tak.. hmm...

January 21, 2011 at 5:44 PM

sHA thaipusAM jenjaLan ngaN mak jer kak.... tu yang terSErempaK ngaN akaK tu...

buKan men meLambai aNak daRa akak ekekeke....

aKak mujuR mia ngan Mija taK mandI kaT kolam tu kak klo taK haru... ekekekeke

January 22, 2011 at 10:19 AM

waaaa...syok tu....dpt mak mertua best lak tu...heheheeee....

January 22, 2011 at 4:30 PM
Anonymous

fuh..best ye cuti thaipusam boleh la jalan2 ye lieya

January 22, 2011 at 5:46 PM

wah...complete adventure satu hari..

tapi aku paling suka part tekan2 lift tu, lawak abis

January 23, 2011 at 7:36 AM

wahh!!~~ besh!! jalan2 makan2!! happy family lol~~~

air selusuh?? saya pun omak yg buatkan...omak eden dideliverkan songsang masa dia aritu...kalo bab2 air selusuh kerr..tersedak tulang ker...mmg dia bleh buat...hehee!!~~

January 24, 2011 at 11:27 AM

wahhh...bestnya meronda yerk....lia masih berkurung lg kat umah....kaki ni mcm dah gatai2 nak pi b'jln..hehehe

aritu sempat juga lia minum air selusuh masa nak lahirkan firas....

tp air selusuh ni pak mertua yg buatkan.. :)

January 24, 2011 at 11:45 AM

seronokny..Lisa pun x kemana..malas..blog pun lama x hapdet...huhu..ari ni insyallah rajin..

January 24, 2011 at 11:50 AM

rindunyer nasi lemak kt situ....tak sedap dah yer...dulu sedap kan...

January 24, 2011 at 12:31 PM

betul2 kata En Suami dan anak2

"Mama buat lagi sedap"...

hehehehe :)

January 24, 2011 at 1:00 PM

amboi amboi.... hapening cuti thaipusam. Wuikks sampai beratur panjang tu.. harus jejak gak test nanti nih..

Coach.? fuhhh.. meleleh air liur nengok hehe

January 24, 2011 at 1:31 PM

wah kalo kat presint 9 tu aku suka western dia.. lamb chop dia giler byk la nak banding tempat lain... hahahhaaa... lama tak jejak situ..

woo walaupun ko tunjuk kaki yg aku nampak si 'jurulatih' ko tu... hikksss nice!

January 24, 2011 at 11:22 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy