Friday, February 11, 2011

kenduri durian!~

dah lame aku ngidam nak mkn durian ni, tapi mase tu tak musim lagi....lagipun aku ngidam durian mase early stage of pregnancy so aku kene tahan...yelaa mane leh mkn durian awal2 preggy ...bahaye wei....ni pun dah 7 bulan aku berani mkn 3 ulas jek.......walaupun kalo ikutkan 3 bijik ni aku leh hadap sorang huhuhu.......






aku beli durian ni mase otw lik dari PD ari tu....aku mmg cari durian kg camni....ye laa yg jual tu pun jual dlm 15 bijik jek so mmg durian kg la kan.....kalo durian thailand tu bersepah ade siap jual berlonggok2 ......


gigih en hubby mengopeknyer...



aku paling suke part ni......kucing tdo yeak org kate....




ni tgh mija...die mmg 'pandai' mkn durian....mia kureng sikit....mkn seulas pastu buat2 muke nak muntah.....gediks ar!






puas ati gile laa isinyer.....berbaloi2 RM60 tuk 3 biji tu wei!


mija santap durian....konon2 nak amik sebijik tu buat kuah durian, last2 abis kene bedal gitu ajek....


tapi ari tu dieorg aku bagi mkn 3 ulas jek...takut demam...sebab baru lik dari tiara kan...main2 air laa, tdo sejuk2...takut plak demam.....



haa dah mule nak buat muke loye2 die hahahaha





pasan tak kat tangan mia pakai band hijau tu...tu tag mase kat tiara, gambar2 ni mase petang baru lik dari tiara tu laaaa ....si mia tak mo bukak2 dari checkout tiara..saje laa tu nak saiko mak apak ko soh gi lagi kan kat situ hahaahahahahaah......



ckp pasal durian nie, satu bende jek aku tak leh mkn kalo pasal durian nie, roti jala cecah kuah durian... agaknye sebab dah biase mkn ngan kuah kari .....tapi kuah durian kalo mkn ngan roti perghhhh...berbuku2 aku leh santap wooooo...manyak cudaaappp!!!~







catatan preggy : rase mcm nak beli set sauna portable lah, mule2 nak amik pakej kat spa tuk lepas bersalin...tapi tgk harga same jek cam aku beli set sauna yg LUX tu sebijik ...baik aku beli sendiri.....leh bersauna kat umah byk2 kali ...skrang tgh survey set sauna kat sini  ngan kat sini  .... ke korang ade lagi yg lagi murah n okey...sila laa rekemen yeak.....















36 celoteh sahabat

amboiii.. nyummm.nyumm. isi.. perghhhhhhhh 'nala'.. mak yung jangan makan bebanyak.. nnt bb panas.. kekekeke..

yang paling tak tahan.. amboooooiiii anak dara duduk makan durian...

February 11, 2011 at 9:12 AM

durian....fav tu...mija boleh kwn ngan abh danish yer sbb danish pun suka durian..yelah awal2 peken xbape elok mkn durian..skrg ni dah bolehlah...isi dia cantik2 lieya..gebu jer

set sauna?ok jgk beli kalu lieya rasa berbaloi..boleh sy tumpang bersauna umah lieya..cas murah2 yer...

February 11, 2011 at 9:28 AM

musim durian la buat akak derita...akak xmkn durian apath lagi baunya tu ttp anak2 n hubby suka sgt2...kecuali farouk....

February 11, 2011 at 9:45 AM

masa balik kedah hari tue...abang ipar ader beli durian...harga sama gak....sekilo braper ntah...ambik 3 bijik...60hengget ko....nasib baik isi sedap....huhuhu

February 11, 2011 at 9:47 AM

waaaaaaaaa nak jugekkkkk...aku ni disebabkan batuk n selsema je aku tahan kan diri jgn bagi laki aku bli durian koooo...kalo x mmg la pantang je nmpk org jual kat tepi jln harus STOP n beli...

eh mase aku peknen kan dini awl2 lagi aku dah tibai duyan ko..x boleh ke???

February 11, 2011 at 9:59 AM

wow durian bestnyerrrrrr secappp sangattttt alamakkkk lieya angah terliur la.....

sauna??? baik beli tapi nak murah try lah gi ke Gm kl mana tahu ada org jual...

February 11, 2011 at 10:02 AM

setapnya durian..aku dulu mmg hantu durian,tp da sekali aku muntah n demam lps mkn durian.terus xsuka..tp skg ni dah hantu durian balik..rugi kot kalo xmkn durian..hahaa

February 11, 2011 at 10:04 AM

cantiknya isi doyan tu..kuning..
ni yang buat kty terliur je nie

Jom baca: Senyum Lebar

February 11, 2011 at 10:13 AM

sedap ke kak durian ni?? dulu nurul ada makanlah tapi bila muntah yang sangat teruk jadi fobia lak hehehehe..

February 11, 2011 at 10:26 AM

lieya.. akak pongg hantu dorian.. myk cedapp woo.. nak nak..kena gi cari la ptg ni.. esok lusa kan cuti.. best2..

February 11, 2011 at 10:39 AM

terasa-rasa pulak kat mulut ni durian.kalau ada pahit sikit sedapkan.Tengoklah simija tu makan durian , mata pandang atas.sedap sangat ke tu?

February 11, 2011 at 10:44 AM

mengigam jugak ni nak makan durian.. aduhai.. dah lama mencari tapi masih tak jumpa2 lagi..

February 11, 2011 at 10:45 AM

amboooiii.. kemain makan durian sambil tongkat lutut.. ekekek.. sape yg x suka makan durin tu.. mia ke?? rugi ooo..

February 11, 2011 at 11:25 AM

aduiii sedap pulak tengok derian ni...yang tingin nak cuba ni hehe

February 11, 2011 at 12:16 PM

wah..terbaek wo isi durian tu..penuh dn tebal..tp takut la mkn byk2..panas badan nti.....

February 11, 2011 at 12:42 PM

lamanya aku tak makan durian....
tp durian kampung mmg terbaikkan isinya.....nak2 yang jenis manis2 pahit tu...aduh! kecur aku lieya....kat kluang nie pun dah start ada 2 -3 yang jual durian....nak gi cari ler....ko ler nie!

February 11, 2011 at 1:19 PM

sedapnye durian tu lieya..cantik2 isi dia..nak kena cari durian jugak ni

February 11, 2011 at 1:46 PM
Anonymous

MDT tau makan jer..x reti kopek..penah sekali tu menangis2 sambil kopek durian sebab takde org yg nak kopekkan..tsk!

February 11, 2011 at 2:20 PM

haiyoooohhh...terliur trus tau tgk gambar durian nih..da la teringin nk makan pulut cicah kuah durian!!!!

gilak la sampai 60 hinggit ek..tapi isinye cantik camni...takpe, berbaloi..

February 11, 2011 at 4:24 PM

sedapnya wei..nak2 yg kucing tido tu..belum musim sgt tu lieya..sbb tu mahal..kalo dh musim..murah giler2 kan..jgn byk sgt makan wei..panas..nti mlm ko xleh lelap..dahlah preggy mmg panaskan..

February 11, 2011 at 4:35 PM

mia n mija suke durian yer, my alya tak suke.. mommie die makan je, tp takla suke sgt..
ha, awak takleh mkn manyak sgt lieya.. nnti panas badan lak..
mintak, jgn tak mintak!!! hahahah..=D

February 11, 2011 at 4:47 PM

durian kg mmg mahal sket kn harga dia. aku mmg x mkn durian. tp kalo kuah gula durian tu aku ckp suka. cecah ngan roti...perghhh. tp nk mkn tu tggu mak aku buat je la. coz aku x thn bau durian. cooi nk mkn pon aku suh dia mkn kat luar je. kejam x kejam bini kan.

February 11, 2011 at 6:06 PM

wah ko nye seken daughter suka eh durian..thats good

February 11, 2011 at 7:03 PM

waaaaaaaaaaaa sedapnya duriannn!!!

takpee.. apa teringin kena makann..! takut meleleh air liur baby karangg he he.

psttt... berminat nak tukar angin kerr..? tengok liya kerja sana cam best & bahagia jeee.. tapi coti2 maternity esok leh la gatal2 karang2 resumee & pas kat I kalau berkenan he he he he

February 11, 2011 at 7:57 PM

wah2 dikk sedappp nyer .. terliuq akak tgk .. memang dah lama x makan deyan nie huhuhu
bukan main layie mia & mija penuh perasaan nie :)

February 11, 2011 at 10:06 PM

siang td singgah baca n3 jer..x sempat nak b'komentar..:) biasa le ari jumaat busy sikit...(erkkk...mengadu nasib la pulak..)

sama mcm lia la...setiap kali pregnant mesti mngidam nak makan durian...nasib baik blh dapat klu idak ngences la bby..^___^

durian kampung mmg sedap kan...w'pun mahal sikit tp mmg berbaloi..lia lbh suka makan durian mcm tu jer dr di buat bubur @ serawa....

anak2 fiqa jer yg suka..damya kurang sikit....

p/s:bestnya dapat bersauna yer....lia mandi rempah yg mak bidan buat jer....klu ada rezeki lbh nak juga beli...reward utk diri sendiri stlh penat b'kerja seharian kan....

February 11, 2011 at 11:16 PM

perghh Lieya..sedapnya..! x puas tul mkn duyan nie last weekend..nk lagi!!huhu

kerana duyan nie ler keesokkan ku terus sakit nk bersalin Nureen..n now, dier pon ratu duyan..kekekeke

February 11, 2011 at 11:19 PM

owh.mmg suke mkn durian yek. nieda ngan husband x mkn durian. kt kg muo byk buah durian mmg bagi kt org je.

dulu masa kecik2 mkn pastu muntah terus tak mkn sampai skrg

February 12, 2011 at 5:21 PM

akak.. fiifey dah lama teringin nak makan durian, tapi belom musim kan? aduhaii, teliur naa tengok gambar2 durian kat ats ni. kalau dh dapt nnt, nak buat pulut durian. bestt:)

February 12, 2011 at 5:46 PM

ena ada gak terpandang buah durian.. ada gak rasa nak makan.. tp sakit tekak belum hilang.. jd terpaksa la ditahankan keinginan tu.. tgk n3 ni tak tertahan rasanya,, geram plak.. hehe

February 12, 2011 at 11:01 PM
Anonymous

amboi..kemain mak yong ni kenduri durian..sedap..sedap..cantik isinya lieya..akak pun rasa kurang kalau makan roti jalan & santan durian tapi ada orang suka je kan..tekak memasing ye tak

February 13, 2011 at 4:08 PM

amboi3.....
aritu ada gk aku beli durian tp rasa skit je wei... tkt aku
takpe aku tahan.... sampai pas pantang

February 14, 2011 at 8:12 AM

weh tgk durian isi kuning tu aku lak terliur... ngalahkan org ngandung... hahahhahaa... bestnye!!!
hahahha, gelak aku tgk anak dare ko duduk.. kemain yer...

February 14, 2011 at 8:44 AM

tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! entry ni betul2 menggugat iman saya kak...mana nak carik ni?? nak jugak DOROYAN tuhhh...adessssss...beshnyerr yg ALA2 KUCING TIDO TUH....fevrettt!!!!

alahai...malam ni konpem mimpi2 bagai DOROYAN TUH....


Kalo free meh ler singgah my blog....klik je link ini --> mummylovers blog

February 17, 2011 at 4:30 PM

alamak,
fav wanie tue buah doyan,
tapi masa wniae beli br nie,
x sesedap mcm dlm gambar akk tue,
huhuhu...

x per x per,
nanti nak tunggu musim doyan kat Balik Pulau,
baru best:)

February 21, 2011 at 8:24 AM
Allen

Thanks for this post, pretty effective piece of writing.
looking for people | cool math games | abusive relationship signs

November 22, 2011 at 10:19 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy