Wednesday, July 27, 2011

kenangan mase berpantang

godek2 dlm henset jumpe lak gambar2 yg aku snap mase pantang...alah tak byk pun gambarnye.....ade laaa aku amik pic menu2 mase pantang ari tu......tu pun tak byk.....kdg2 lupe nak snap ari2.....lapo mengatasi segale-galenye wakakakaakak...uih dlm pantang aku asyek kebulooor ajek....menyusu kot kan....eh korang jgn makan ati tgk nasi aku yg seciput yg ala2 baik tak payah makan tu yeak wakakaakakak.....aku cuak beb mase baru lepas bersalin tu tgk perut geleber2...tu yg diet kononnye...dok bantai lauk jek...nasi ciput....pastu kalo lapo sumbat epal jek.....tapi bagus gak...cepat turun dari 71kg ke 53kg.....he he he

*
*
*
*
*
*
V



nie menu seminggu berturut2....ikan haruan goreng lada itam..sawi lada itam
cepat luke aku baik..seminggu dah leh pakai suar tdo (muke aku nak pakai kain batik lame2)
air plak mmg minum horlicks ngan air masak ajek....mmg aku pantang gule betol...tu yg cepat turun kg tu kot....





ni plak ikan merah masak stim.....ikan bilis sangai ngan lada itam n sayur pegaga....sedap nie
sume lauk2 mase pantang mmg hubby aku yg masak...ye laa die yg jage aku pun ekekeekekekek
bile dah anak 3 ni malas nak menyusahkan org tua pantang kat kg atau pun panggil dieorg datang sini.....alhamdulillah seb baik sume okey jek pantang sendiri....





ni pun same ikan merah masak stim, lobak putih ...ckp pasal lobak putih...eiii nak muntah aku mkn...pakkal jek tuk bykkan susu...aku telan gak lak..tapi aku tak lama sgt mkn lobak ni, aku suruh laki aku masak sawi jek atau pun pegaga buat ulam...tu aku suke.....bile dah minggu kedua tu baru aku start mkn ayam...tu pun ayam kampung mak mertua aku bagi.......menu byk sebenarnye tapi aku tak amik gambar semua....aku mmg dah siap2 print resepi tuk hubby aku masak.......






bertungku wajib ooooo, pagi sekali, mlm kang sekali......44 ari aku buat....mule2 aku beli tungku moden tu...tapi tak puas...tak sedap langsung...last2 pi cari batu sungai kat kedai2 aquarium....3 hengget jek koooo....baru puas tungku satu badan....mase 3 ari pertama pantang tu, tukang urut aku tungku kan.....aku amik makcik kat putrajaya ni.....sedap gak die urut.....pakai minyak kambing gurun katenyeee.....mbeeeeekkkk heheheeheheh
tgk si dayyan....sporting...mak nye bertungku die sabar jek tgu nak tek kikikiki






dayyan mase dlm ari...lain kan rupenye....dah ler rambut panjang beno...serabai jek aku tgk...tak sabar aku nak cukur rambut die mase tuuu heheheeheh







akak2 yg kalo balik sekolah jek sure terjah adik die dulu.....pastu sebok tanye dayyan dah tumbuh gigi mama.....ari2 tanye...aku lempang kang baru tau....ekeekekekek....dayyan ni beruntung, akak2 die mmg sayang gile ngan die.....






lain kan muke dayyan......





nak tgk muke skrang....mmg beza....lagi rase nak gomol2 jek......kak mia selalu panggil dayyan "pipi lembik" hahahaahahaha...kuang asam jek......jom tgk rupe dayyan yg notty motty suke sembur2 air liur nie

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V

hah!! amik ko!! ni dayyan ke kuih pau ni wakakakaakakakakaka
baeeek punye die tengah kumpul air liur nak menyembur tu.....kalo dok depan die sure basah muke ko wakakakaakakakaak.....










** eh esok bola......jom ramai2 menyokong bagi semangat team rimau malaya kiteee!!!










35 celoteh sahabat

montel & cute dayyan..bb mmg berubah2 kan..rajinnya ur hb..tue ar kan..mls nk menyusahkan owg..baik bepantang sendiri jer kan..:)

July 27, 2011 at 9:25 AM

hihihi bagus cara pantang ko tu lieya....byk betul berat badan ko turun...

July 27, 2011 at 9:28 AM

hehehe...akak sangat suka menu masa pantang...best plak layan sekali sekala...hehehe

July 27, 2011 at 9:37 AM

lieya... ko mesti bawa hero ko tu tgk bola... mesti menang punya... hehe..

menu2 masa pantang tu memang nmpk sedappp... rasa macam nak berpantang gak la... bila pun tak tau...hehe

July 27, 2011 at 9:46 AM

hahahahha..cute la dayyan wat mulut muncung camtu

July 27, 2011 at 9:49 AM

wah cepat nye nko turun lieya..! bagus laa.. pantang sendiri pun bleh berpantang dengan baekkk..!! gud gudd..!!! Utk la En Hubby masakkan yg sedap2 jugakk!

Izan pun kalu pantang seminggu pertama ikan haruan masak senggang.. huhuhu

July 27, 2011 at 10:05 AM

haah.. lobak putih tu milk booster.. aku suka gak tp kena masak sampai kuah dia tinggal sket..

wah.. cepat kurus ko ek.. tambah pulak full breastfeed..

July 27, 2011 at 10:06 AM

menu pantang....membuatkan akak pn terliur nak makan menu dalam pantang hehehehe....oooo dayyan dh pandai sembur2 yer.....x pe sembur2 pn ttp maintain encem.....hehehehe....

July 27, 2011 at 10:09 AM

best nyer lauk pantang kak lieya....mcm bukan dalam pantang plak....hehehehhe...tapi seme nyer berkhasiat kan...mcm atie dulu...manjang jer ikan haruan...sbb nak cepat baik luka yang dalam tue.....pa per pun kak....dayyan memang makin montel....suker benor atie tgk gambar yang last tue....heheheheh

July 27, 2011 at 10:09 AM

Assalamualaikum Lieya,

nah kau bukan main bulat pipi Dayyan nie...siap muncung mulut nk menyembuh orang erk?? Ish geram betul tengok macam nak ngomol2 pipi dier tu...cubit syg untuk akak, lieya!!Hehe....

Wah lieya, betul2 berpantang patut lah anak 3 badan masih mcm anak dara ya...jeles kak nur tengok tau.Apa2 pun tahniah lieya dpt maintain figure yg cantik molek tu.

July 27, 2011 at 10:14 AM

cayalah lieya!! mmg bnyk gila kg ko turun ek.tabik spring!! dayyan, geramnya tgk pipi awak tu..rasa nk geget...

July 27, 2011 at 10:20 AM

bam bam betui pipi dayyan ni..kalu dpt abis aku gomol ni...aku pun myb plan nak pantang kt kl jer...so laki aku kena jadi bidan terjun jugak lahnnti...hehehe..nnti free2 email2 lah resipi menu berpantang tu yek..hehehe

July 27, 2011 at 10:33 AM

byk gak menu pantang lieya ni...aahh la dak dayyan tu dah lain benor muka nye kalu nak bandingkan time kecik dulu hehehehe...btul tu skrg rase mau nagp je dayyan tu kahkahkah

July 27, 2011 at 10:43 AM

tembamnya dayyan.. rasa nak geget je pipi dia yang nak sembur air liur tu.. geram.

July 27, 2011 at 11:09 AM

auwwww.. acik pun ghidu makanan dalam pantang.. medang bantai lauk sawi..

a-ah kan lieya.. lobak putih sangat... ermmmm yakkkerrr.. hahahaha.. tak leh telan..

dayyan kamoo siap ek.. kalau acik jumpa kamoo ,, acikk geget pipi kamooo...

ngeeehhhhhh

July 27, 2011 at 11:41 AM

secara serius, aku tak boleh blah makanan dalam pantang.. maka aku pilih tidak berpantang.. ecewah.. most of the time, laki aku tukang perabih lauk pantang itu.. aku.. tidak lalu.. owh...

pandai anak ko buat moncong tu eh.. gigit dia sikit..

July 27, 2011 at 11:49 AM

terliur lak kty nengok lauk dlm pantang lieya tu

July 27, 2011 at 12:23 PM

dilla pun mase pantang makan nasik ade la dalam 4,5 suap..pastu bedal sayur dan ikan jek manjang...cepat gak kurus tapi cepat gak naik...huwaaaaa..

skang tgh misi diet lagi..jadi ke tak..tak ya tanye la..huahuahuahua..

eh, kelakar la muke dayyan yg nk menyembur tu..mmg tgh posing baik punye nk menyembur, mama die snap..cantek ar!

eh, lobak putih tu mmg kembang tekak nk telan wooo...

July 27, 2011 at 12:33 PM

geram nk gigit2 pipi bam2 dayyan..sapa yg xsyg tgk adik tembam nie....

bagusnya suami lieya....akak pn gitu, suami yg byk mainkan pranan masa dlm pntang.....

July 27, 2011 at 12:37 PM

Bagusnyaa ada hubby yang tolong jaga masa pantang siap masakkan lagik..beruntung..laa Lieya.. :)

Amboi dayyan.. mocongnyaa..ciom nanti..hehehe..pp gebu tuh.. :)

July 27, 2011 at 1:28 PM

bagusnyaaaaaaaaa suami lieya .. bangga akak .. :) yelah kan jarang sgt jumpa suami yg sanggup jaga pantang isteri makan minumm tuuu susah .. sbb jarang yg paham kan :)

July 27, 2011 at 1:56 PM

fuhh cptnya turun lieya.. syabas bete. selim melim ko skang. mmg respect tul kt shah terer masak menu org dlm pntang. nnti bg aku menu yer, kot2 aku beranak nnti, leh suh cooi masak utk aku plk. kekeke

July 27, 2011 at 2:16 PM

takde nye selim wei...naik keje jek terus naik kg...hahahahah...dok mkn jek asal ade meeting wakakakaak......moh kite diet time puase kang eheheheeheh

July 27, 2011 at 2:26 PM

alahai.. makan sayur air aje la ye..
tingat zaman dlu, gitu gak..
asben masak sup haruan, ai tak bleh gi..
putih aje tgk isi ikan tu, haissshh.. die x tgk, ai buang dlm sink.. hihihi
penyudahnyer, beli jeli gamat aje.. tu pn salu kena peringat..

amboooii.. dayang2 si Dayyan tu tak berenggang ngan adik die yer..
silap aribulan, kena dukung di kakak2 tu.. hihihihi

July 27, 2011 at 2:37 PM

alo alo muncung dayaan, rasa nak cubit. apa ke hal akak tu excited nak belek adik sampai tak sempat pakai baju.

Lieya berpantang part paling penting lepas melahirkan anak, masa tu lah kena jaga, kalau tidak badan memang susah nak turun. Patutlah lieya cepat turun berat badan, memang sah ikut pantang betul -betul ni.daun pegaga pun tuk tambah susu badan selain lobak putih.

July 27, 2011 at 3:37 PM

aku rase makanan itu yg paling sedap....ikan bilis lade hitam....fuhh...kecur air liur...huhuhuhu......

July 27, 2011 at 4:16 PM

suka sgt tengok pipi dayyan :D
geram cam nak geget2...

July 27, 2011 at 4:56 PM

wallaa ko.. cara berpantang yg berkesan... patut menten selim melim...
huh dayyan mmg macam kuih paw pp tu... geeerrraaaammmzzzz!!!!

July 27, 2011 at 5:26 PM

pandai en. abg masak.. lagi2 sedap nampak lauk ikan merah masak stim tu.

zana klu lobak putih mmg suker makan tuk tambahkan susu.. selalu buat soup campurkan.. sedap.

July 27, 2011 at 5:47 PM

lbh kurang sama je menu kita lieya tp apasal berat lieya blh turun laju cam roller coster tp kita ni takat situ jugak..ekekekeee....

lobak putih tu lia suka...:) 1st time makan masa b'salin kan fiqa kat HSA...dulu nak makan takut sbb ada org kata bau hancing...tp bila makan sedap lah pulak...mak mentua selalu masakkan dgn sawi+lada hitam....klu pantang ni lada hitam mmg x tinggal ek...

firas baru belajar menyembuur2 2-3 hari nih...sabau je lah...cik abg ty dah nak masuk 7 bulan tp xder progress lagi lah lieya...asyik t'golek2 jer....klu meniarap pun x maju ke depan or ke belakang....pusing mcm jam ada lah....baba dia kata berat bontot kot...heheeee...gigi pun x nam[ak bayang lagik.....

suka arr tgk pipi bolat dayyan...mcm nak picit2 jer...dah mcm mulut goldfish tuh.....comel!!

July 27, 2011 at 8:04 PM

tu sbb sy pk byk kali nk bsalin no 3 lieya sbb xsmpia hati mak sy nk jg nnti...mak mmg xkasi sy pntang sndiri...

alololo comeynya dayyan nie..kalulah jmpe dia nk gomol2 pipi dia...tembam sgt mmc kuih pau...dah mnyembur yer, abislah rmabut lieya..tp xpe nnti dayyan umur 6 bulan rsanya rmabut lieya tu xgugur dah...

July 27, 2011 at 10:17 PM

hahh..dalam pantang, nasi wajib kurang. kalau tak maintain geleber la perut kan.
geramnyaaa pipi dia. montel sungguh

by the way, salam kenal. saya follow:)

July 28, 2011 at 3:53 AM

sedap tu menu pantang...ciput je nasi patutlah cepat je turun berat

July 28, 2011 at 8:41 AM

Wah...kamu x suka lobak putih...best wooo...nak masak la weekend ni..tetiba teringin lak naka makan lauk org berpantang...ekekke

July 28, 2011 at 1:31 PM

suka tengok makanan pantang....menyihatkan

July 28, 2011 at 3:35 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy