Friday, August 19, 2011

kisah ari2 saye di pagi ari....

cam comey jek tajuk aku ari nie....'kisah ari2 saye di pagi ari' wakakaakakak.....meh  nak story mory bende yg selalu aku lalui pagi2 nak gi keje...alah same jek laa mcm korang punye rutin, siapkan budak2 ngan baju sekolah, beg sekolah bagai kan.....cume sejak ade dayyan ni rutin lari sikit lar...sebelum kuar umah, aku kene siap2 kan bekalan susu die.....tiap2 ari aku bekalkan 5 botol susu segar dari mak die ni tawwww!! he he he...kdg2 abis....kdg2 baki sebotol....eh takde laa sebotol penuh aku bekalkan...aku siap2 packing ikut sekali die minum....so aku bekalkan 3 oz x 5 botol = 15 oz.....lepas ni bile dah start mkn, bertambah lak laa bekal puree n bubur lak....





siap sedia tuk dituang ikut sukatan minum dayyan, lepas tu siap2 boh dlm cooler bag yg ade ice pack...zaaasss masuk dlm beg..siap sedia tuk di angkut....eh lupe, sebotol 3 oz tu aku siap2 panaskan tuk die minum pagi tu kat nurseri.....


lepas aku jerit suruh mia tutup tv (kene jerit, kalo tak die buat bodo jek tgk tv sampai kesudah haahahah) terus loading beg2 masuk keter....masing2 sorang satu beg, aku jek lebih 2 beg ...ye laa beg susu aku heheheeh



bawak livina senang laaa.....kalo bawak persona, penoh bonet belakang..ye laa bonet belakang aku kan space dah dimakan dek tong NGV he he he




pagi2 yg selalu bikin kalut, budak sorang nie....org dah siap pakai kasut, die baru nak cari kasut....eiiiii kecik besar kecik besar jek aku nengokkan!


budak gedek2 ni?....die ni senang...asal ko bawak naik keter senyap laa die....kaki jalan nieh!


mama wif dayyan gedek2...he he he


abaikan keserabaian tudung aku tu....mmg wajib sampai opis kene betolkan balik....dayyan dah pandai tarik tudung, jilat tudung, selak tudung, rentap tudung, gonyoh2 idung die kat tudung aku....so mak redhaaaaaaaa keh keh keh 


nurseri dayyan tak jauh pun dari umah...ade laa dlm 10minit gitu.....ni le nurseri dayyan...taska kreatif kampus presint 14.....so far puas hati laa kat sini.....harap2 dayyan okey sampai le die umur 4 tahun kat sini....teacher die ckp, dayyan ni manje, takleh teacher die pegang baby lain, sure die pun nak jugak....lagi satu kat sane, teacher akan ajar rutin tdo budak2 kat situ, tapi dayyan jek tdo ikut kehendak die so teacher yg kene ikut rutin dayyan wakakakaakak......
ade org tanye ape citer pengasuh dayyan dulu tu....satu jek aku nak ckp pasal pengasuh dayyan dulu tu
"aaaahhhhh!! pergi mamp*s laa ngan dieee!!" malas nak amik tau dah...nombor die pun aku dah delete..dah le buat dek jek duit aku bayar ari tu....mkn le duit haram tu....
eh jgn tekejut papa dayyan pakai baju melayu lak...mmg wajib pakai baju melayu kat opis die tiap ari jemaat



pas anta dayyan gedek2....anta aku lak....dlm kul 7.30pg aku sampai opis tiap2 ari.... pastu baru anta mia mija kat laman cerdik presint 11....then baru papa gi keje kat presint 2.....aku tak bawak keter dah...mls ar....dah le nak parking pun macam harem kat sini.....senang cite laki den jek anta hehehehh
tahun depan lagi senang perjalanan kiteorg insyaallah sebab mia mija akan sekolah kat presint 14..sejalan ngan taska dayyan....transit mia mija pas sekolah pun maybe amik taska dayyan gak...senang cito!~



sampai2 jek opis bende pertama aku buat, nyalakan aromaterapi aku ni...
MMMMMmmmmmm wangiiiiiiii semerbak gituw!!~






gitu le rutin di pagi ari.....eh tak abis lagi, pas nyalakan aromaterapi aku, kemas2 bilik bos....aku akan pam susu dulu...skrang aku pam 4 kali kat opis....pukul 7.45 sekali, pukul 10.00pg sekali, pukul 1.00ptg sekali ...then last pukul 3.00ptg.....okey, tu jek la...bai! (boleh ending camni wakakakk)








** tghari kang nak gi tailor aku amik baju raye n cari sampin dayyan....ade ke saiz die yeak!!!~











27 celoteh sahabat

hehehe, sok lusa rutin harian akak cam ko gak lieya...pam pam pam...weee...

August 19, 2011 at 9:36 AM

IBU MITHALI.. ^_______^ besar t/jawab jadi ibu ni kan..mcm2 keje nak kejor... ;)

samping firas aritu besau jer yg lia dapat,dah mcm pakai kain pelikat la.la..la..la... (cam lagu anwar n elena tuh..hihihiii) x nampak lansung kaki dia...kene adjust jugak lah....potong 1/2... :)

August 19, 2011 at 9:58 AM

bestnyer umh,sekolah ank, opis dlm 1 tmpt jek..x yah nk pk kuo umh pg2bute....lyn jem ape sume ek...kamooo mmg sngt beruntung....heeeeeee

August 19, 2011 at 10:02 AM

eekekkek mcm rutin akk je .. akak nie anak2 semua dgn akak .. abang kerja di pekan .. x sama haluan .. tahun dia giliran dia pula hantar anak2 :))

banyak stok susu dayyan .. alhamdulillah menyusu sepenuhnya , semoga sihat selalu kan :)

August 19, 2011 at 10:03 AM

Aku pun biasa pagi2 dok hangin gak ngan budak2 org ni. Aku yang kena tunggu dia siap pakai kasut padahal diorang yg nak gi sekolah...pheww!

tak sabar nak tgk dayyan bersamping bagai raya ni.

August 19, 2011 at 10:06 AM

salam lieya..teringat kty masa anak2 kecik dulu..kecoh gak pagi2..

lor ni senang dah .semua dah besar panjang

August 19, 2011 at 10:10 AM

kelam kabut juga pagi2 kan lieya..tambah2 bila anak anak kecik..mcm2 kena settlekan..hehe

4 kali pump tu, moga murah rezeki dayyan dgn susu mama dia..AMinnn

August 19, 2011 at 10:12 AM

biasalah budak2 nak2 yang perempuan manja sikit...suka tengok wangi2 ni...menenangkan

August 19, 2011 at 10:16 AM

rutin kiter lebih kurang la cume yg tak dek rutin sukat susu lam botol tu ekekeke...lg satu akk drive antar mirul ngan nawfal, en.papa antar ank kesygan nye irfan hehehe...eh eh senang la thn depan dah ada transit tuk mia, akk gak masih pening dok pikir ni huhuhu...

August 19, 2011 at 10:17 AM

fuhhh...celik2 mata je dah full aktiviti ye sis....gitu lah bila dah jadik ibu2 kan...tapi kita tetap enjoy kannnnn :)

August 19, 2011 at 10:43 AM

erm.. ni rutin pagi.. rutin petang ada x?? perjalanan ambik anak2 dari nursery.. lepas ni leh wat cerita episod lak.. haha, best baca kisah lieya hari2 nie..

August 19, 2011 at 10:45 AM

begitula rutin kita ni sebagai ibu ni kan.. cuma lieya kena prepare susu dayyan... akak dh tak do lagi...
hehe...
akak lak ofis depan taman akak duduk jer... rilek jer drive ke ofis.. hehe..

wah dayyan pakai bj melayu tahun ni.. mesti comey ye dayyan gedek2 tu.. hehe

August 19, 2011 at 10:47 AM

wahh.. freshh milk every dayy..?
mmg pump hari ni utk esok hari kah..?
sedapp la Dayyan nyottt..!

Aku dulu memang ada gak le stok 2-3 ari dah hujung2 tu kan.. kira mmg kasi dari freezer beku gak lee..

ye ye.. aku nampak beg hijauuuuu tuhh..! ehehehehe.. hijau tetap kaler pujaan hati ku ekekekekek

sama la Dania.. asal nak turun naik keta mesti dia jadi orang last.. kadang siap purak2 tidur suh orang angkat.. geramzzzz jek tengok !

nko cari tailor ladi 10 ari nak raya Lieya..? harap2 la ada. takut siap utk raya tahun depan huhuhuhu

August 19, 2011 at 11:16 AM

senang betul dok area putrajaya kan.. semuanya dekat2

August 19, 2011 at 11:29 AM

sibukkan kalau ada anak kecik. banyaknya beg nak kena bawak,lieya suka tengok solekan mata cantik. pandai lieya make up. mata dayan sama bolat cam lieya. jangan marah. sama ngan anak akak kat rumah dia tak habis-habis nyalakan benda alah tu, tapi bestkan wangi.

August 19, 2011 at 11:31 AM

amboi dayyannnnn...kau gentel2 rantai mak kau tu ye. kelezzzz!

August 19, 2011 at 11:40 AM

wahh sibukk betul hot mama nie pagi2 kann....yer ler nak buat macam mana...anak tecit2 lagi....tunggu ler besor2 skett senang dah nak menguruskan anak2

August 19, 2011 at 12:26 PM

alalalalaa tingat time aku bf damia dulu.. mmg berbeg2 bw g opis; henbeg la beg susu la beg lappy la... last2 babai aje kat henbeg.. dekat 2 taun woo tak bw henbeg.
tu la kan pg2 mesti kena siap sedia semer2 tu... rutin mak2 yg bf ni.
eh lieya bg freshmilk hari2 ker? means semua smalam punya hasil pam? woooo terbaeekkk la camtu... kagummsss!! aku dulu cecampur stok 2,3 bulan punya.. hehe..

August 19, 2011 at 12:31 PM

camne le rupa gedek2 ni nanti pakai bj melayu...:)

August 19, 2011 at 2:35 PM

mak aiiiii...beg mcm nk blk kg tu lieya...

gitulah rutin pagi2 kaum ibu bekerjaya....si ayah releks jerrrr...

August 19, 2011 at 2:43 PM

rajin nye ...kalo aku sebotol pun susah nk buat...hehehehe...(aku berkenan tul kat bende berkilau yg dayyan tarik tu....huhuhhuhuhu....)

August 19, 2011 at 3:24 PM

penuh dah.. walaupun baru rutin pagi hari.. :)

August 19, 2011 at 3:39 PM

sama la ngan kita lieya.. hari2 rutin yg sama. antar ank2 ker sekolah.. pastu antar bb uqail kt umah nenek die.

klu zana la x sempat nak make up cam lieya. dah smpi tmpt keje baru make up.

August 19, 2011 at 5:17 PM

salam singgah.. suka baca rutin kehidupan org lain... jauh berbeza dgn saya.. :)

August 19, 2011 at 10:19 PM
Anonymous

besar tanggungjawab ibu bekerja ni kan hahaha(puji diri sendiri gak ni :P) Lieya,akak pun suka bau aroma terapi..akak guna yg lovely lace punye bau teddy's dream tu

August 20, 2011 at 9:55 AM

smalah sy pagi2 mmg kelam kabut...biasalah ada anak kecik n ada anak sekolah mmg mcm tu kan...

ALhamdulillah murah rezeki dayyan kan lieya..susu ada jer...

suka tgk anak2 dara tu pakai uniform..cntik sgt....comels!

August 22, 2011 at 12:13 AM

masih hantar anak dekat taska p14 tu ke..ok x taska tu sbb sy skrg tgh mencari taska ni...

November 28, 2012 at 10:58 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy