Thursday, October 13, 2011

makan busaaat di haji sharin low...

nie citer minggu sudah2...erm biase laaa...aku ni dah basi2 baru masuk blog hahahaahah....'orang2 johor' turun putrajaya mase tu...nak gi kenduri kawin sedare katenye, so alang2 tu stay le kat umah aku...pes time gak ni dieorg stay umah baru aku nie....kebetulan plak adik aku a.k.a mak teh dieorg ni nak kawin bulan depan, so die pun nak pi jumpe kawan2 lame die kat sini tuk bagi kad kawin.....so dpt le dieorg tdo semalam kat umah aku......gelabah gak sebab bilik tamu tak siap lagi hahaahaha....halal jek laa korang tdo...asalkan takde nyamuk n tak panas yeak tak.....so mlm tu en hubby n adik no 2 yg dermawan nak belanje makan besar kat hj sharin low sg merab....area perantau hills tu.....pes time kiteorg mkn situ....not bad gak.....lain org lain tekaknye...ade kate kureng...tapi bagi aku worth it le ngan harga.....


*
*
*
*
V


mak teh n pak teh....tgk dayyan sekelepuk duduk tu...cam anak patung dok tertonggok....comel!



ape lagi....moh order...




papa jek laa order sebab selalu mkn macam nie....





kantoi! mia tgh gigit kuku...grr...die pun dah ikut si mija.....




yg bertanda pangkah tu sume direkemen chef, aku lak mase mule2 tgk ingat menu takde ....ha ha ha...bangang tol....dah siap  order, baru bace kat depan tu ....tu gambar chopstick sebenarnye haahahah...adoi...belum umur 60 dah bengong camni...esok2 dah 60, mau merepek meraban kat opis hahaahahaha




snap sikit2 jek....buat syarat! kate blogger kanss..





mia dan milo suamnyer...ini budak aku kuarantinkan dari amik ais sebab si mija ade semput....kalo adik tak leh minum ais, kakak pun takleh...baru adil huhuhuhu




so kiteorg order...lemon chicken.....sedap! kiteorg amik 2 set medium....



siakap masak ape ntah nie.....amik satu set jek....besar ikannyer...




ni plak butter prawn with butter milk ....op kos aku ingat namenyer sebab sedap gilerrrr...sampai menjilat2 kuah.....nanti nak repeat lagi laa mkn bende alah ni kat sini....yg ni kiteorg amik 2 set medium.....




ni plak salted egg crab.....speciality kat sini ler....sedap sgt! kiteorg amik 6 ekor, buat 2 set....tapi tak abis pun...sepinggan lagi tapau.....byk rupenye dpt hhuhuhu






ni ikan stim....lupe ar namenye....antara yg pemes gak kat sini...tapi aku tak suke ikan stim2....lagi sedap kalo goreng2 .....garing sikit nak mkn....ni kiteorg amik 1 set.....



kiteorg order sayur, tapi tak sampai2 so kensel laa order.....makan jek ape yg dah ade...tu pun byk...siap tapau2 lagi.....




makan time!!~
*mia yg snap pic ni......




si gedek2 ni baik...baringkan die kat sofa tu, bagi toys ...die isap2...gigit2....so mak pak leh mkn ngan aman damai...he he he.....dah nak lik baru die nguap2 nak tdo....
*mia yg snap pic ni......




nie adik aku yg no 2 tuh....keje lecturer
*mia yg snap pic ni......



en papa yg serius meratah ketam.....isi jek laa die mkn..sepit2 biase laa tinggal tuk aku hongges he he he
*mia yg snap pic ni......



ni lak adik aku yg last....belajar kat uitm perak...
*mia yg snap pic ni......



nie plak adik aku no 3....yg pompuan tu...die nurse .....yg sebelah die tu lak, tunang die.....dah tak lame tu nak bersatu....insyaallah bulan 11 ni....eh bulan depan laaa.....mcm biase...aku tukang sponsor kek kawin huhuhu
*mia yg snap pic ni......



atuk yg dipakse posing oleh mia...
*mia yg snap pic ni......



cubaan mengambil gambar sendiri ha ha ha..ape laa mia nie...nanti  mama ajar teknik amik gambar kat cermin toilet...baru gleeeemmmmmzz ha ha ha



dah tu jek citer mkn2....bulan depan start busy le...adik nak kawin..nak gi kursus.....huhuhuhu








** pening pale aku...mia dok berzikir tiap ari nak mkn sushi...ari tu le kantoi die tertengok gambar aku mkn sushi kat facebook aku hahahaahah...marah die sebab tak ajak die....weekend ni harus bawak die terjah sushi.....tingin nak makan kat zanmai....tapi malas nak gi jauh2.....sushi king pun bolehlaa mia yeak....













25 celoteh sahabat

hahahah....promote photographer junior nampak!
bagus bagus...ada chance dah tu nak pikul camera godang mak pak...
harap mak pak yg pikul...mmg idak ler kan???

October 13, 2011 at 9:37 AM

terliur tgk ketam tu.... sonoknya nak buat kenduri kawen.. penat tp rasa hepi bila dpt kumpul ramai2...

October 13, 2011 at 9:46 AM

suke gak nengok gedek2 ko tetonggok kt kusi camtu..rasa nk geget montot dia nihhh

October 13, 2011 at 9:54 AM

weh rmai noo yg pomot tmpt mkn ni ek...tngk gambo mknan pong aku dh terliur...dh la sume peberet aku kecuali yg stim2...x ske...cam ikn lom msk jek aku rs...hiksss...mia dh mcm ank aku yg sulong ek...ske mik gambo....ikot spe la tu ek...heeeeeeeeeeeeee

October 13, 2011 at 9:58 AM

Hahahha... X boleh blah dak mija dok buli atuk dia.. Atuk pulak tu sabar je ikut.... Best pulak tgk korg makan kat sg.merab... Boleh la bila2 kitorg terjah..

October 13, 2011 at 10:23 AM

sedapp2nya menu tu lieya... tang butter milk prawn n salted egg crab yang akak x leh tahan...leleh air liur nengoknya... padahal baru jer sarapan pagi... hehe...

October 13, 2011 at 10:25 AM

bestnya makan ramai2 nie dik
kalau akak gi ngan hubby sure dia x nak .. tgk nama pelik2 dia takut
ahhahah maklumlah org kampung .. :)

October 13, 2011 at 10:44 AM

seronok ea dpt makan ramai2 dgn family mcm ni....happy giler!! menu mengancam plak tue...m'buatkan perutku b'lagu pilu...huahuaaaa....


sblm pindah melaka smula nak gak ajak family makan2 sbb lps ni da jauh....sob...sob...sob.... (kononnn...mcm lah nak pindah obesi..takat melaka nunnn...pun nak kecoh2 ek...iskh!)

October 13, 2011 at 10:44 AM

wahhhh bagusnya ada tukang ambik gambar hehehe...kena asah bakat tu tau kak hehehehe..

October 13, 2011 at 11:17 AM

wah best2 menu nye...yg tak tahan tgk ketam tu, besau oooo....makan ramai2 lagi berselerakan (^__^)

October 13, 2011 at 12:12 PM

uishh...telan ayaq liur aku tengok udang butter tu ko.....

ha ha ha...dah ada pengganti
bagus mia...lepas nie puas ler mama plak gedik2 posing yerk tak.....tukar model...selalu anak dara jadi model.la nie, mama vogue boleh ambil alih...he he hehe

October 13, 2011 at 1:26 PM

kaK, spoRting aTok diorg nih kak hehehe..sKE tgK...

keTAm tu daPAt sekoR oraIT gak

October 13, 2011 at 1:47 PM

wah meriah makanan.....
nampaknya mia dah tunjuk belang... nnti kn bli 1 khas utk photog cilik tu yerk.. hehe

October 13, 2011 at 1:59 PM

kty selalu je lalu perantau hill tu .tp lom penah singgah.

October 13, 2011 at 3:18 PM

terliur 10X.....hu.hu.hu....

br last week kami pekena sushi...hi.hi.hi....yummy...

October 13, 2011 at 5:31 PM

Sedapnyer JJCM....ketam telur tu sangat tak bleh tahan...

October 13, 2011 at 10:18 PM

Fuhhh...tengok semua foods tu buat aku terkinja2 nak balik m'sia.
Kat sini orang2 kaya je dinner seafood kat restoren. Golongan marhaen makan ayam masak sendiri kat rumah ekekeke

October 14, 2011 at 9:20 AM

bessla tengok menu2 tu....pandai dah mia jadi juruphotog...paling bess makan ramai2 cam gini..samala tingin nak makan sushi gak

October 14, 2011 at 10:54 AM

tggu dayyan beso kang..ntah zikir nak mkn apa plak tu lieya..hahahahaha

October 14, 2011 at 11:22 AM

mmg chomei sungguh dayyan...
rambut dia lebat tul ek sis...
menu yg sentap tengok adalah ayam lemon dgn butter prawn...
bila makan ramai2 gini lagik best :)

October 14, 2011 at 1:52 PM

aisey...lieya..udang ngan ketam tu sgt seksi la...adoii..teringin plak ni...mana nak cari ni..

October 14, 2011 at 1:54 PM

perghhhhhhhhhhhhhhh..

meleleh ena tengok menu2 tu seme.. dah lama tau tak makan gini.. uhuhu

October 14, 2011 at 2:09 PM

cam femes je restoran ni. cina muslim memang best . tak lama lagi berblog plak dia lieya .dah galak ambik gambar sekarang ni.mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. keh keh

October 14, 2011 at 3:31 PM

best woo kalo ada org banjer..
dh le makanan best2, terliur mak noks.. =)

October 14, 2011 at 8:13 PM

pndia mai snap pic...meh snap pic untie nak?hehehee

suka pic dayyan yg 1st tu..somel sgt..seketul je dia kat mak teh dia tu..

sedapnya lauk2 tu...terliur hoke!..meriah!

October 16, 2011 at 12:33 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy