Tuesday, April 17, 2012

cerita kedai mamak....




salam hari selase semua..udah bekpes?....aku dah, alah buat air nescafe jek secawan, ari ni tak masak sarapan so takde laa bekal....mia pun dah ckp awal2 arini tak mo bawak bekal, so aku buat roti bakar telor jek tuk bekpes dieorg kat umah tadi, pening pale tgk stok roti belambak kat umah tu, roti tu dpt mase mija ikut smart reader trip gi kilang roti hi-5 ari tu......arini takde nak cite ape pun sebab dah kering bahan dah aku nak update blog heheheeh.....so layan jek la yeak gambar2 yg ade nieh.....kisah kami di mamaks...


*
*
*
*
*
*
V



port wajib lepak setiap sabtu pagi kami....mamak terowong.....biase sabtu kiteorg bekpes kat mamak, ahad plak baru cari kedai melayu, biase kiteorg gi area bangi nun he he he......eh, ade org tak mkn mamaks tau! tekak masing2 kan so hade aku kesah ko tak mkn mamaks hahahaahahah!!.....aku punye peberet teh ais...wajib gak order due gelas......slurppppp.....mia mija biase aku orderkan milo suam sbb mija kat ade semput so aku kawal die amik ais.....tapi curik2 die sebat gak teh ais aku nieh......






sampai2 jek air konpom aku sedut segelas kasi abis.....pastu perut dah kenyang....ha ha ha...mule laa tekulat2 nak abiskan makanan.....yg jadi mangse sah2 le en papa...sikit2 aku suapkan die....sikit2 tu yg lame2 jadi bukit tu bahahaahahahha....takpe papa, perut  muncit itu seksis!






si mia mmg setia ngan menu die, nasi lemak telur mata cair......licin bolio die  mkn tau!
tapi bile aku tanye "mia, mane sedap?...yg ni ke atau nasi lemak mama masak"
 die jawab "op kos le mama masak"  .....seb baik ko jawab mcm tu, kalo tak mama tinggal ko kat mamak ni ha ha ha ha......






ramai org kagum sebab ckp aku outing2 ngan anak 3 org ni mcm senang jek nak handle...lagi2 ade baby.....mmg le senang sgt, ko tgk le ape dayyan buat haahahahaahah....elok tgk ngorok hah!
so far, syukur le dayyan ni jenis 'baik'...tak byk karenah......senang nak bawak berjalan......kuar dari pagi sampai ke mlm pun die okey yg penting, ko salin pampers die ontime, feed die ontime.... mcm aku kalo outing2 ni mmg standby bubur ke biskut ke buah ke tuk die......lagipun aku mmg dah ajar dayyan ni outing start die 3 bulan lagi....so die dah biase kot....naik jek keter mule laa menggelinjang suke hahahaahahha....sbb aku belajar dari kes mia dulu, mase mia kecik2 dulu mmg aku tak ajar die outing ..so bile die mcm 7-8 bulan aku bawak gi mall ke jalan2 kat tempat ramai org ke, si mia akan meragam......so dari situ aku belajar kesilapan.....cewah!.....






ish budak ni nampak jek aku nak snap....sempat jek nak sengih2....





kalo mia jenis mmg tau dah die nak order ape, si mija ni plak selalu terkulat2 tak tau nak mkn ape....ari tu die mkn roti tisu....pelik plak roti tisu kat sini, siap ade gula sirap lagi...kemain sedap le menjilat manis2 tuh





si kakak tgk adik punye menarik terus paw adik punye plak.....







 aku plak..kalau tak order tosei, aku order megi goreng......perah asam limau....




pastu creeett kan sos cili byk2...perghhh sedap kooooo!! 




tak kisah le ko mkn ape pun, ko makan kat mane pun, yg penting ...makan sekeluarga mcm ni mmg suatu yg mendamaikan lepas 5 hari ko sibuk keja kuar pagi balik petang...kan kan kan.....oh oh oh cepat le weekend!~





meh layan video mia buat maths...kelako jek tgk gaye die....12 + 5
12 dlm hati, 5 dekat jari hiihihihihi...cumel la mia!









** kan aku penah dok gebang aku pakai skincare baru....segan le nak buat entry pasal tu, yg penting mmg byk improve bile aku pakai tabita nie, kulit licin, pori2 mengecik, whitehead pun dah takde...so skrang takde dah aku nak pakai foundation ke bb cream ke naturactor ke.....just sapu bedak jek.....blusher sikit n mekap mate sikit.....i loikeeeeee!!~






29 celoteh sahabat

sedapnyer tengok
dah lama x lepak mamak la
nnt blk cuti boley ajak fmly gi lepak sana la
pekena teh tarik, roti canai ngan mee goreng mamak
perhhhh sedapnyer....terlioq dah ni ngeee

April 17, 2012 at 9:07 AM

salam kenal. sedapnyeee..hehehe. i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

April 17, 2012 at 9:09 AM

oo...kak lieya pun pakai tabita yer....ramai jugak orang duk kata muka dah banyak perubahan....tambah glowing gitu....kak lieya memang dah cantik pasni makin cantik la gamaknyer.....

April 17, 2012 at 9:16 AM

sekali sekala mmg kena layan kedai mamak ni....beb citer pasal tabita tu ramai kata bess...sharela kat sini...nak order kat ner yer

April 17, 2012 at 9:29 AM

same la kite lieya..asal hujung mggu jekk bekpes kat mamak..sodapp oii hehe

aihhh buat ler n3 pasai tabita tu..mana lah tahu kot2 i tergoda ke nanti ekeke...

ohh si mia..anda sungguh bijak + seksisss gtu hahaha...

April 17, 2012 at 9:47 AM

setuju... aku pun at least seminggu sekali p makan kt luar...

April 17, 2012 at 9:53 AM

lieya, cara mkn kita sama perah limau dan suker letak sos cili..terliur tgok telur kuning kat nasi lemak tu..slurpppp!!

tabita?? pe tu?? tulunn surirumah nie bukan tahu hal luar. buat la n3 sikit.. :)

April 17, 2012 at 9:58 AM

dulu2 aku tak lyn mmk tp sejak2 kenal ngn en rohaidi mmg lepak mamak tu wajib... cume bt masa nih lum penah lg ajak aiyan lpk mmk, heheheh
aku wajib roti telur+bwg perkh...kadang blh telan 2keping ahak2... melampau je

terliur aku nengok tlr cair si mia tuh...perkh heaven nyer...
syok tul si ensem tu tido yek, mmg senang lah nk bwk ke mana2...

April 17, 2012 at 10:10 AM

sangat setuju...cuma along dah lama x semeja ngan semua adik beradik..masing2 dah jauh kan...

April 17, 2012 at 10:10 AM

nampak sedap betul nasi lemak ngn telurmata kuning cair2 tu, kty pun suka kalo telur mata camtu..lapar nya lahai..

April 17, 2012 at 10:24 AM

comel mia kira...share la pasal tabita tue.nak try guna tapi takut x ok pulak.

April 17, 2012 at 10:32 AM

sedapnyer nmpk telur nasi lemak tu...
lya ok j makan kat mamak.. sedappp.. fain suka sgt mkn roti canai kdai mamak ni.. roti tisu tu lain la mcm y biasa lya mkn..mmg sedap.. biasa kat sini, dia tinggi bntuk mcm topi kon tu.

April 17, 2012 at 10:39 AM

sedapnya meleleh je kuning telur si mia tu hhhee..

baik sungguh dayyan ye..syukur lieya anak3 baik je tak kacau :)

kami ni ha mcm bawak 30 org..huru hara..nk2 si awatif, baru nk oder dia dah duk atas meja..hhhuuu

abang ngan kakak kalo tak gaduh tak sah gamaknya!

hhhuuu..tapi still bawak anak3 kluar jugak..makpak histeria, anak3 happy..ok lah tu hhhheeee

**saya penah dengar pasal tabita, tapi saya guna chahaya beauty :)**

April 17, 2012 at 10:48 AM

alhamdulillah...anak2 lia pun x penah nak meragam klu pi bawa jalan2...cuma kakak2 tu kdg nakal x reti diam...klu kat mall tu b'lari le ke sana sini & kdg2 b'cekau jg...tp masih under cntrl la... :) klu x balik umah kene hanger dgn omak dia...hahahaaaa....

btl lia selera org x sama kan....tp selera kita sama..kikikiiii..sbb kami pun selalu makan kat mamak bila b/fast weekend...anak2 suka makan roti canai n lia suka mee grg mamak...baba semua dia bedal...huhuuuuu....


penah dgr pasal tabita ni...tp skrg baru menerai VCO...kulit lia ni tone x sekata,dah byk produk cuba blm ada yg btl2 serasi....

April 17, 2012 at 11:00 AM

betul tu best klu dpt mkn ngan keluarga mcm ni.... akak sejak adam kafa sabtu ahad ni kami bertiga jer kadang bekfes kat luar... tu pun kalau ada apa2 yg nak kena beli kat luar... klu tak beli atau masak mkn di rumah jer..hehe...
mee goreng mamak memang akak suka..hehe

April 17, 2012 at 11:10 AM

Kalau lieya air wajib teh ais, akak plak milo ais. Abng din pun dah tau minuman wajib akak. Milo ais mamak kaw giler... Sembelit aku, hehehe

April 17, 2012 at 11:18 AM

mmg nmpk lain la roti tisu tu...hurmm sedap ke lieya...teringin plak nak rasa...ngalahkan org preggy je teringin ni hehehehe...eh eh tabita laaaa.....patut la chantekkkkkkkkk (^_^)

April 17, 2012 at 11:28 AM

aku pun kalau gi mamak, suka order megi goreng...kalau tak pun ayam tandori..hehe...

pelik jugak aku tgk roti tisu letak gula sirap tu.....style baru kot...

April 17, 2012 at 11:57 AM

yelah bila bdk dah biasa environment luar dia x kekok kan..
pstt..best lak dgr ko ckp white head x de dah..menda tu yg jahat jap2 nk kna picit klu x jelasss kelihatan timbul2 kan..

April 17, 2012 at 11:59 AM

Akak sama cam lieya. Memang biasa bawak anak jenjalan sejak umur 3 bulan lagi. So, everytime masuk keta, dia memang dah tau and dah excited nak berjalan. Memang tak mengamuk punya...

April 17, 2012 at 12:28 PM

lapar~~~~~~~~~~~~~~~~
nak semua kak...

HAHAHA...


kak jemput mai kenduri ecah ya!

April 17, 2012 at 12:41 PM

aku kalau kedai mamak mesti order roti tisu.. mknberjemaah dgn family mmg best

April 17, 2012 at 12:58 PM

telur nasi lemak gitu akak suka betulll...
dasyat betul roti tisu tuh...geram pulak

setuju..anak-anak kalau kita ajar dari kecil senang...

April 17, 2012 at 1:34 PM

Salam..menyelekan sungguh menu-menu tu..masa makan dengan family adalah the best kan..lagi-lagi kalau anak-anak makan banyak-banyak :)

April 17, 2012 at 4:09 PM

roti tisu dia gulung2 ye

April 17, 2012 at 4:41 PM

sedapnya nasi lemak mia..telur kuning cair , i likeeeee

betul xkisahlah mkn mana2 jnji dgn family..kami pun weeken je mesti mkn luar..yelah dah kerja 5 ari xkankah 2 ari tu xleh spendkan dgn anak2 kan

dah agak dah lieya pakai tabita....femes skrg kan

April 17, 2012 at 4:43 PM

comel je mia...mesti ikut cikgu dia ajar camtu tu...ngee.....

April 17, 2012 at 5:53 PM

Nyum2.. akak pun suka gak kalau gi kedai mamak order maggi goreng.. sedapkan.. :)

April 17, 2012 at 5:55 PM
Anonymous

dh lama tak singgah kedai mamak...dulu setiap hari singgah bila blk off tp sejak terjumpa paku dlm maggi goreng trus tidak terliur lg nk mkn ...huhu..

April 17, 2012 at 8:35 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy