Friday, May 18, 2012

mom's day 2012 (Dim Sum Buffet Marriott Putrajaya Hotel)



hamik ko!! ari ni entry aku ade melampaui sikit norma2 ketatasusilaan  sbb entry ni mengandungi byk gambo....ermmm dlm perkiraan ilmu hisap aku, ade laa dlm 40keping gambo he he he.....ni entry kesinambungan dari entry kisah sambutan hari ibu aku ari tu....tapi arini kisah pi mkn2 dim sum buffet kat marriot putrajaya plak.....korang pi amik kuaci ke jajan2 ke sambil layan gambo2 yg ade yeak...agak2 nak pitam ke mual2 ke sbb byk gambar korang stenbai le minyak angin siap2 ekekeekekekek...hokey2, tak mo byk ckp...jom layan pic yg ados.....pic2 ni separuh laa dari yg aku upload kat fb .....


*
*
*
*
*
V


ari ahad tu en laki kate tak payah masak....kate mama's day kan mane leh masak....so kene rileks je ...tu beriya ajak mkn luar tu.....tu co-pilot kaki kementot tgh pikiooor mane nak bawak mama gi mkn nie heheeheheh





tup2, tgk masuk dlm kawasan Marriott Hotel Putrajaya......laaaaa.. nak ajak pi buffet hotel rupenye.....




ehhh pelik jap sebab tak masuk kat area makan biase tu, tapi ke arah Summer Palace Restaurant (Chinese Restaurant)





rope2nye....en laki bermurah hati nak belanje mkn dim sum sempena hari ibu ni.....amik pakej sempena mother's day......hihihi.....i loikeeeee.....



aku mmg hantu dim sum bagai nie.....so ape lagi, no diet2 laaa he he he....bodal jek....




menu2 dim sum yg ado....




oloh! eksen jek tuh....he he he
eh tenampak plak bekal si gedek2...tapi die tak mo mkn pun, die nak balun dim sum jugak heheehh





antara dim sum yg sampai awal...kene cepat2 mkn...kalo dah sejuk tak sedap....




mmg pandai pompuan ni belakon....abis jek snap, terus campak copstik panggil waiter mintak sudu ngan garpu wakakaakakak....





tetibe datang staff restoren tu bagi bunge kat mia suh bagi kat mama hahahaahah...sempat aku snap walau pun dah jadi entiti dah mamat cina tu wakakaakak...sori ar, dslr tak bawak....malas nak hangkut...




auwww....rasenye, tahun ni laa paling byk bunge aku dpt....




budak mia ni mkn byk....mija so-so jek....





antara dim sum yg rajin aku snap...dieorg anta sikit2...abis semangkuk, tambah lagi yg lain....yg bestnye si mia suke gile....boleh geng la ngan mama mia!
kat sini dim sum nye adalah pork free n halal....so tak yah la pening2 pale nak cari tempat tuk mkn dim sum halal yeak kawan2.....sedap pun mmg sedap!...mase aku mkn ni pun, lagi ramai family melayu dari family cina... erm lepas ni leh try dim sum kat hotel lain lak...kene rajin cube baru tau mane yg sedap...





budak tecik ni pun leh tahan gak.....byk gak die mkn....terkonyel2 gigit he he he



kiteorg sampai awal....best gak dtg awal so leh mkn lame2.....




shark fin soup...



ade gak kaunter2 mcm ni...tapi tak byk laaa....




haa ni laa tiger prawns with chinese herbs tuh...sedap....




sebok nak suap papa.....




cer teka ape nie hehehehe...ni kat kaunter pancake durian....sedap ...sebab tu aku rajin amik gambar kat sinie heheeheheh



layan diva nak minum susu pakai straw wakakaakakak.....gigih apaknye bukak penutup botol susu n layankan.....





dah kenyang, stop kejap.....layan gajet, pastu sambung lagi mkn....



budak dah lasak ni aku biarkan jek.....abis die merayap masuk bawah meja.....




pancake durian yg very the sedap.....




model pancake he he he




mak ngan anak2...




erm....shedaaappp....




haaa ni dim sum yg kiteorg tak larat nak abiskan......sikit2 suap....rugi plak tak abiskan.....tapi sudahnye mmg tak abis pun.....perut dah sengkak gile2.....nasi goreng die sedap, ade nasi tu buat perut cepat penoh....




ni antara dim sum yg aku rajin nak snap heheheheh....dlm tu ade udang bapak besar ngan spinach .....mmg sedap....byk lagi la dim sum sedap2 ....eh boleh dikatekan semua sedap2 laaa.....aku tak amik gambar dim sum satu2 pun....perut dah kebuloqqq....terkam makanan misi no 1 bile makanan sampai hihihihi




ohooo ade clown plak hah....die datang meja ke meja.....hepi laa budak2 nieh.....






mija mintak flower...mia mintak dog haahahahah...ape pelik noo ko ni mia gi mintak dog....



dayyan dpt pistol....baru le boboy kan!






makan sudah, kenyang pun sudah....ape lagi bayar lerrrr he he he
thanks papa belanje kami mkn kat sini.....semoga papa sentiasa murah rezeki yeak....amin






dah nak balik ni, si gedek2 sempat layan dim sum ke 3...yg ni jenis goreng punye.....byk gak budak tecik ni mkn.....




sebelum balik tu crew restaurant tu bagi kek plak...wahhhhh....sempena mothers day gitu....comel keknye...sedap pun sedap...




sempena mother's day jugak, ade dieorg sediakan magic show.....join laa tgk kejap....





e'eh ade gak face painting.....haiiissshhh dah mcm gi besdei party plak, sonok laa mia mija, cepat2 menonong gi Q turn nak conteng muke......kate mother's day, patutnye kene hepi kan emak2 yg ade kat situ....patutnye buat laa padicure/manicure ke, makeover kaunter ke he he he.....pandai2 jek ko ni lieya....





nie mia punye....so comey!





nie plak si mija punye....so comey jugak....






udah2 jom balik....mate dah berat perut sengkak..balik umah terus, semua tegolek tdoooooo lepas tu....
thanks papa sekali lagi sbb suprise kan kami2.....syg papa manyak2.....



haiiihhh takde ke buffet sushi yg sedap2
(tahun depan punye mother's day abg bawak gi buffet sushi lak yeak ~ kate mama dlm hati senyap2 ihiks)





** arini ade sambutan teacher's day kat smart reader mija....kelam kabut sbb papa gi kursus semalam ngan arini so tak sempat nak prepare ape2....so belikan kek sebijik tulis 'happy teacher's day' tuk teachers potong ramai2 jek kang....hokey la tuu kan....







33 celoteh sahabat

untunglah...akak jugak takdenya mother day ni bagai..sobs....

May 18, 2012 at 9:10 AM

tk penah pun makan dimsum ni..sedap ke?
hehehe...
bulan depan mama standby k..
utk father's day, hehehe...
apa surprise papa dpt plak ek? =)

May 18, 2012 at 9:14 AM

tahun depan pi saisaki japanese buffet pulak! wahhhh dan2 nk promote. padahal baru semlm je pun aku makan. ha ha ha.

eh aku pun suka dim summmm.... aku mkn kat quality hotel. sedap gak.

ni ujung bulan ni aku nk try mkn kat glenmarie pulak.

suka gedek2 makan ek? aku rs hazry pun nanti jadi mcm dayyan, ko sumbat le apa pun ngangaaaa je kerja dia.

May 18, 2012 at 9:31 AM

sedapnya...nak2 shark fin tu..favourite aku tuh..father's day sok kau belanjalah husband kau sushi..hahaha..

happy mother's day lieya..

May 18, 2012 at 9:32 AM

Bestnya suami belanja makan.... Dim sum tu sedap ke??? Saya tak pernah makan..

May 18, 2012 at 9:53 AM

best3... msti best dimsum situ beria2 ko mkn, siap ngn emsem boy sekali lyn... tak tahan tul nengok gambar bdk minum susu ngn straw tu heheheh.... mmg diva

May 18, 2012 at 10:00 AM

dayyan..buang puting kopek tu jauh2..hehe

meriah tgk ko mkn dimsum lieya oii..aku pn jari kemetot x reti pkai chopstik..salu kna ejek..huhu

sambutan yg meriah dan bermakna btl lah lieya ko tau nih..syukur..kot2 taun dpn ko dah sambut dgn org baru lg..aminn

May 18, 2012 at 10:08 AM

Sedapnyaaa...mmgmeriah dgn makanan n gambar..tuan umah nie mmgcung..:-)

May 18, 2012 at 10:09 AM

Nampak cam sedap jer dim sum tu. Akak tak pernah cuba lagi. Cer lieya describe cam ne rasanya dim sum tu..

May 18, 2012 at 10:11 AM

amboi, bertuahnya badan! seronok sakan. hepi family gitu ... hehe!

May 18, 2012 at 10:18 AM

ko memang antu dim sum yer lieya...akak boleh sikit jer telan...hehe... dayyan nnt besar mesti suka mkn dim sum jugakkkk...haha

May 18, 2012 at 10:40 AM

seronok ko rai mother's day yek..
aku takde pe pe pun
laki aku byk keje..lagilah dia wat dek jer...
hehee..xpe2 nnti aku mintak gak..

hari ni teacher s day kat school suri..
since aku baru baik demam..
aku kasi nuggert goreng jer itu pun ma aku yg gorengkan..hehehe

May 18, 2012 at 10:52 AM

tersangat best ok dapat makan dim sum tu....
i pun suka dim sum.....
senang anak2 you pun makan sama kan...
nak nak si kecik encem boy tu....
uiiiisshhh pistol dayyan....
besor gedabak....
nak sama besar dgn dayyan dah :D

May 18, 2012 at 10:56 AM

makan besauuu hehehhe
dayyan mcm2 ragam ko yea..heee geget kang haha

May 18, 2012 at 11:04 AM

ngences kooo tengok dimsum tu....
adeh!......kat kluang nie tak jumpa dimsum halal ler........

May 18, 2012 at 11:16 AM

uhuhuhuh..x pnah mkn dim sum pong....sushi pong x pnh...kesain x...hee..tp pancake duyan tu msti sdap kn...heh heeeeeeeeeeee

May 18, 2012 at 11:39 AM

wah.. bestnye dapat makan dim sum...
me pun suka dim sum...

May 18, 2012 at 11:44 AM

okehhh..puas hati tgk gambar2 dim sum tu semua ;)

boleh lah saya bawak wife ke sini pulak ..

May 18, 2012 at 11:59 AM

wah....x pernah lagi makan dim sum bebanyak sekali cam tu....dimsum ni x fattening kan..hehehe...

May 18, 2012 at 1:01 PM

ermm sedap nanti boleh try...dah lamer tak makan dim sum ni...sayer selalu makan dim sum kat qualiti hotel kl tu ok gak la....

May 18, 2012 at 1:19 PM
Anonymous

sedap ke dim sum tu ekkk..js cam jakun plak tak pernah mkn...hehe..

apapun hepi mothers day lieya..

May 18, 2012 at 1:55 PM

Amboii best sgt..segala gala nyer tbaik..
Seyes..tak pernah mkn dim sum sbyk ni dan pelbagai pulak tu..rindu kat rasa shark fin..huhuhu..

Last skali betul tu semoga papa miamijadayyan terus dimurahkan rezeki..aminnn...

May 18, 2012 at 1:59 PM

REZEKI LIEYA NGAN ANAK BERANAK LA NAMPAKNYA.. LEH MERASA TU SEMER.. KAMI TOMPANG HEPI JE LA.. HIHI

May 18, 2012 at 2:12 PM

tu dia..semput saya nk abiskn n3 kali ni hhheeee...

seronoknya awak dpt diraikn mcm tu..:)..bertuah badan tu!

saya tak penah makan benda2 tu tp mmg nampak super duper delicious..

saya plak thn ni smua dlm umah ni buat lupa..sabor aje lah hhhuuuuu

May 18, 2012 at 3:13 PM

tgok ko mkn dim sum tu mcm sedap je. aku x penah mkn lg okkk. sbb aku chinese food ni kureng sket. sushi pon x mkn...ohhh sian ko shamsinar very d kg.

sng betul dayyan ni. bab mkn x menolak lgsung

May 18, 2012 at 3:16 PM

curlasttt sgt
mmg best la mkn tmpt pun mahal

May 18, 2012 at 3:23 PM

sedapnya dim sum....

tahun depan punya planning dah ada...best tu...

May 18, 2012 at 4:06 PM

wah..bestnye..nampak sedap dim sum tu

May 18, 2012 at 4:26 PM
Anonymous

besnyeeee...dapat mamam...

May 19, 2012 at 7:42 AM

best5X baca n3 lieya + tgk pic2 yg cantik2 tu......

May 19, 2012 at 4:28 PM

gigih aku baca entry ko nih....tak pernah try buffet dim sum, tapi tgk ko makan cam best lak....seperti rasa nak cuba la plak ekekekkeke

May 20, 2012 at 12:45 AM

wah..seronoknyer... sure terharu gak kan. seumur hidup lya x pnh mkn lg dim sum ni.. sdp eyh???

May 20, 2012 at 7:05 PM

lieya sushi oh tidakkkkkkksedapnya dim sum penuh meja ngan makanan .suami ko dah belanja kat sni cam ni ko mesti kena sayang ketat ketat ngan suami, bukan senang nak dapat makan kat hotel berbintang-bintang ni : ).

May 21, 2012 at 5:17 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy