Tuesday, May 15, 2012

mom's day 2012 (edisi adiah2)


ehem.....mcm yg aku janjikan semalam, arini aku up citer mother's day aku tahun ni yeak.....aku buat due entry la yeak.....first entry ni khas tuk adiah2 ngan kad yg anak2 aku buat kat sekolah......ye laaa, amik gambar rajin, tapi nak cucinye malas so sebagai kenangan2 tepek le kat blog....sok dah tua2 leh selak2 blog ni balik.....eh, aku sampai skrang pun dok bace fotopages aku dulu.....ade gak gambar2 bernilai sentimental tersimpan kat sane...nak harap gi cuci semua n boh dlm album nan adoonyoooo he he he....tu pasal le aku suke boh gambar byk2 dlm blog aku hihihi.....hokey balik pada cite mom's day ahad lepas, kemain meriah wall fb ngan ucapan2 tuk mak masing2...so suweetttt.....pada aku, hari2 adalah hari ibu....dan pada aku, mother's day same je mcm aku sambut hari seketeri, hari guru, hari wanita...dan seangkatannya.....



*
*
*
*
*
*
V

aku cite kisah si mija dulu yeak.....sampai2 jek aku amik die kat taska dayyan :

mija : mama! mama! hari ni jaja hepi sebab  masakkan mama kek...sampai tangan jaja kene coklat panas..
aku : haa kek?....mane2.....
mija : (sambil bukak ganas2 beg smart reader yg die baru campak dlm keter tadi)..alaaaa!! mama jgn sedey yeak mama.....kek mama dah kemek laaaa....takpe2 jaja ingat lagi macammane nak buat, nanti jaja buatkan yeak....
aku : lorrrrr....(sambil pegang bekas kek yg kemek kemut tu)






mija & the geng buat popcake rupenye.....haish budak2 ni kat smart reader ni main masak2 plak.....




dpt le  popcake due bijik....mcm biase laaa sendiri buat sendiri makan huhuhu.....takpe laa mija, kemek2 pun, ko yg bedal pun mama tetap hepi dpt buah tangan dari mija nie he he he





nie plak dari si dayyan.....dpt kepek kacang dal dari taska dayyan...




khusyuk kebek kepek tu hah.....




ni pun same...sendiri bagi, sendiri bedal ekeekekekeek
bila aku ckp "mama nak sikit"...gigih nak suapkan...tapi bukan bagi yg baru, bagi yg kat dlm mulut die....gigih korek kasi keluar yg dah lembik2 dlm mulut die bagi aku mkn......he he he




nie plak dari mia....mia kan dah darjah 1....ni saje2 buat ni ngan kawan2 die.....tak pasal2 ade name awek dayyan ...ntah mane datangnye name mini tu pun aku tak tau wakaakakakaakk




cute kan? 




nie plak suprise dari papa miamijadayyan he he he.....bangun2 pagi ari sabtu tu tgk sebelah ade pressie...auwwww....malu mak tau!! bangun pagi2 dgn aku masam2 tu laa kene serbu dek papa n anak2.....hah amik! kiss le omak ko yg berselaput dek air liur basi ni he he he





the cute card...dah selamat dah terpamer kat opis.....hik hik hik



dpt perfume.....auwwww...i likeeeee...aku ni ade 'penyakit' sikit...tak suke perfume sbb paler aku cepat menangkap pening kalo bau perfume yg telalu wangi nie.....nasib baik en papa paham 'penyakit' bini die nie.....pandai cari bau yg lembut2 nieh....



kalo nak tau aku lagi suke pakai cologne budak2 tu he he he....ingat lagi tahun ntah bile yg laki aku gi london n belikan aku britney spears fantasy tu, mkn tahun nak abiskan....abis2 aku sembur kat katil tiap2 ari bagi wangi he he he.....so far perfume adiah mother's day yg ni baunye aku leh terima laaa..... jakun kan aku, bau perfume pun boleh pening hahaahahaahh ....mak kampung dik non oi!




pic ni laki aku mms ...kononnye menunjukkan si mija laa yg tulis kad tu....he he he.....



e'eh tengok2 ade jambangan muke atas meja makan.....auwwww...suweet tau suprise laki aku ni heheehehe
kat taman mane laa die kutip bunge2 ni he he he



pastu ari sabtu tu mak rileks jek, sume keje umah en papa yg buat....sonok jiwa raga aku he he he




ingatkan suprisenye dpt perfume tu ajek...tapi papa ckp, ade big suprise menunggu di hari ahad......ape laaa gamaknyer tu......ohoooooooooooooooo...rupenye nak bawak gi mkn dim sum buffet kat marriot putrajaya......auwwwwww...so suweeetttt......tu nanti le aku buat entry lain yeak....tgk jek laa pic nan sekeping ni dulu he he he.....



thanks papa mia mija dayyan....mama terharu hokey.....ape yg pasti semua yg mama buat utk keluarga ini adalah ikhlas dari hati sanubari ini....(ciwaaaahh, ucapan mcm dpt award...puiiii) ekekeekekek






** esok hari guru.....ade suprise menanti cikgu2 mia mija dayyan....esok aku up entry khas pasal hari guru yeak.....auwwwww!! (tak abis2 ngan auww koo...tampo kang wakakakaakakak)







31 celoteh sahabat

terbaik!

May 15, 2012 at 9:15 AM

if ai jadik u sure terharuuuu
berbakul tisu habes nak lap ayaq mata nnt ngeeee

May 15, 2012 at 9:24 AM

phewwitt
meriah sambutan mother's day ko lieya
seronok coz' shah sentiasa ingat hari2 istimewa nie....
hemlin...nan ado......makan hati mak tau...ahak!

May 15, 2012 at 9:25 AM

lieya ko saje bagi gambar dim sum separuh jalan ye.amboi rilek ko , sesekali jadi puteri raja : )
tergelak akak dengar cologne, sama cam yuyi plak sebelum tidur mesti nak lumur badan ngan cologne .
lupa plak Selamat hari ibu semoga lieya jadi ibu yang terbaek pada anak-anak ye.

May 15, 2012 at 9:25 AM

amboi mcm permaisuri la treatment dia dpt utk hari ibu....sweet sangat! untung la mama sorang nih kan!

May 15, 2012 at 9:32 AM

seronokkan jadi ibu.. anak2 dh besar so mereka dh faham.. moga kita dpt jadi ibu terbaik utk anak2 kita

May 15, 2012 at 9:38 AM

bebetul dihargai nih..bestnya
ye lah ko xde asst mmg ptt dpt penghargaan sebegini..u deserved it

May 15, 2012 at 9:41 AM

untongnyer mama...bnyak adiah heheh :D

May 15, 2012 at 9:46 AM

Lieya selamat hati ibu ye..ko lg teror kerjaya dgn surirumah 2 dua ko galas..mmg best ar celeb mother day ko thn ni. Miamija dah besar lg ar bertambah meriah..

Sweet gile lukisan bebudak tu..tinggi imaginasi sampai dak dayyan pun dah ader makwe nama mimi..hahaha..simpan sampai dia besau t...

May 15, 2012 at 9:46 AM

bestnya dapat layanan special ....
i loike....
nak nak bab kemas rumah...
dapat ngelak 1 hari pun dah cukup hepi kannn...

May 15, 2012 at 9:47 AM

sila buat entry yg best ya pasal dimsum buffet kat marriot tu...ekekeke..sebab saya pun teringin nak bawa wife ke sana...

hasil tulisan/lukisan anak anak tu, better frame/laminate kan...long lasting...memori indah bila kita tgk nanti lagi 10-20 tahun akan datang :)

May 15, 2012 at 9:55 AM

LIEYA, AKU INGAT AKU SORANG JE X TAHAN BAU MINYAK WANGI...AKEKEKE GIMIPAI..

May 15, 2012 at 9:56 AM

semoga bahagia selalu...

May 15, 2012 at 10:03 AM

soronok lieya dapat adiah dari anak2 dan suami... terharukan...:) akak cik suami beri enpon comel...best sgt sbb enpon lama dah kong...hehe...

May 15, 2012 at 10:06 AM
Anonymous

blh msk geng js jugak la lieya ni kan..js pun tak blh wangi2...hanya poison perfume je dpt trima utk hari ni...hehe

May 15, 2012 at 10:39 AM

alamak akak lak yang terharu... alangkah seronoknyer kalau akak yang dapat.. akak doakan semoga berbahagialah liya hingga akhirnya...

May 15, 2012 at 10:55 AM

ahahah tergelak akk tgk kek mija tuu
x perlah nakk , kek tuu buat aunty ieda terharu tau ... pandai budak2 nie

nak2 pemberian hubby lieya .. lagilah akk terharu .. huuhu siap makan dim sum layie ..

bertuahnyeee lieya .. bukan mudah nak jadi ibu kan, setelah lalui saat yg macam2 , bila dihargai macam nie .. rasa sgt2 seronok dan terharu kan dik .. even akk x terfikir huhuh

May 15, 2012 at 11:02 AM

hehee kelakar betul baca part dayyan korek kepek yg dh lembik dlm mulut nk suap kan..hahaa ada2 je lah dayyan..

plng tersentuh present dri huby la kan...di kenang smpai tua...

May 15, 2012 at 11:42 AM

romantic giler si shah ni. siap ada pressie ngan bunga rose skuntum lg...aauwwww.. tacing mak nyahh

May 15, 2012 at 12:22 PM

HAPPY MOTHERS DAY TO U JUGAK LIEYA...cepat nak tau apa big surprise tu...

May 15, 2012 at 12:29 PM

bestnye sambutan hari ibu!
so sweet hadiah dr hubby n anak2 yg comel2 tue..
hepi mother day sis!

May 15, 2012 at 12:32 PM

bestnye dpt byk adiah, huhu!
saya..? nan ado! :(

May 15, 2012 at 1:06 PM

terharu bila dapat hadiah dari anak-anak...
tengok sambutannya pun meriah juga...

May 15, 2012 at 1:14 PM

Wahh sweetnya Lieya.. dpt hadiah dari anak2 dan hubby lagikk.. bestnyaa.. seronok akak nengoknyaa.. :)

May 15, 2012 at 2:19 PM

klako la kad mia bg...cam kad mak abah die br kenalan jek...papepong mmg suweeeet la smbutan mother's day ko ank berank ek...mmg btol hari2 adelah hari ibu...bkn 13mei jek kt ptt smbut kn...heeeeeeeee

May 15, 2012 at 3:07 PM

hai la bertuah badan ye..

saya anak3 dan bapaknya pelupa..mmg dah agak sbb kena b'zikir kt telinga baru nk raikn hhhuuu...

thn2 lepas tak penah lupa, thn ni plak masing2 kebizian agaknya..

May 15, 2012 at 3:45 PM

bertuah dpt anak2 dan suami yg penyayang..selamat hari ibu lieya..

May 15, 2012 at 3:54 PM

wah ..untung badan..
byk benor surprise nyer..
laki aku..bg gak surprise..
surprise dia kena keje weken..
menyampah..abis anak beranak dok dlm umah jer..

May 15, 2012 at 4:11 PM

wahhhhhhhhh so sweet... tak sbr nk tunggu aiyan besar nih... hehehhe

alololo romantiknyer laki ko, laki aku takde beb gi outstation nun... sadis tp kalu ada pun mmg dia tak bt nyer camtu... heheheh

May 15, 2012 at 4:26 PM

so sweet...tiba2 jeles.........ngee....

bestnya dpt suami romantik......suami akak langsung xromantik..ada ke patut beli ke jer...hu.hu.hu.......

May 15, 2012 at 5:48 PM

wahh..so sweet semuanya.. untungnya lieya... semuanya ada kenangan.. lg2 drp suami tercinta.. n y sweetnyer... kad drp anak2 tu..alahai..x sabar nk tgu kad dari asya gak

May 15, 2012 at 6:42 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy