Friday, June 29, 2012

dik dayyan oh mat jambu!~



salam jumaat.....suke lew tuu dah jumaat kan.....he he he...aku pun soka weyyy...dah siap2 kemas beg nak balik kampung nieh....lepas je abis keje kang terus caluuuuuu....malas nak bertolak malam2  kali nie......aku target nak sampai johor pukul 9 malam nanti....(puiiii!! la ko punye target ...sesedap rase jek nak target2...yg drivenye laki koooo wakakakakaakak).....macam yg aku tunjuk kat entry ari tu laaa ...balik kali ni mak aku ajak berBBQ....hah! hamik ngko!!... kat bonet livina ni dah mcm org nak gi meniaga pasar malam dah kekdahnye hahahaha...otak2 ade, kambing ade, ciken wing ade.....payung pasar malam jek takde wakakaakak....baik tol aku sume beli kat sini...senang tak yah mak aku pening2 nak cari nanti tapi semalam mak aku mms pic puyuh ngan sate...hamboi2 mak aku....BBQ puyuh ko!! ...ko hado??...ha ha ha.....nanti aku amik gambar manyak2 yeak....tgk camne lieyalatif & co.kalo berBBQ....tapi ari ni moh layan pic dayyan kene buli.....he he he



*
*
*
*
*
*
*
*
V

alkisahnye, aku tgh dok kemas aksesori rambut si mia mija nieh.....dah tunggang langgang dlm rak tu....nak amik pun payah...tarik satu, semua terburai......so rajin le dok mengemas....tapi tulaaa, aku mengemas ade jek yg dtg nak menolong same....si dayyan ler, sebok nooo amik cekak tu pastu sungguh2 nak sauk kat kepale aku...tercocok2 bijik mate aku dikerjakan die......





lepas dok berperang berebut2 ngan die, siap gak susun...haaa baru le cantik sakit mate aku memandangnyer....





dalam beg barbie tu koleksi sepit2 rambut....mane tau kan sok2 no 4 dpt baby girl boleh aku tenyeh kat adik bb plak heheehehehe....




tapi...disebabkan aku geram dgn dayyan sebok nooo kaco aku mengemas sampai tercocok2 bijik mate aku.....so aku balas dendam kat budak kicik nieh hahahaahahaha (gelak jahat kejam tapi manje2 sikit)...nak tgk ape aku buat  ngan si gedek2 ni hehehehe...meh tgk meh!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

jgn malas....ko scroll lagi haku ckp!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa....hahaahahah....dah jadi dayyanah dah ....




aku bawak die dok depan cermin....die sendiri terkekeh2 tegelak2 tgk muke sendiri hahaahahaha...mase ni kiteorg sume dok gelakkan die.....hahaahaha...tersipu2 budak nie....




haa tu la dik, kaco mama lagi....kan dah kene buli  he he he



pastu die geleng2 kan pale die  kuat2 sampai abis tercampak spek ngan sepit rambut tu hahaahahhahaa....dayyan....dayyan.....geget2 ko karangs!!






**dolu2...diet seminggu tak mkn nasi dah leh nyah kan 2 kilo senang2 ajek...skrang..kemain payah....almaklum laa umur dah kertu kot....tahap metabolisma dah kucar kacir.....sob sob sob.....kisah aku diet dulu ade kat sini dengan kat sini...skrang ni malas tul nak bersungguh2 diet..faktor still bf dayyan pun yeak jugak kot......



44 celoteh sahabat

adoiii...aku banntai gelak terbahak2 ni...kecelaruan identiti...sampai hati makkkkkkkkkkkk

June 29, 2012 at 9:08 AM

auwwwww pink sgt uuuuuuuu
but dayyan sgt chomell oke
ai pun selalu boh benda alah gituew kat adam masa dia kecik dulu...gigih nak gegurl dpt boboy so jadik gituew la ngeee

June 29, 2012 at 9:08 AM

kesian dayyan kena buli..siap ada nama dayyanah tu..hehehe..comel wei dayyan kena make over...byk sepit2 rambut anak2 dara ku..anak dara ku suri dalisa..tak suka pakai benda gni..dia suka lepas jer rambut dia..nak potong pun takbagi..nak jadi barbie katanya..huhuhu

June 29, 2012 at 9:08 AM

terkekeh2 ieyda gelak sorg2 tgk pict Dayyanah tu...adooooii...skt perutku bergelak tawa di pagi Jumaat nie ngan aksi Dayyan yg dibuli oleh mama lieya

June 29, 2012 at 9:11 AM

alololo....comel betul biler ditransform jadik dayanah....hehehheh

June 29, 2012 at 9:14 AM

kui3 klako wehh...tp cumelll heeeeeeeeeee

June 29, 2012 at 9:43 AM

comeinya dayyanah nih awwwww wkakakakakka anak aku yang lelaki pun suka pakai tudung, hari tu menangis2 nak pakai gown barbie kakak dia, yg paling best masa bercuti hari tu, dia dok main air je, abis baju semua basah, tak de baju aku sarung aje baju rapunzel kakak dia...warna pink lak tuh...lantak!

June 29, 2012 at 9:44 AM

hahaah cute gile dayyan. gegirl sangat. hahaha muka pun pasrah je gamaknya. LOL

June 29, 2012 at 9:48 AM

kahkahkah...geli hati aku tgok ko.. mmg kejam mak ko dayyannnn. hadoiiii laaaa... comei sungguh.. siap senyum2 aku x tahan tu

June 29, 2012 at 9:49 AM

ololoooo...omey sgt bdk kecit ni. sampai ati mak hang pakaikan gini ye.hahahha.tp mmg comey sgt2.geram aku tgk

re - lieya yg gmbo pokok bunga tu somi aku yg lukis.lupa nk mention kt blog.hahaha.kalo aku lukis xdenya jd camtu.silap2 pokok jd rumah kot.tgn aku xberseni weh...hahahaha

June 29, 2012 at 9:50 AM

bykkkkkkkk koleksi cekak rambut miamija...
batrice tak lekat ler cekak kat rambut dia..
tak sesuai kot..dia sesuai pakai sepit2 jer ko
kalau pakai cekak..kejap jer cekak tu cantik terletak..lepast tu siap...tunggang langgang keadaannya..

ha ha ha...kemain kena buli dak dayyan
nasib baik dia pasrah jerrr
muka dah macam kak mia plak aku tengok si dayyan bila bertukar camtu

June 29, 2012 at 9:59 AM

stok bahan bbq tu kemain hebat.takpe amik pic bebanyak nnt bolehlah berangan cam akk ada joint sekali bbq lieya&co ;) hehe

hehe redho jelah dikkk mama buli pakaikan cekak =p akk pun suka buli ank bujang saja nak tgk kalau dia perempuan gitulah gamaknya kan hehe

June 29, 2012 at 10:08 AM

hehehehehe...kesian sgt dgn dayyan..kena buli..dayyan kita pun slalu je kena buli camni. tu la kan, asyik kaco kita je. terus pakaikan cermin mata, sepit rambut or kdg2 pakaikan tudung..hahaha..tp tu skali je la. mak kita marah klau buat camni slalu..

June 29, 2012 at 10:09 AM

hhhhhaaaa........gelak besor aku lieya menengok si dayyanah tu!super duper cute dgn rambut lurus ke bawah panjang mmg cam bb girl lah!

banyaknya koleksi cekak sepit kakak2 ye..kalo diaorg suka pakai tak rugi beli lieya, anak aku alya kalo tak paksa mmg tak nak punya..geram mak!!!

June 29, 2012 at 10:15 AM

Kak lieya nk tau x....ieyda 1st time nk pakai fareeda nie, tu pun berkenan sgt bila tgk akak pakai, byk jgk ye koleksi fareeda akak...marvelous
Akaklah yg watkan ieyda terjebak ngan Fareeda nie...hihihiiii
Sumber Inspirasi ku

June 29, 2012 at 10:24 AM

so sweet dayyanah..... haha

June 29, 2012 at 10:32 AM

hahahahahahahahahahaha....
memang tergelak kuat i ok.....
ayu u hahahahahahahahaha....

June 29, 2012 at 10:36 AM

Ko memang kejam laa Lieya weeii jenuh dok scroll tapi dayyan nye pasal.. akak ko nie hadap gak laa scroll sampai jumpa minah jambu pink yng cute miut nie.. adoiyai..ko kijam sgt.. kat dak dayyan sangat.. comei..nak com2 boleh..hehehe

June 29, 2012 at 10:47 AM

nges nges nges..ketawa smpai nanges tgk kevoguean si dayyan apabila dibuli oleh mamanya sndiri..

redha je plak tu

kaco sgt kan

tp iyerlah ko anak dara 2 aku yg sorang ni pun mak aihh..besepahh2 cekap sepit getah segala

*__*

June 29, 2012 at 11:00 AM

Apa la u ni... Kesian dayyan... Tapi cute jugak kan... Kira kalau dayyanah ni sesuai jugaklah... Hehe.. Dayyanah...dayyanahhh...

June 29, 2012 at 11:00 AM

ahahah ko memang kejam lah dikk wehhhh
aekekkekek tapi dayyan maintain sukeee wehh ! ..
adehhhhhhhhhhhhhh
peluk cium utk si tecik tuu ekekke ;)

June 29, 2012 at 11:02 AM

haha kecian dayyan kena dera..tp comeyyy jekk!! cam amoi pu ada bila buat rambut mcm tu haha kelakar tul!!

tp dayyan ok je tgan dia xder lah nak ambik buang bnda kat atas kepala tu..kalau adam hmmmmmmm..habis semua tercabut..nak pkai spek pun tak lepas2 lagi..hehe

seronoknya dia blik kg..semoga selamat dlm perjalanan lah yer..hehe

June 29, 2012 at 11:20 AM

Hehe,.,dah jadi dayyanah
Bestnya lieya nk blk kg, siap ber bbq lagi.nasib ler mil nieda nk dtg sini esok, bawa hasil buah di kg

June 29, 2012 at 12:38 PM

Comelnya Dayyan bila pakai cam tuh.. cam gugerllah... sukanya untie tgk...

June 29, 2012 at 12:55 PM

ha gini rupanya bila dayyan pakai barang kak mia mija....habis dayyan kena buli dengan mama..
yang pasti sangat comel tau...

June 29, 2012 at 1:00 PM

phewittt dayyanah!!
hahaha yer la ko.. memang muka girl dh ada dah tu... tu sure rs comei tgk muka sendiri kat cermin tu kan?

June 29, 2012 at 2:53 PM

hahaha..comey giler..tp dia tak rela tu..tu yg geleng2 pala smpi berterbangan semua..hahaha..

aku pun lieya..dulu diet nasi..senang2 je turun 2-3kg kan..skrg..aku nak diet nasi susah..tu aku start exercise..hehehe..

June 29, 2012 at 2:53 PM

Comeiii ahhhh dayyan tuuuu...

June 29, 2012 at 4:08 PM

zalim sungguh zalim...msti dia ingt minah mana lah yg ada reben pink tu ek... hehehhe
rambut dh panjang kalu ikat tu mmg lawo dh tu heheheh

June 29, 2012 at 4:25 PM

ishhh ishhh memang mcm dayannalah dayyan nie, tergelak-gelak auntie sorang dok tengok gambar nie, nasiblah dayyan ader mak yg suka nyakat hik..hik..

June 29, 2012 at 7:09 PM
Anonymous

penat nye lieya duk dera js ni...scroll lama benor nk tengok dayyan kena buli...hehe


**so sweet..blh berkenalan..^^

June 29, 2012 at 7:13 PM

eekekekekke..

tp dayyan dah nampak cpmel la pulak.. dah mcm bebetul gegelpulak.. ehehehhe

June 29, 2012 at 9:49 PM

comeynya dayyan + bam bam ...hehehehe
salam kenal feel free follow me

June 30, 2012 at 12:05 AM

hahahah tergelak besoo dah ni..dayanah pon comey hehehehe..ciut

June 30, 2012 at 7:17 AM

phewitt cutela dayyan.....jgn gegirl taw dayyan hehe

June 30, 2012 at 10:04 AM

weiii cian dak dayann kena buli dgn mama huhuhuhuh...tapi cute lak mcm gurl lak...

June 30, 2012 at 2:01 PM

Hi sis! Cute lah tempat simpan aksesori warna pink tu. Heheheh... Kesian Dayyan kena buli mama...

July 1, 2012 at 9:45 AM

ngeh..ngeh,,,
tp comel & kiut je dik dayyan ni

July 1, 2012 at 6:46 PM

wah banyaknya koleksi, sama cam balqis la ni suka kumpul koleksi aksesori dia,salam perkenalan dear...i follow

July 2, 2012 at 9:45 AM

ololo dayyan cute sangat...banyaknyer cekak mia mija ni...kalo anak saya kalo banyak gini sekejap jer lesap satu2 hilang...wah mesti best ber BBQ ni...

July 2, 2012 at 11:15 AM

hahaha lawak la..
pe2 pun dayyan tetap nampak cute.. :)

July 2, 2012 at 2:22 PM

wow!! banyak nyer aksesori rambut..jeles tul kat org yg ramai anak perempuan nie..
tgelak aku tgok dak dayyan yg di kerjakan mama nyer yg kejam..hehehehe..
Lieya, tak sangka yg ko diet..tgok badan ok per?..hehehe suker kaki mu yg langsing tu...

July 3, 2012 at 9:10 AM

muahahahahhahahahaha
abes dayyan ko kojer kan yer kak...
tp memang CANTIK kak dayyan hahahaahah

jgn dibuat selalu sekali sakala xper hahahha ;)

July 3, 2012 at 4:52 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy