Thursday, June 14, 2012

thursday ~ random photos


hepi thursday peeps!~
jom layan 10 random photos yg ade tuk arinie....yeayeaaaahhhhh!!

*
*
*
*
*
*
V

  • kesian tul anak aku sorang...amik jek die dari sekolah pukul satu nak bawak balik umah sempat 'pengsan' dlm keter.....aku rase mia ni bukan setakat belajar kat sekolah tapi die siap membajak sawah, angkut air kat perigi, potong kayu api, bagi ayam itik makan....haahahahaha



  • sarapan budak2 nie...dah start sekolah balik ni gigih le maknye berkeletang keletung kat dapur pagi2 buta.......menu senin ari tu nie...air susu + nasi goreng spinach..setiap kali abis mkn mesti dieorg ckp "Mmmmmm sedapnye mama"....he he he...pandai ko amik amik mama yeak..(hnnnsss hnnnnsss hnnnsss ......bunyi idung kembang kuncup bangge)



  • ketupat sotong.....minggu2 lepas punye citer nie.....opismate bawak....sedap gilos! thanks lysot...


  • aku lg suke suap mia mija mkn dari dieorg mkn sendiri...sebab kalo suap, dieorg akan mkn byk.....biaselaaa, tgh dok suap akak2nyer, si gedek2 konpem ngendeng same nak mkn...rileks jek mkn nasi ngan kuah2 daging masak kicap pedas sikit tu....si kakak2 dah berdecit2 pedas mintak air...tapi si dayyan rileks selambo ajek nganga dan nganga lagi.....





  • mase ni sepupu en laki kawin....mija mija jadi flower girl......abis berarak ngan pengantin jadi plak gadis pelamin jap heheehehehe......kalut mengalahkan pengantin, tak abis2 suruh aku touch up makeup......sukee jeee kalo dpt offer jadi flower girl budak2 nie sbb suke melaram!




  • mija dgn kakak canteeekk he he he....ni cik bella, officer kat opis aku....die dah selamat gi DPA....tu amik gambar kenang-kenangan tu....oh yeak, apehal plak si mija ade kat opis aku?he he he...en bos takde ari tu cuti, tu yg hangkut die tu....mia takde, tinggal kat umah ngan paksu dier.......




  • dee!!!! thanks lalink......dah dpt dah adiah comey nie he he he....tabung yg gerenti masuk tak korek2 balik he he he.....aku dpt jawab teka teki dee ..tu dpt adiah cute nieh.....dah selamat dah tabung ni jadi perhiasan sbb cute sgt he he he....




  • kenal tak? yea ni la chicken foldover Mcd tuh...motif aku amik gambar ni sbb aku dpt free  mase order set chicken foldover...nape ntah leh dpt free satu...nak kate ade sticker VIP Mcd kat keter takde plak....tapi rezeki jgn ditolak....kite sebattt!!




  • salah satu lauk hasil tapauan di kafe opis.....ikan keli goreng, tomyam campur ngan terung berlado....kadang2 buntu dah pale otak nak tapau lauk ape tghari.....yg pasti mia suke gile ikan keli....aku lak suke terung....laki aku lak mkn ape yg mia ngan aku suke hahaahahaha


  •  tgk le budak baru dpt kaki tuh.....die tawaf laman umah berpuluh pusingan....seb baik space kat depan umah luas pastu deret umah aku lak mmg end lot dah takde keter kuar masuk so bebas laaa dayyan 'merayap'.....skrang ni die tgh memantapkan skill turun naik tebing jalan tuh.....


tata titi tutu...jumpe lagi kamis depan tuk entry random photos....
ahaaaiiiii!! (bagi gelek dato m daud kilau sikeettt)






** esok ade teacher parents meeting kat smart reader mija....so far mija okey laa dah boleh membace semua...homework pun aku tak bagi dah die buat buku2 tadika....aku bagi jek buku kerja darjah 1 kakak die ......ipad tu ipad jugak...game tu game jugak...belajar kene gak push!sape tak mo tgk anak berjaya kan?....


34 celoteh sahabat

pandai anak² amik hati mama dgn pujian..heeee...

kalo dah mama pandai masak kompom betul sedap tu..

June 14, 2012 at 9:06 AM

Best kan melayan kerenah anak2...

June 14, 2012 at 9:10 AM

hehehe, tak tahan si mia tu p sekolah membajak sawah bagai...ampeh tul...adehh...

June 14, 2012 at 9:10 AM

ketupat sumbattttttttttttt
ai suker, nak buat malas selalu blk suruh umi buat hikhik voley gituew???

bestnyer leh gi kenduri khen...dah lama x rasa suasana kenduri uwaaaaaa

June 14, 2012 at 9:26 AM

ketupat sotong memang sedap. kalau balik ganu je mintak husben belikan. puas jugak la makan sebab sotongnya besar. eh, tabung tu masa kita kecik2 dulu ada je dua tiga kat rumah sebab abangnya rajin buat tabung.

June 14, 2012 at 9:27 AM

sedapnyer ikan keli ngan terung berlado tuh... lama dah x makan ikan keli nieh.. nak kena carik sekor balik nanti.. haha

June 14, 2012 at 9:42 AM

kesian gak tgk mia tergolek cat sleep gitu sis...
mesti penat tul kan....

cantik aaa tabung yg u dapat tu....
klasik tul....

mau tak puas dayyan jenjalan...
kawasan lapang gitu...
best nye area rumah u tu sis...
puas gak ler budak2 main kan....

June 14, 2012 at 10:02 AM

penat benor si mia tu...tahun depan giliran mya plak..ntah mcmana ragamnya...

tgk terung berlado tu terus rasa t'ingin nak makan...dah lama x masak mcm tu...tp klu lia masak terung berlado ni sambal dia lg bnyk ler mcm sambal tumis tu... :)

wahhh..dayyan lps ni klu jumpa firas dah blh main lumba lari sapa plg laju yer...heheee

June 14, 2012 at 10:08 AM

alaa dh abes ke random photo...buat 20la...10 sket sngt la...hikss

aku pong mmg suap jek sume time mkn...cpt sket n bnyk sket derang mkn...klu mkn sndri bercintaaaaaa nk tnggu abes...huu

June 14, 2012 at 10:09 AM

tang dayyan bole mkn pedas tu akak suka... hehe
wah nasi goreng spinach nampak sedap ler... sedap jer kan mak yong ni...pantang tgk mknan sedappp memanjang...kihkih

June 14, 2012 at 10:17 AM

anak aku pun klu blk skolah mula2 bising kt blkg pstu senyap upenya dah selamattt mimpi smpai umah

laki aku pun suke no lauk terung sambal gitu jenuh ai nk nyediakannye

ketupat sotong tu menu yg blom penah aku makan...kt sini payah jmpa kot

mantapkan skill abg dayyan jgn malu2

June 14, 2012 at 10:18 AM

alahai kecian mia tu...betul2 membajak agaknya smpai penat cam gitu sekali hahaha...hamboiii ketupat sotong tu..buat kiter terliur jekk!! lamo benor dah tak makan benda alah tun tau..

aha yang paling ita dongki n jelesssssssssss sebab dayyan dah boleh berjalan..uwaaaaaaaa adam rayyan tak jugak berjln laginya...hadoiiiii sabor ler maknya..hukhuk

June 14, 2012 at 10:26 AM

setiap kali ko buat n3 random photos hari khamis ni sure aku tak tau nak komen mcm mana..bukan apa, kalau boleh, setiap gambar tu aku nak komen sudahnya aku sendiri confuse nak komen gambar yg mana satu dulu ni...haha...

tak pe lah, aku komen part ketupat sotong lah...
disebabkan aku tak pernah mkn, aku nak tanya cara2 mkn dia...adakah mkn ngan nasi atau ketupat? aku confuse dan jakun sekarang ni....huhu...

June 14, 2012 at 10:39 AM

paling suke aku lyn random photo ko nih... mcm2 aktiviti ada...
heheheh tak tahan tul lah tgk si mia tuh... ahak2 cam si aiyan tulah, kalu gi jln mana2 dia la yg lepak mcm apa, mcm dia yg duk jln2 bwk brg... heheh

amboi2 dayyan mkn tak hengat,pds pun bdl, pastu tawaf saja bg mak pak nyer kuruih

June 14, 2012 at 10:46 AM

nielah entry yang atie slalu tunggu....sbb tau mesti ada gambar makanan.....cedapnyer.....hehehheh

June 14, 2012 at 10:48 AM

random photo hari ni t'baekkkk..

paling best gambo mia tido dlm kete..statement maknya yg tak menahan hhhhaaa...

sempat je ko masak sarapan ye..anak aku plak susah beno nk makan pagi..puasa plak depa pagi2 hari tu hhheee

kalo ada makan2 dayyan mesti ada menyempit gak ye..patut la bolat je nampak hhhee

June 14, 2012 at 10:51 AM

ketupat sotong? aduh sedap tue..
slalu jmp time bulan pose n raya jer.. ;)

June 14, 2012 at 11:06 AM

tabung dee jadi hiasan? wah..terujanya..hehehe..

June 14, 2012 at 11:12 AM

bab tertido dalam keta masa balik skolah,si ratu akak pun camtu jugak. nampak cam letih sgt. kesiankan

June 14, 2012 at 12:00 PM

Penat btul si mia smpai tertido..
Wah dayyan dh dpt kaki

June 14, 2012 at 12:32 PM

hehe..

hari yg di tungu tau.. sbb suk koleksi citer2 bergambar ni.. mcm2 ado

June 14, 2012 at 1:29 PM
Anonymous

seronok layan depa time kecik2 ni...terhibur dan menghiburkan...gitu ke?..hihi

June 14, 2012 at 2:00 PM

siannye alahai dak mia tu...mesti penat perambat kwn2 die masuk kelas..hahahaha...canner la bulan poser nanti.. :)

June 14, 2012 at 2:14 PM

tak terkomen tapi suka baca...mcm2 ada...tabung tu somellah!!!

June 14, 2012 at 2:32 PM

mama g sekolah penat la mama kena pakai otak umtuk memikir mama hik3....aunty ida sambung....sedap weiii nampai nasi goreng tu meh anto kat cini cikit....sotong tu x lalu nak makan le.....dak dapat kaki apa lagi ronda2 lah jawabnya...

June 14, 2012 at 2:39 PM

hari tu ada beli ketupat sotong, kurang sedappp...yang ni terliurnya

suka gambar2 dari lieya..

June 14, 2012 at 2:40 PM

Sedapnya tgk ketupat sotong tuh.. adoiyai.. terliur le plak.. Ikan keli pun feveret akak gak.. leh geng la ngan anak2 dara tuh.. yer.. :)

June 14, 2012 at 5:21 PM

Comelnya dayyan....

June 14, 2012 at 6:23 PM

mia, mia..tu ari tak pose tu
cer ari pose nnt, jadik cemane le gamaknye, huhu!
=p

June 14, 2012 at 11:34 PM

terliur nyer ketupat sotong tu...itu feveret aku tu...lauk2 lunch ko mmg terbaek wok...nak menapau pun kena gak pandai mix kan..hehehe...mmg tiap2 hari ke ko bt bfast?rajin ko lieya..

June 15, 2012 at 5:37 AM

penat betul mia tu sian dier....menggoda betul negok ketupat sotong tu...

June 15, 2012 at 12:24 PM

palign aku suke gambar mia tidur dalam ketaa.. letih betul membajak kat sekolah gamaknyer ekkekeke

June 15, 2012 at 1:05 PM

pandai anak2 mama amik hati mama yerk..
bagus...tu makin bersemangat mama korang bangun pepagi buat breakfast utk korang...cayalah..

ha ha ha..bab suap makan tu mmg betul teori tu lieya
coz' batrice pun sama...kalau makan sendiri, terkulat2 nak menyuap masuk mulut...tp kalau aku yang suap..sambil suap sambil membebel..tak sedar 1 pinggan habis...pergh...boleh tahan si dayyan makan pedas yerk.....

ha ha ha.....tabung buluh bentuk seruling...
aku dulu kecik2 ....ada gark tabung buluh...ikan kat kepala katil....sorang satu....dah masuk tak leh nak kuar2..nak keluarkan tunggu penuh baru leh keluar kan...

June 15, 2012 at 1:58 PM

wah caya la dayyan suka makan pedas2 sket.. dah lelaki sejatikan dayyan.. hahaha.. betul la lieya.. klu anak2 makan bersuap lg byk drpd makan sndri.. sepah satu hal.. hehe..

baya2 dayyan tuh klu dpt kaki jgn harap la nak duk diamkan.. macam x reti penat berjalan je manjang.. sama jugak ngan ngan my aqeef.. klu jenjalan skrg dh x mo didukung dah..

June 15, 2012 at 3:26 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy