Thursday, June 28, 2012

thursday ~ random photos


salam kamis semua.....ewah! ewah!
he he he...mcm tak biase plak, jom laa layan entry kamis bertema random photos nieh


*
*
*
*
*
*
*
*
V


  • pas magrib ni la rutin aku....kalo ade lauk lagi so tak kuar mkn kat luar... ni tgh menyuap akak2 dayyan dinner...lauk ayam masak lemak cili api..sayur2 tade....




  • tengah2 suap kakaks....e'eh ade plak budak kicik ngecek....aku suapkan ajek..seb baik si gedek2 tahan pedas....hahahaah...alah cili api aku boh 4-5 bijik jek.....ye laa aku masak pun bukan ayam sekor....biasenye aku buat 6 ketul ayam jek....cukup laa dari siang bawak ke malam....kalo byk2 kang tak abis...tu sebab aku lagi suke beli ayam part paha ngan kepak je dari beli sekor....




  •  berkecah dapur pagi2 dok menggelek roti heheehehe...nak buat bekpes kakak2nye la nieh....



  • buat roti gulung sosej  jek.....rebus sosej, gelek roti bagi penyet, pastu gulung roti ngan sosej, biase aku boh cheese sekeping....tapi cheese abis lak....so gulung kosong jek laaa ngan sosej...pastu celup roti dlm telur then grill atas fry pan yg dah diboh butter...aku tak suke goreng dlm minyak mcm selalu org buat tu...beladonggg weyy minyaknyer.....


  •  ensem tak anak bujang haku? muwahahaahhaahah (tanye ngan nada berlagak)....ehem, sile tgk pic seterusnyer....




  •  mmg le ensem sebab baru siap2 nak gi jalan...cer tgk muke baru bangun tdo ....serabut serabai hah wakakaakakak....tapi aku tetap syukerrrrrrrrrrrr cium die waktu baru2 bangun tdo nie...nikmat woo masyam2 air liur basi setepek tuuuuu.....hihihihi



  • pisang goreng garing kerap kerup kat taman warisan....nipis2 die potong...so bile goreng mmg garing2 giler.....cicah plak ngan kicap cili ......perghhhh!! nyummmmmmmmmmm......




  • budak kicik kalo die pegang bola semua org lari....dulu pandai main sepak2 bola...skrang tidak lagi! die amik bola...angkat tinggi2 mcm dlm gambar tu, pastu die attack mangse die.....gedebak gedebuk kene tujahan bola si gedek2 nie......peberet die kalo mangse tu tgh baring tgk tv...siap le ko!




  • lauk hasil tapauan .....sup cendawan, paprik ayam ngan ikan singgang......




  • peberet si gedek2...nasi putih gaul ngan kuah ayam kurma......licin wo! pandai pulak die mkn bende berempah2 nieh....

udah! udah! abis sudah!..ade reader email aku suruh masukkan sampai 20 gambar random photos...agak2 le dik...akak ko ni bulau bijik mate nak jimat gambar dik huhuhuhu







** sedang berkira2 untuk beli korset baru...wink! wink!...









44 celoteh sahabat

comelnya Dayyan. gerammmm. rasa nk cubit² je.. grgrgrgrrg

eh Hai tuan rumah. dah lama I jadi silent reader, baru hari ni nk sapa menyapa. malu.. :)

June 28, 2012 at 9:07 AM

dayyan yg sgt comel!!!

June 28, 2012 at 9:11 AM

ghajin tol ko kn tiap pg buat bekpes...ari2 msk tuk tngari n diner...kdng2 jek tapau...aku??? hari2 tapau...sedehhh...eh tp cium bb br bngn tdo mmg sdap kn...gomol2 die yg bucuk2 macham tu...heeeeeeeeeee

June 28, 2012 at 9:28 AM

hamboii sedap bekpes utk kakak2 dayyan tuh...
kalo gituh ecah pun sukerr kak hahahhahaha ;)

dayyan ni mcm anak buah ecah jugak la...kecik2 dah pandai mkn pedasss

June 28, 2012 at 9:30 AM

rajin betul mama main masak2 ekkk
even keja pun rajin masuk dapur
clap clap clap
bravoooo

June 28, 2012 at 9:33 AM

rajinnya buat bekpes untuk anak ha3 bagun kul berapa ni beb.....kalau kak tapau waktu bulan pose jerk sbb malas nak bekejar2 nak masak.pandai dayan makan pedas anak org melaka auuuu...

June 28, 2012 at 9:34 AM

haah...kalu 200 gambar pun ok gak...sila up...ihiks

June 28, 2012 at 9:38 AM

comel sgt2 kakak2 Dayyan & Dayyan time makan...very sedap nmpk mknan tu

June 28, 2012 at 9:46 AM

noooookkkkkkk!! ko sama mcm aku nok!! aku pun kalau beli ayam, beli part peha byk2 sikit...kalau nak beli sekor mcm byk sgt kan..mmg la mahal sikit kan, tapi berbaloi sbb kami anak beranak mmg suka mkn ayam part peha tu...hehe...

aku pun suka cium anak aku kalau dorang baru bgn tido...itulah bau yg original kan...kalau dah letak bedak bagai baru cium tak feel kan nok?

June 28, 2012 at 9:51 AM

nengok ko rajin wat sarapan pg walaupun menunya roti akak tabik spring kat ko... yealah tuk anak2 kan... bagus2 teruskan..

June 28, 2012 at 9:55 AM

sarapan utk kakaks tu kemain lg.. buatkan mak harraz terliur nak buat jugaklah hujung minggu nih hehe

mata bolat dayyan hamboiii tergoda tahuk!
bau ank bangun tido mmg beshhh even harraz dah tua bangka ni pun akk suka je sedut2 bau dia wangiiiiii tihehehe

June 28, 2012 at 9:55 AM

rajin pagi2 masak yerk.. memang anak2 suka sesangat kalau bawak bekal.. akakni tak buat tiap2 hari sekali2jer...
memang budak2ni masa dia bau busyuk2 gitu memang sedap ngan cium,,, suka.. suka...

June 28, 2012 at 9:57 AM

dayyan memang macho ek sis...
tahan pedas bagussss...

i pun tak suka goreng guna minyak ...
makan rasa cam roti telur minyak jer hehehehe
i suka guna butter gak...
baru laju jer makan...

dayyan tetap encem...
tak kira lah waktu apa pun.....

June 28, 2012 at 9:57 AM

mmg la aku pun suke cium baby bgn tdooo..ngn pampes2 aku gomol2 gak..hahaha

June 28, 2012 at 10:12 AM

gewammm sungguh dgn dayyan awk ni tau. rambut lebat sgt! bestlah dia nak makan semua yg rempah2 tu. dayyan saya x bole, mula la cerry berry..huhuhu..x sesuai lg ngan perut dia kot.

(pssttt..pakai PB ke?ptt la gorgeous!)

June 28, 2012 at 10:36 AM

alahai mana la aku tak berangan nk bb boy lagi lieya oii bila tgk si gedek dayyan ni!geram oooo bila tgk dia nganga nk makan tu hhhaaa

tetiap khamis mmg aku menunggu foto2 menarik dr ko lieya :)

June 28, 2012 at 10:36 AM

dah la tgh lapo ni, x BF lagi huuhu..

June 28, 2012 at 10:40 AM

terbeliak mata aku tgk dayyan beliak kan mata dia..dayyan kena jumpa acik tau..acik pun mata bulat..

rajin ko pepagi..aku ni jgn harap lah..pepagi aku aktiviti hanyalah menjemur kain..

apa????????nak beli corset baru..hehehe..contact aku...aku fitting ko corset dx....free fitting!

June 28, 2012 at 10:44 AM

makan bersuap camtu, sgtlah sedapppp. akak ingat lagi zaman akak belajar pun camtu, dah tua2 pun masih soh tokumi suapkan setiap kali nak mkn nasi. air tgn ibu, tiada bandingannya, teringat2 terkenang2 hingga ke tua

June 28, 2012 at 10:46 AM

Gedek2 NI kuat mkn gak......... Best kan cium budak, gedek2 sebaya ngan anak aku! Mmg best cium

June 28, 2012 at 10:51 AM

selera je ye dayyan makan..gudboy

June 28, 2012 at 11:21 AM

i like random photo ko... bgslah si gedek2 tu sume dia lyn, mcm anak aku, memilih betul mkn tp kalu nestum bkn main dia telan...
aku pun suke cium aiyan time pg2, time dia tak mandi ke apa still sedap dicium kan...

June 28, 2012 at 11:22 AM

uihh sedapnya roti gulung tu..ala tomey tomeyynya si dayyan bru bgun tdo..best kan cium ank bru bgun dari tdo..w/pun masam besttttt je cium haha...uihhh dayyan dah pndai makan nasi berkuahkan kurma yekk..bagus3x..hehe

June 28, 2012 at 11:28 AM

Mata dayyan bulatnya.... Geram... Anak MQ suka kuah sup... Lauk tak suka makan... Pelik...

June 28, 2012 at 11:36 AM

lamanya tak pi warisan tu kak..tengok akak wat roti tu teringat kat roti john warisan ..hurmm layan..

June 28, 2012 at 11:36 AM

mata bulat si dayyan tu memang geramlah..

June 28, 2012 at 11:37 AM

dulu memang rajin mengelek roti...
bulat mata dayyan, gerammnya...

June 28, 2012 at 11:51 AM

hehehe..

ena pun suka wat roti sosej gitu... anis memg suka.. tp dak irfan memg tak reti makan... huh! kg betul.. hehe

June 28, 2012 at 12:22 PM

huhuhuh memang sedapppp walau masak lemak dan kicap .. tu lah paling sedap dikk
percaya @ tidakk akk lak yg terliuq tgk makan macam tuu ekke sbb anak2 kalau makan masak lemak macam nie memang akan mkn ngan kicap ekeke ;)

wahhh grg pisang tuu x menahan lah lieya huhuh , susah nak cari pisang grg macam tuu huhuhu

June 28, 2012 at 1:04 PM

Comelll dayyan

June 28, 2012 at 1:05 PM

Akak suka tengok random photo lieya sebab macam macam aksi si dayyan ngan akak akak dia ... terhibur tengok..

June 28, 2012 at 1:21 PM

tu gambar apa yg kena blur kan tu? haha

June 28, 2012 at 2:05 PM

wah, sonok tengok dayyan nganga mulut nak makan..... haha

June 28, 2012 at 2:26 PM

sedapnya dpt makan bersuap...bau baby mmg bess walaupun muchuk2 mashem yer!!!

June 28, 2012 at 3:23 PM

seronokkan kalau anak makan apa yg kita makan..senang keje kita..hehehe..

kau nak pakai korset? aku rasa kau dah cukup slimlah beb..tp kalau nak shape..oklah tu..

June 28, 2012 at 3:40 PM

seb baik dayyan baling bola..kalo baling pinggan..hahahha..

June 28, 2012 at 3:53 PM

rajin btol la puan lieya kita ni...asal ada je entry masak2 makan2..cmna nk jd rajin cm lieya ehh..hikk

lieya pki korset ehh...fieza dh lama tgl..ntah jd mls skrg nak2 tgh sebok mengepam..BF lgi la tk terasa nk pki..huu

June 28, 2012 at 4:29 PM

owwhh.dayyan leh mkn msk lemak cili api tu? x pedas ke lieya.. tp apa ok ajr ank mkn pds2 sikit dr kecik..sng kan...

tertarik tgk roti sosej tu..nnti nk try wk gak la utk asya.. sbb dia pon suka mkn sosej

June 28, 2012 at 6:10 PM

aku suke gambo pes tu, sweet sgt..
mcm ibu burung bg makan aje.. hahahah..

June 28, 2012 at 8:34 PM
Anonymous

teringin nk jumpa si dayyan...^^

***mesti lieya tapau kt cafe e7 kan..sbb js dulu pernah keja sini..mmg byk choice..js pun pernah keja satu deparment dgn suami lieya...sekejap je smpt ngan suami lieya...pernah mesy ...lepas tu suami lieya kluar naik pangkat...^^

maybe dia tak brapa ingat kot...hihi..

June 28, 2012 at 9:01 PM

dayyan yang comel...suka tgk dayyan mkn selera sngat.. :)

June 29, 2012 at 8:49 AM

echa kecik2 dlu suka gak mkn nasik ngan kuah kurma. selera gak dia mkn. tp now mcm x brapa suka plk. ngada betull.

pndai anak2 ko mkn lauk gulai lemak yer. bagus..sng nk masak. kalo x leceh nk masak lauk lain2.

June 29, 2012 at 9:55 AM

ooooo mau korset ke.... my wife ada jual PB... blh hubungi segera... tawaran yang menakjubkan.... eh bila mau pindah rumah baru....

June 29, 2012 at 11:00 AM

waa cam best jer roti gulung tu...mesti uwais suker...geram tengok dayyan yang hencem tu...

July 2, 2012 at 11:20 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy