Tuesday, July 17, 2012

misi mencari baju raye anak2....


hai! hai! hai!.....selamat ari selase.....ari ni kite bersemangat ceria gitu ....nak tau apesal ceria....hohoho...aku cuti ari nie heheeheh....menggelinjang diri bile cuti....ha ha ha....kekdahnyeee (sambil buat muke kak nam) laki aku gi kursus ari ni ngan esok, so i polooo laa u ...mule2 mmg aku tak mo ikut, malas sbb kang mia cuti sekolah lagi ...tup2 semalam dayyan kene sakit mate plak so nak tak nak mmg kene cuti ..tapi tak le merah noo pun...tapi bertahik mate la jugak...tu haaa akak2nye pun mcm dah ade simptom2 jugak so aku cuti kan dieorg terus hohoho....kang bising lak cikgu dieorg sakit2 mate pi anta sekolah ....aku tengah menanti ni virus-virus cinta tu menghinggap kat mate aku jugak hahaahhah...keji!! .....eh, dah le moh le layan gambar2 mase kiteorg kuar sabtu ari tu.....


*
*
*
*
*
*
*
*
V


korang nampak tak budak tak dengar arahan kat ujung sane nun.....aku suh dok diam aku nak snap....ehhhh die jalan jugak......




tgk le tu....die dah makin dekat nak capai henset aku...die berlari okeyyy!!



dah besar gini senang idop aku....dah paham erti jalan2...erti naik keter...bukak jek pintu umah....meluru mcm anak ayam kuar pagar hah heheeheheh...die tgk akak2nye belari...dgn die2 pun belari macam setahun tak kuar umah...hadoi laaaa!! tgk le dlm gambar tu...nak cicah biskut tiger die kat tanah...saje nak kasi mak ko menjerit depan2 laman umah kan...



jejaka terhangat di pasaran...eh terhangat tuk aku mia ngan mija jek laa keh keh keh 



singgah pi bekpes kat mamak terowong sat...sebab si mia dok memekak2 nak mkn megi goreng...ntah bile die leh suke megi goreng gak ni tak tau laaa....si gedek2 dah pengsan sbb sebelum kuar umah aku bagi die ubat selsema....



banyak gak budak2 ni mkn...aku suapkan sepinggan nasi lemak ngan sepinggan megi goreng.....




aku tukang suap anak2 mkn sambil kaco2 mee goreng laki aku...diet la konon cekal kan hati tak mo mkn ...puiiiii!!

  



sampai kiteorg abis melantak budak kecik ni tdo lagi heheheeh....konon nak suap die mkn....





gedik medik dlm keter....





kiteorg gi SP ....sbb mia sibuk noo nak tgk org main ice skating....jalan2 leee cari baju yg boleh dibuat baju jalan raye budak2 nie....haishhh....leceh skrang...sbb mia tak mo dah baju gaun2 kembang tu....ye laa dah perasan remaje kot...pilihan baju mmg ala2 remaje gitu...siap suruh aku cari cardigen lagi ....pitam mak ko!...tgk gedek2 sibuk kaco akak nak fiting seluar.....






tgk laa budak perasan tu...tergedik2 depan cermin....




kakak2 senang dah...dah besar kan...so dah pandai bawak diri.....keje aku, pi tgk baju2 pastu tunjuk kat dieorg.....ok tak?...suke tak?....kalo dieorg setuju zasssss letak kat kaunter...gitu le kan dah ade anak dare nie...pandai dah pilih sendiri....





dah penat cari susu plak....




tak byk kedai pun aku masuk.....dalam due tige kedai jek....pastu layankan dayyan pi repair rambut die....rambut depan dah panjang masuk mate dah hah....





suke dayyan dpt dok atas cow nie....ingat kan senang laa nak potong rambut die, rupenye tak kooo!! dok atas lembu ni die ingat mainan yg masuk duit leh gerak2 tu.....ape lagi die dok enjut2 atas lembu ni...jenuh laa mamat ni nak potong rambut die kekekeekekek....





beriya tenung mamat cine ni...mesti dlm hati dayyan kate 
"eh apesal leper jek mamat nie....dulu aku potong rambut ngan awek cuns...ade teeyy teeek lagi"
hahahaahahaha




yg lawak tu mase tgh potong, glamer lak dak dayyan...ade lak yg dok berhenti kat depan a cut above tu tgk dayyan potong rambut hahahahah....nampak tak aku snap tu, kat belakang mija tu....tu pun aku lambat snap, ikut ramai gak dok tgk .....



fuhhh...mcm retis hah kiri kanan org siapkan ko dik!




bawak si mia gi tgk ice skating tu...siap request nak main lagi...adoi laaa..bukan tak mo kasi, kang ko jatuh telentang dlm tu camne.....so nak pujuk hati die yg lara tu singgah toy r us sat ...pi cari roller blade satu...praktis molek2 dulu pakai ni, dah okey baru leh kasi gi main ice skating nun....




tak lame pun lepak sini...lepas zuhur bagai siap2, terus balik.....aku tak suke outing lame2 nie..sian budak2....kite mmg tak penat, tapi budak ni yg penat.....




semak dah keter...mentang2 mainan baru beli sume nak letak depan.....





singgah pi lunch dulu kat restoren tuan faridah...ngidam nak mkn ayam kampung goreng die....slurpppppppppp!!



tu jek laa kisah sabtu kami...eh lupe2, lepas tu tak balik umah, terus gi sand beach kat area pullman tuh....nanti aku up entry lain laaa.....konon nak suruh mia mija main roller blade kat situ, sudahnye dieorg lagi syok main air ngan pasir.....yg penting hati dah lega, sbb bab baju raye anak2 dah settle....mak ngan apaknye tak yah kisah sgt....pakai ajek ape yg ade heheeheheh







** ekceli aku ikut en laki kursus kat lexis pd....best woooo!! ihiks....sampai rabu le aku kat sini....









46 celoteh sahabat

huhuhu...sonok ek dok otel 5-6 bintang...hehehe

July 17, 2012 at 9:12 AM

pomss...aku tgok shah dah kurus ler. nmpknya misi diet dia mnjadi la kan. dayyan plk yg aku tgok dah berisi sket..ngan rmbut camtu comei giler.

sngnya ko shopping poms.. cargas. lps zohor dah siap. aku yg sorang ni pon trkial2. byk sgt cekadaknya. nk fitting baju mcm nk brperang. anak sorang lg susah nk control kot kan...ngengades lebih.

July 17, 2012 at 9:20 AM

he he he..
start dah misi shopping baju raya yerk lieya
aku pun dah ko.....cukup stok baju jalan si Batrice...ha ha ha

tulah...Batrice pun dah kurang nak pakai gaun kembang2 nie..tensi aku..nak2 bila tengok gaun cantik2...tp tak kira...aku beli gark...nak pakai pakai...tak nak telanjang...boleh gitew.....

uish...ice skating...ngeri jer kalau dgr...tp syok kalau dpt main....mia mija berlatih erkkk..dah pandai nanti leh main ice skating kat situ.....

ha ha ha...gigih dayyan nak potong rambut
retis sungguh mamat tu...
syok ooo dak bujang tu dah laju berjalan...

July 17, 2012 at 9:46 AM

mencabar nak potong rambut si kecil tue kan
bukan reti duduk diam ngeeee...
wahhh pose gediz tue harus uols...baru ceria hidop gituew awwww

July 17, 2012 at 9:46 AM

happy bebudak sopingraya..kemain ligat lagi dayyan ye..comey je..

July 17, 2012 at 9:55 AM

Tak shopping lagi Baju anak.. Lexis? Bestnya,..

July 17, 2012 at 10:04 AM

uihh poloww lagik...jeles2..

waa best nya start dh soping raya...adehh..fieza pun dh start soping raya..hehe soping online je dlu mn yg bekenan...si anis lak kemain..sekali pndang bju raya dlm fb trus nak..melampau..hahaa sma la cm mak nye..sekali pndang terus main oder2 je...nk tgu greenlight soping raya dri huby lmbt sgt huu...

July 17, 2012 at 10:06 AM

wahhh..leganya dah settle shopping baju2 raya anak2 ni kan...lia baru b'angan2 nak pi weekend ni..tu pun rasanya pi JJ depan umah ni je lah x larat nak merayau smpi ke dataran pahlawan or mahkota parade nunnn.....

klu mya dia masih suka pakai gaun2 kembang2 ala2 princess snow white tu...b'beza dgn pika yg mmg sentiasa nak pakai seluar...lagik parah sbb dia selalu nak baju masuk dalam...apa lah kekdahnya!! dah cm lelaki le pulak....

ehemm,mmg cutelah rambut dayyan tu kan...lurus jer..piras selalu baba caras pakai mesin je ala2 kmdo gitu...heheheeee....

July 17, 2012 at 10:07 AM

sonok hang dah settle baju raya anak2..aku belum lagi ni...leh lah budget lari bln ni..so kena merangkak slow2...amboi cuti lagi ko yek...lexis tu mmg cantik kan...tingin gak..tp mahal..huhuhu

July 17, 2012 at 10:08 AM

off topic jap,
beb pandai la ko apply eyeliner, asal aku salu comot wat.. cam parkinson pun ade.. ;-p
ko pakai jenis ape yer, smooth aje nengok, jeles r.. ;-p

psl persiapan raya, kitorang tak start lg..
ritu dh bli 2,3 lai tuk alya konon nk truh raya la, skali terrr pakai la.. haha
mommie die pn sama, baju kurung awal sgt anto dh siap 2 lai, dh pakai dh wt masuk miting last week.. ehehhe, alasan mau cari lg!

July 17, 2012 at 10:10 AM

aku pun baju raya the boys dh settle sejak bulan lepas.
yg mak pak suka hati le kannn... dh tua..x yah beriya nk raya.

hehehe serius comei gedek2 dgn muka confuse tgk mamat cina tu. memang patut org stop pun ko...

bila le anak aku nk leh jln ni, suka aku tgk dayyan jln tergedek2 camtu.

July 17, 2012 at 10:48 AM

bestnya kak lieya dh siap shoping raya utk anak2...nnti utk makpak lak ye...hihiii
comelnye Dayyan mcm putera raja lak masa ngah potong rambut tu...dikelilingi oleh pengawal..

July 17, 2012 at 10:52 AM

wah2..... bestnyer ko dh siap sume baju raya budak2... aku ni lum lg pun... tp nsb lah baju melayu dia aku suh mak metua aku bt heheheh....

seronok tul nengok dayyan kene potong rambut tu, diam je... nmpak redha je... aiyan rambut tak panjang2 mmg tak merasalah aku nk potong gitu

July 17, 2012 at 10:56 AM

kak lieya dayyan mmg macho bab posing utk gambar....
PD hometown huuby saye...
mayb raya baru gi sana..
rindu pasar malam dkt teluk kemang...

July 17, 2012 at 10:59 AM

awk ni mmg cantik sentiasa tau lieya. jeles je tgk. hehehe..
ok pulak dayyan tu potong rambut, senyap je. tebel sungguh rambut dia kan. dayyan kita alter belah depan n blkg skit. dia x comel klau rambut pendek. hehehe :D

July 17, 2012 at 11:18 AM

wahhh dah membeli belah dah , senang kan lieya
beli awal2 kan .. nak2 sblm pose nie
x lah budak2 tuu kita punn penat sgt2 kan ;)
comel je dayyan duk kat cow tuu , baru diam nak ptotng rambut ekkee .. cute !

haa lepas nie sakan lahh mia mija practise , dah ada skate mama belikan .. dah terror ajak mama lawan skate lakk ekeke ;)

July 17, 2012 at 11:19 AM

Dayyan dok senyap jer ms siaorg cut rambut dier...kalau Nureen sure x nak nie..kena cut sendiri..

Sakansungguh shopping yer...tp ok psl uols kejap jer..kalau me, myb smpai mlm per..kah kah..:-)

July 17, 2012 at 11:20 AM

baju anak2 menjadi keutamaan dulu...kalau tidak dok merengek bila nak beli baju baru....

suka tengok dayyan gunting rambut, comelnya dia.....

July 17, 2012 at 11:47 AM

Selanat bercuti lieya..bestnya dh settle baju raya anak2,,nieda je x beli lg bj raya humaira..menteri kewangan x bg fulus lagi.,haha

July 17, 2012 at 12:22 PM

wah sronok dah start shopping baju raya anak2. akak ni blum beli apa pun lagi, ntah bila nak mula, hari sabtu ni dah puasa pun, kalo bershopping bulan puasa, letih le ckit

July 17, 2012 at 12:32 PM

Lieya, kat mana tu ada ice skating bagai? PD ke? Tak prsn pulok.

July 17, 2012 at 1:31 PM

wahhhhhhhhhhhh..

jalan lagik... bestnyer lah.. memg jeles taukkkkkkk!!

July 17, 2012 at 2:05 PM

jantung akk berdegup laju bila tau lieya dah shopping baju raya ank..huwaa ni tak boleh jadi nak jugak shopping!tp banker belum bg green light :(
lega kan lieya dah settle bab ank..mak/ayah last mimit pun tak apa..janji keperluan ank dah selesai.

dayyan ni hensemnya ko dikkkk geramm!rambut lawa pulak tu..dgn mata bolat dia tu hehe hensem!

July 17, 2012 at 2:07 PM

sonok lerr dayan dapat nek lembu masa potong rambut hehe..kretip tokey kedai tuh..memahami sifat budak2... kak..suka gambar pertama tuu...dayann cute..

July 17, 2012 at 2:09 PM

hahaha..nk amoi ada teyyy tekkk gak yer..kui3

aku pn gitu lieya senang anak dara dh pndai pilih..tnjuk2 je klu suke jadi klu x letak blk..gitu ler..

aku dpt byk feedback positif lexis pd ni shud go lah 1 fine day

July 17, 2012 at 3:24 PM

eh baju miamija mcm alyawatif la..comel kan :)

lega bila baju2 anak dah settle kan..miamija dah besar so senang sket bila nk belikn baju apa tp kena menahan telinga la kot dgn diaorg punya demanding ye :)

aku plak dgn alya ok tak kisah kita pilih apa, tp si hadi m'demand plak, tak padan yg lelaki!awatif tu mujur kecik lagi hhheeee

kita ni tak melawa takpe, asal anak2 cantik di hari raya hhhheeee

July 17, 2012 at 3:45 PM

hakhakhak..kelakar lak baca yg teyyy tekkk tu..amboiiii dak dayyan nie..demand ko dik!! uihhh maknya mcm mamarazzi kekdahnya..tertunggeng tunggeng snap pic gedek2..
alhamdulillah..bila settle sal baju raya anak2 lega skit kan..makpak bantai jekk yg mana ada..hehe

July 17, 2012 at 3:51 PM

amboi ko....lexis tu.....syiok la kan...santai before pose gitu...aku tadi baru beli kain baju kurung...nak pi hantar jahit ekekekekekekke lemau tul tahun ni

July 17, 2012 at 4:04 PM

wah dayyan jadik retis ye aritu.. mesti makin encemkan lepas potong rambut.. hehe..

lexis tuh.. beshnya.. :)

July 17, 2012 at 4:10 PM

laaa mana baju raya nye lieya oittt nak nenok gak.. hehe

July 17, 2012 at 4:38 PM

syokkknya tengok dak dayyan,.....potong rambut kacaklah....mane pic dayyan lepas potong rambut hik3

July 17, 2012 at 4:39 PM

mmglah ramai yg tgk..budak comel tgh potong rambutkan..

July 17, 2012 at 4:45 PM

Yea..dah dpt baju..
Adam pun ngah pow roller blade tu..dah taknak beli dia
basikal lagi asyik kena rembat jer..
lg satu sand beach tu kat mane ea?.. Terjakun pulak ko..

July 17, 2012 at 4:53 PM

AMBOIH..SUKA BETUL BEBUDAK NI EH..MANA BAJU RAYANYER?

July 17, 2012 at 5:14 PM

salam lieya..
wah..lamanyer x dtg sini.. rindu bngt sama kamu...
byk gak shopping2 tu.. lya mybe ckp bln ni bru nk nyoping

July 17, 2012 at 6:10 PM
Anonymous

beres dh lieya shopping baju raya...mesti lepas ni shopping lagi...wakakawakka

....dulu2 js suka beli baju ank2 sama supaya nmpk cam kembar tp kini dh bsr taknak dh sama...sbb dh ada citarasa sendiri...hihi

July 17, 2012 at 7:25 PM

dayyan kedek2 tu comey giler la!
geram ciknad!

kakak mia cam zakwan suke megi goreng, tetibe jek suke! tah sape ajar tah! =p

bestnye dah soping2 raya :)
kami pun udah..so, bleh dok dendiam..kikikikik (bleh caya ke =p)

lexis pd...!!!!!!! terbaekkk ar! hepi holiday! :)

July 17, 2012 at 7:44 PM

bebudak ni selalu gunting guna mesin sendiri je kat umah..jimat..hehe

syoknya awak jenjalan jer...best...best..

July 17, 2012 at 9:25 PM

akak kalau p cr baju raya suka p sendiri, akak x suka ajak mr somi, akak naik komuter, lepak lama2 kat mana2 akak suka, petang br amik anak2 dr taska,... mudahhh...

July 17, 2012 at 10:28 PM

baiknya si dayyan dok diam time repair rambut dia...

July 18, 2012 at 7:56 AM

hensem boy berlari ek? alahai... comel. anak saya pun tak nak pakai seksi2. nak seluar panjang je. pening kejap. sebab kadang2 yang beli gaun pun mak2 sedaranya.

July 18, 2012 at 9:47 AM

meriahnya jalan-jalan shopping..:)

July 18, 2012 at 10:03 AM

dah settle semua senangkan lieya..

akak pun dah settle... takut kang terbesalin awal pulak.. sian anak2 n apaknya baju tak tersedia...

July 18, 2012 at 11:33 AM

wah lieya anak branak dh prepare utk raya..akak lak syok sndiri...sibuk dok siapkan baju sndiri ttp yg anak hampeh blm ada apa2..niat hr nk p serang butik yg biasa kami p tu........

July 18, 2012 at 2:42 PM

aku cuma nak komen geram giler aku tgk anak bujang ko tu...si mata bulat tu...

aku geram je tgk gambar dia terkedek2 berlari bila ko suh diam tu...hehe....geram tau!! dpt kat aku ni, mmg aku cium bertubi2 lah gamaknya...haha...

July 18, 2012 at 2:58 PM

akak tak belipun lagi baju raya untuk anak2ni.. susah hati gakni.tapi tak perni der masa lagini...
emak bapak takper leh beli bila2 jumpa, tak jumpapun takper, redhajer pakai baju lama.. ni kalau nak beli baju diaorang kena bawak diaorang .. betoiler sekarangni pandai memilih, nanti kita belikan tak nak pakai.. rasa rugi sesangat...

July 24, 2012 at 10:24 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy