Tuesday, February 26, 2013

saya sekeping tosey....


Nama aku tosey. Aku berasal dari sebuah salah satu kedai mamak di putrajaya. Apabila nama aku disebut begini "tosey onney!" atau "tosey satu!" maka aku akan dicampak di atas kuali panas dan dimasak secukup rasa. Setelah siap aku dan kawan-kawanku seperti kuah kari dan dal akan digandingkan bersama. 

Pada suatu hari, ada satu keluarga datang untuk sarapan di kedai di mana aku tinggal. Seperti yang dijangka namaku di sebut-sebut "tosey satu, kasi garing2 ye". Setelah mencapai tahap garingan yang ditetapkan maka aku dipersembahkan kepada tuan baruku. 

Kini, riwayat hidupku berada dipenghujung apabila tangan comel mencarik-carikku dan mulut comel mengigit-gigitku. Sesungguhnya aku pasrah. Itulah kisah aku sekeping tosey.























hak hak hak...ingat tak orang dulu2 time sekolah rendah kene buat karangan autobiografi aku sebuah basikal, aku seutas jam tangan .....eiii aku suke dulu kalo bab2 karangan nih....tapi tu laaa, otak dah kertu, skill wat karangan dah kelautttt....he he he....hepy tuesday peeps!!



moh layan video dayyan nak nenen tapi mama suruh puji mama dulu baru dpt nenen ekekekee



** halamak halawey! aktiviti bw aku tergendala sikit deh...opis lak blocked tang nak drop komen..seb baik tipon canggih sikit leh gak curi2 bw...tapi tak dpt le nak drop komen beriye2....balik umah baru mak jengjalan umah kowang key...






39 celoteh sahabat

sedapnya dayyann...

February 26, 2013 at 9:02 AM

hikayat sekeping tosey...akhirnya aku mati selepas dikunyah dan ditelan oleh si kecik dayyan...tammat....

February 26, 2013 at 9:09 AM

hehehe~dayyan pandai makan tosey nie...aunt nieyl x pandai..x suke..hehehe~comel je die makan....

February 26, 2013 at 9:10 AM

Sebijik muke lieya la si dayyan montel ni..
Geram tengok....

February 26, 2013 at 9:14 AM

alahaiii nampak sedapnye hero tu mkn

February 26, 2013 at 9:21 AM

waa best karangan ni...teringat dulu2 memang banyak karangan gini...dapat a ni...hehe...
dayyan...dayyan...comelnyer...

February 26, 2013 at 9:22 AM

olololo... sukanya diaaa ngn toseyyy... bersungguh mamam :)

February 26, 2013 at 9:25 AM

sama jugak ngan sue. minat giler bab2 nak buat karangan time sekolah dulu. skor A pulak tu. hehehe. kemain hentam kromo, janji ade pembuka, isi dan penutup. tu yg paling penting kan.

*kemain lg dayyan layan tosei. hehehe

February 26, 2013 at 9:29 AM

sebelum tu nak cakap, Dayyan bam bam pipit u..geram..haha..lya, pandai wat karangan autobiografi pasal tosey..hahah…

February 26, 2013 at 9:30 AM

gila terer karangan ko lieya latif!! tepuk2!

comeinya tuan baru tu mengunyah tosei. beriya kiri kanan tgn penuh!!

February 26, 2013 at 9:36 AM

cikgu bg markah 34/50yek... sbb pendek sgt cerpen nih heheheh,...

pandai dayyan mkn tosey ek, mmg geng ko lah tuh

February 26, 2013 at 9:40 AM

anak-anak sy pon suka
:)

February 26, 2013 at 9:48 AM

kesian tosey...

February 26, 2013 at 9:54 AM

di akhir riwayat hidup tosey dalam genggaman si tecik yg comey.......

hihiihiiihii

kelas betul riwayat tosey yg dikarangkan pleh mama miamijadayyan ni

February 26, 2013 at 9:56 AM

bersungguh budak tecit tu makan tosei...hehehe..eh saya pun suka buat karangan tu dulu..saya seutas jam..huehue

February 26, 2013 at 10:09 AM

Boleh gak tu .. oklertu.. suka tosei yerk.. betoi kalau toseitu garing sedap sikitkan.... amboi dayyan nyer jam...

February 26, 2013 at 10:25 AM

ala noks... knp opis mu block blog? eh, mcm tak kena plak ayat aku. hahaha

kau jgn lupa aku tau noks!!!

dayyan, give me ten sbb kita sama suker tosey!

February 26, 2013 at 10:31 AM

pepagi dah buat karang Lieya yekk akakakakka. Ada bakat jadi penulis citer kanak2 ni kikikiki

Seronok tengok Dayyan dah pandai makan sendiriii.. Mama papa layan tekak memasing je yerr.. let me settle myselff gitewww !

February 26, 2013 at 10:33 AM

ala.....x best la mcm ni..apa la...komen pun nk blocked ke..

February 26, 2013 at 10:51 AM

Bukan takat di carik carik.. malah aku di mamah dengan budak yang tembam lagi munggil.. hehegeh.. dayyan nie buat acik lapar nak makan toseii arr..

Dayyan mulut dia bercakap macam mia.. yang rasa nak gigit mulut dia kan.. bila dia gelak.. gedikss ko ek dayyan

February 26, 2013 at 11:05 AM

Bukan takat di carik carik.. malah aku di mamah dengan budak yang tembam lagi munggil.. hehegeh.. dayyan nie buat acik lapar nak makan toseii arr..

Dayyan mulut dia bercakap macam mia.. yang rasa nak gigit mulut dia kan.. bila dia gelak.. gedikss ko ek dayyan

February 26, 2013 at 11:05 AM

hahaha...kelakar kan karangan dulu2...ada lagi tak budak2 buat karangan mcm kita dulu2 nok?


puas hati aku tgk n3 ni nok...aku suka ko tepek gambar si gedek2 tu byk2...pandai betul dayyan mkn tosei nok...aku tak reti dan x suka sgt...


sayang dayyan...

February 26, 2013 at 11:12 AM

eh dayyan..aunty kan kalau g kedai mamak mmg paling suka order tosei...kte geng ahhh...

February 26, 2013 at 11:33 AM

alor2 comel tuan baru nie

akuu redhooo kalau badan kuu dicarik2 oleh tuan ku si comel ini ... janji tuan konyang yeee !

February 26, 2013 at 11:36 AM

olololo cutenye dayyan makan tosei.. meh sini auntie kiss sket.. hehe..

daku x gemar tosei.. roti canai je leh telan.. jakunkan daku.. huhu.. sama la lieya masa skool dulu suka wat karangan camnih.. hehe..

February 26, 2013 at 11:38 AM

pandai si dayyan makan tosey sendiri...

February 26, 2013 at 11:51 AM

bole habis ke tosey tuh dayyan...
selera dan seronok tengok dia makan...

February 26, 2013 at 12:04 PM

B+ utk karangan hehehehehehehe
A++ utk aksi si model encem tu...

pandai dia makan tosei ek sis..
setengah kids tak suka tosei pasal masam2...
amvoi jam tangan dia...
gedabak besor...tak padan dengan tangan hahaha...

ala comeinya sora dia sis...
dah pandai cakap ek sis....
suka lah dengar pelat2 dia tu....
dia gelak sangat cute lak tu...
cair hati i.....

February 26, 2013 at 12:11 PM

aku tak ske tosei sbb masam sket kan..

camna dayyan boleh makan selambak badak je ye..caya lah dik!!!

pandai dah dayyan cakap ye..suara sgt homel2 :)

February 26, 2013 at 12:51 PM
Anonymous

ok cikgu bg markah 98% ye utk karangan lieya latif ni....ekeke rajin nooo ko nak berkarangan bagai ni kan...

pasrah ja budak dayyan tu mengikut cakap mama dia,nak nenen punya pasai....hahaha lawak la family hg ni lieya oiiii,aku blh mati dlm ketawa mcm ni....kahhhh

February 26, 2013 at 1:02 PM

Geram betullah kakak tengok Dayyan tu Lieya. Bersungguh betul dia makan. Suka:) pandai berdikari tak susahkan org nak suap. Bagus betul..

Macamlah dia boleh habis hihi...

February 26, 2013 at 1:21 PM

ahah kan, aku dulu pun suka wat karangan2 cam tu kikiki imagination memang dasyat la kan....
jahatnya ko, buli dayyan, yang dia pun ngikut je pe ko suh kan...wakkakakakakkaka nenen punya pasal

February 26, 2013 at 1:34 PM

video buli dayyan tu mmg terbaik lah...wakakakakakakaka

February 26, 2013 at 1:56 PM

hehehe.. soo comey karangan ni.. :)

February 26, 2013 at 2:31 PM

teringat masa budak2 dulu..aku pun favourite tulis karangan merapu ni..sbb tu aku masuk sastera bukan sains..hahaha..

February 26, 2013 at 4:20 PM

LIEYA mmg pandai mengarang. Tu yg berjaya masuk Pa&Ma teww.. Hehehe..rajin kome... :)

Mamak kat percint brape ni? Sedaaappppnyaaa

February 26, 2013 at 5:12 PM

sleranyer dayyan mkn toseyyy....gewamm tngk die cubit2 tu...tang ko tulis carik2 tu aku ngeri sbb aku bygkn cane la klu tubuh bdn kne carik2...erkkkkk...ekekekkekekeke

February 26, 2013 at 5:32 PM

Dayyan
Awak buat la apa apa pun
Tetap comel di mata ciknad
Hatta tgh mkn tosey sekalipun haha!

February 26, 2013 at 9:56 PM

wah... bersungguh muka dia makan tosey nie... selera nengok...

February 27, 2013 at 1:40 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy