Thursday, December 19, 2013

thursday ~ random photos


salam kamis semua...haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (panjang haaa aku hahahaah) arini special sikit entry random photos aku....arini ade tema special kater ko!....arini entry random photos lieyalatif bertema "gambar2 mengusik nostalgia" haaaaaa kelas tak ko temanye kakakaakak...byk ckp tarak guna, jom layan pic yg ado...

*
*
*
*
*
*
V

  • ewah! dulu aku penah wakil sekolah tau tuk tilawah ....hah kelas tak mak! tapi wakil tadika jek la pon ekekekekeek.....aku dulu tadika kat sekolah tadika kemas kat kem desa pahlawan, kelantan.....


  • dulu mase kecik2, kalo balik kampung (johor) kiteorg akan naik bas....sonok woo dulu kalo diingat balik....dari kelantan nak balik johor kan jauh...mcm2 bekal mak aku bawak ....comel kan aku mase kecik2 hahaahahaha PANG!


  • hihihi sengih sendiri tgk pic mase kecik2 nieh....tgk rambut aku tu, ntah ape pesen mak aku buat kan ....belakang lurus tapi depan ropol2 kerenteng kakaakakakak.....dah mcm org sakit jiwa aku tgk hahaahahah......



  • aku ingat lagi mase ni raye....amik gambar sefamily sebelum pi beraye....aku ni anak askar, lahir kat sarawak tapi dibesarkan kat kelantan...biase laa anak askar ni mmg hidup pindah randah.....niat aku tahun depan nak bawak mak abah aku bercuti ke kelantan melawat kawasan kiteorg penah duduk dulu...in sha Allah....



  • mase ni darjah 3 kot....ko mampu pegi sekolah pakai bedak segomak mcm aku tu hahaahahah....siap pakai gelang kaler2 lak tu....adoi suke suki ko jek lieyalatif oi!....eh nampak kat belakang org tgh mengaco2 dlm kawah tu...haa mase ni musim buat asyura.....



  • ramai ckp muke aku tak berubah ..... yeke?.... tapi tgk muke adik2 aku ni skrang dah lain, mase kecik2 comot2 sekor2 hahaahahaah



  • pic paliiinngggg aku sayanggggg...... mase ni darjah 1-2 kot....aku sekolah sesi petang.... wajib bawak bekal nasi ngan air dlm botol air telefon....kaler pink lagi tau...haa korang ade tak botol air telefon mase kecik2 dulu hahaahahaha mesti ade kannnnnnnn?....sumpah aku gelak nak mati tgk pic nie....kenape laaaa...kenape laaa aku boleh pakai stokin tinggi2 mcm tu hahaahahahahaha......

dah tu ajek....adoi lawak tul tgk muke mase kecik2...nanti kalo rajin aku buat entry random photos tema zaman sekolah n U plak yeak.....adoi rindu plak zamaaaaannn dulu2....





** minggu depan cuti krismas rabu...haishh!! mcm dah gatal tangan nak isi hrmis cuti senin selase ni....tak pun rabu kamis....





62 celoteh sahabat

nostalgia betul tgk pic2 lieya dolu2 ni... teringat jaman kecik akak jugak... byk jugak pic yang tak pakai baju...kakaaa...malu bila nengoknye.... hihiii...kenangann sgttt....

December 19, 2013 at 9:05 AM

hahahhahaha... kty pun golak tgk gambar lieya dulu2
dulu kan mmg popular setokin tinggi .. kty pakai smpi peha lagi setokin ..
adui kelakar lah lieya nie

December 19, 2013 at 9:05 AM

kahkahkahhhhh.... mmg bleh tumpang guling2 skali nih
mmg arr lieya...
nureen x der gambo mcm ni, zmn sek rendah dlu gambo x byk sgt...
tp mmg lawak noooo.....

mija ikut muka lieya masa kecik zmn sek tue tau...
mmg sebijik muka lieya.. :)

stokin tinggi tu x tahan... botoi telefon x der sbb abah x nak belikan, nanti berebut adik beradik ramai huhuuu

December 19, 2013 at 9:16 AM

keh keh keh...
pic2 kenangan nie ler yang best di imbas kembali weii
betul ler..muka ko tak berubah...esp tang mata....aku notice..dayyan..bayyak ikut ko...cuma dayyan semangat..ko keding..he he hehe...

uit...tu jambul zaiton samion tu lieya....mana nak dapat sekarang.....semua pakat lepet jer jambut memasing now.......

December 19, 2013 at 9:32 AM

Haa.. comel2 gambar lieya masa kecil... rambut yang special tu..

Oo penah duduk kelate, pandaila kecek kelate ye.. bagus lieya nak bawa mak abah jalan di tempat yg pernah duduk dulu..

December 19, 2013 at 9:33 AM

betul la lieya, muka ko tak berubah langsung.. lgpun dr kecik tengok ko kemas dan bergaya.. patut lah dah besar pun kemas bergaya.. ko pakai spek dari umur berapa lieya. akak dari tingkatan 1.. lama kan

December 19, 2013 at 9:35 AM

seronok gak banyak gambarnyer.. zaman akak kecik2 dulu kameratu barang mewah .. memangler bapak akak tak beli... adaler gambar harap ehsan orang...kesian pulak rasanya...
yang dalam bastu memang cute bangat masatu... tapi tutup muka lak...

December 19, 2013 at 9:36 AM

hihihihihi...maknanya kegemaran ko pakai gelang-gelang nie memang dari kecik la yer...sampai dah jadi mak budak pun ko masih suka kan lieya...

December 19, 2013 at 9:37 AM

muka kau dari kecik sampai ke besar sama je beb. zaman dolu mmg femes pakai stokin mcm tu la noks. aku pun sama. hahaha.... eh, best plak kan buat n3 pasal zaman dolu. buat noks jgn tak buat. kalu terliur sesok, aku pun nak buat jugak la... dengan tajuk aku yg dolu bukan yang sekarang. muahahahahaha

December 19, 2013 at 9:45 AM

olololo...tomey nyer la kakak nieyl sorang nie mase kecik..yg x tahan tuh bedak di muka tuh..tapi serius la mase nieyl skolah dlu pun..nak nieyl pun suke beno boh bedak manyak2 kat muka yg sedia putih gebu nie...hihihi~ haha~bawak bekal tuh biase kak..nieyl dlu pun bertingkat2 byk bekal..haha..nampak x..sbb tu ar badan semakin ari semakin naik..sekata ngan usia..haha.. ha..cepat2 apply cuti..isi dalam HRMIS..hihi~ ala..klu nak lagi best..amek jer isnin,selasa,khamis n jumaat...tinggal bape je tok gcr?hihihihi :P

December 19, 2013 at 9:49 AM

hehe comel ader sikit2 muka dayyan n mija...kerrlasss siap wakil sekolah tadika tilawah lagi tu...hoho terbaik ni
gambar lieya rambut tocang dua tu lawo...
bawak bekal air telepon tu memang famous dedulu nostalgia betoi tau teringat pulak dedulu,,

December 19, 2013 at 9:52 AM

sweet memory! :)

December 19, 2013 at 9:58 AM

ak ah xbyk berubah muka akak dulu n skrg..
darihatibella.blogspot.com

December 19, 2013 at 10:01 AM

nostalgia betul ni.. hehehe.. comei je dedulu...

December 19, 2013 at 10:24 AM

Nostalgic kan tengpk gambo dulu2.. Comel je Lieya

December 19, 2013 at 10:33 AM

kahkahkahkahkahhhhhh comel sangatttttt sangatttttt... kelakor la kalo tengok jaman hingusan dulu kan??? macam2 pesen ada... yang botol air telepon tu dulu memang pemes lieya..rambut tocang 2 lagi..


December 19, 2013 at 10:45 AM

Paling akak tak boleh tahan, gambar muka tepung gomak tu...hahahahahhaha. Sebabnya,.... akak pun sama gak masa dolu2...hahahahhahahaha. Kalau tak digomakkan nenek (masa tu dok dgn nenek), mesti dia bising sebab tak nampak pakai bedak katanya....hahahahahaha

December 19, 2013 at 10:46 AM

aku tengok muka kau dah mcm Mija lah Lieya hehe cute je..
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ( nak haaa panjang mcm lieyalatif jg) botol air telefon tu dulu aku pun ada.. muahahahahah

December 19, 2013 at 10:50 AM

hahhahahahha...eh tergelak plak....lawak tol la...tp cumel jek ko kcik2 ek...ade muke dayyan sket2...tp mmg x bnyk beza muke ko ms kcik ngan skang....cume beza skang lg vouge la...ha sile blanje aku mkn...hekhek

p/s : aku lom pencen...tp mls nk update blog...aku bce blog ko jela yek...ko jgn mls2 update plak...aku babab ko blk kang...kui3

December 19, 2013 at 10:50 AM

kekkeke gambo ms jaman kecik2 memang bisa buat sessi keluarga gelak terkekeh kekeh kan..
Lieya dr kecik mmg dah pandai bergaya. Maintain sampai menjadi mak yer :)

December 19, 2013 at 11:02 AM

Mmg nostalgia sungguh

December 19, 2013 at 11:04 AM

hahaha..tak gamak saya tengok gambar berbedak tu..

masa saya kecik dulu pun kira hebat lah sapa bawak bekal air dalam bekas bentuk telepon tu.. gabak kemain.. tapi saya takde.. mak tak belikan..hehehe..

December 19, 2013 at 11:43 AM

salam singgah. bestnya gambar lama-lama dulu masih ada. gambar ku ada yang dah rosak. sayang betoi rasa nya..........

December 19, 2013 at 11:51 AM

wahhhhh mmg kenangan mengusik jiwa sungguh la :)

muka ko mmg tak berubah aku tgk..mata bulat mcm dayyan :)

lebih kurang mcm aku la..fesyen ntahhapahapa..suka suki bergaya..dah abih cantik la rasa time tu kan tp bila tgk balik sedeyyyy hhhhaaaaaaa

December 19, 2013 at 11:51 AM

WAKakakakka gelak guling2 tgk pic ko kecik2, rambut depan kerinting belakang lurus tu mmg legend, fesyen la wei dulu2 kala hahahahhahah
tingginya stokin ko, kalau ada kemuncup, abis lekat semua kat setokin
ayah ko askar?
ayah aku pun askar?
dok kelantan?
aku pun pernah
ntah2 mak ayah kita saling kenal mengenali wakakkakakakakakkaka aku pun aritu bwk mak ayah aku pi kelantan cari kawan2 lama derang, jumpa ko!

December 19, 2013 at 11:52 AM

Dulu bukan semua budak memang kalau mak-mak bedakkan saja ditepek-tepek macam tu kan Lieya hihi... tapi boleh tak kisah pulak ye:)

Kiranya Lieya hidup tak susah sebab ayah kerja askar. Sebab itu boleh bawa bekal bekas cantik-cantik. Kalau kakak dulu bekal air masuk dalam botol air badak tau. Kesian kakak kan miskin...

December 19, 2013 at 12:07 PM

Trend ambik gambo berdiri tegak, trend jugak pakai stokin macam pemain bola pakai panjang sampai tutup betis...ahahhaaa...

December 19, 2013 at 12:10 PM

wah klasik sungguh nie...

December 19, 2013 at 12:20 PM

Muahahahahahahahahhahahaha.
hilang stress baca n3 Lieya nih. hahahahahaha

Part rambut depan kenting belakang lurus tuh fesyen tu masa tuh!
zura pon terjebak jugak tau! hahahahahaha

Zura masa kecik2 dulu, kalo boleh naik rumah tingkat2 cam tuh bangga sangat. sebab kawasan felda mana ade rumah tingkat2 cam tuh. kakakakaka.

ohoiiiiiii... tempek bedak kasi putih meh!!
putih kan comel~ cuba sekarang tempek bedak putih2 camtuh.
harus kena bahan setahun. hahahahahahaha

bab botol air telefon tuh pon zura ade. masa tuh sesapa ade botol air tuh kira hebat lah.. ikut trend kata orang.
hahahahaha. masa tu pon zura hari2 bawa bekal gi sekolah. mak zura suri rumah jer. makanye hari2 lah bawa bekal.

bila tengok balik gambar2 lama memang klakar kan. rasa nak gelakkan diri sendiri sampai berguling2.
hahahahahahahahahaha.

December 19, 2013 at 12:25 PM

hehe...comellah kak lieya time kecil-kecil
saya dulu pun nak ke mana memang kena naik bas
seronok perjalanan naik bas ni walau penat dia tak terkata
botol air telefon besar gedebak tu, saya pun ada!
tapi dululah, trend tu dulu
kira ko ketinggalan kalau tak ada
hehe...kelakau bila teringat =)

December 19, 2013 at 12:37 PM

wahahahhaaaaaaaaaaaaaaa!! nostalgia sangattt nko!!! memang tak berubah muka koooo... irasssss serupaa!!!!! Manisnya dari kecik sampai ke beso ! Kalau nko kasi gambar sekolah suh kitaorg teka sure petik jadi je leh betul hihihiihi

Dahsat gak tu kecik2 dah wakil tilawahhh weh sure merdu habis soghe nko. tengok ramai peminat keliling pentas hi hihi. agak2 kalo bagi kat dayan suh teka mana satu mama dia dapat tak teka tu hihihi

December 19, 2013 at 12:44 PM

mmg syok imbas blk zaman kanak2 dl kan
ak ada gk gmbr2 lama
tp kt kg la plak..

wehh ko lebih kurang sm ak kn
jenis pindah randah..
abah ak polis..kerja kt Penang
tp ak ni lahir kt Perak..so mbsr la di Penang
lps tu pindah pula ke kedah..haha..

ak pon tadika kemas gak dl..
ko dl duk umah flat ke?
ak ni since kecik smpi la kawin
mmg asyik duk umah tiggi ha..haha

December 19, 2013 at 12:45 PM

hehe..
comel apa lieya dulu2 kan..
a'a tp x byk beza sangat la.. bezanya skrg cun melecun.. hehe
ena tak de gambar masa muda mudi.. sian kan.. ntah mana pergi ntah..

December 19, 2013 at 1:00 PM

hahaha...
aku tgk pix2 ko mcm pix aku kecik2 je ko. aku paling ingat pesan rambut depan kerinting belakang straight tu.
Gilo time tu semua budak sek rambut mcm tu. aku je rambut ala2 mcm rambut hazry now.
bila aku ckp kat mak aku, dia marah and kata aku kecik lg. x leh nk kerinting2 rambut ni.
sedeh tauuuu...
bila ingat balik.. sib baiklah mak aku x kasi. if not sure jadi bahan gelak kak2 aku punya...

best actually jadi anak askar ni. mcm aku lahir kat sabah, pastu pindah Selayang & terus jitra. x pindah2 dah.

December 19, 2013 at 1:11 PM

Haha sumpah kelakor pic pkai stokin pnjg tu..srbijik muka xbrubah..sonok jgk hidup pindah randah ni..leh kenal tempat org..simpan baik2 pic tu semua kenangan tau haha

December 19, 2013 at 1:19 PM

menggamit nostalgia betul...nak jugak cari gambar lama2 tp ntah mana letak ntah.

December 19, 2013 at 1:50 PM

saya pun ada botol air henpon kaler pink dulu2!!!... hari2 mak isi air Nescafe 'O' gie sekolah tadika..... seronok nengok gambar2 lama kan.. untung lieya byk gambar lama.. saya semuanyer dah dihanyutkan banjir....

December 19, 2013 at 4:04 PM

nostalgia tuh beb,... ko masa kecik2 muke takde mcm mia ngn mija ek, mcm dayyan mungkin lah skit... tp tang muke yg ikat rambut tuh mmg saling tak tumpah ngn muke ko skrg nih... aah kan dulu sekolah style pakai stokin panjang gitu, pastu ngn gelang warna warni tuh or gelang org balik mekah kaler itam or merah... heheheh

December 19, 2013 at 4:33 PM

Mmg mengundang memori ni hehe
Botol air henpon tu kite ada gak :)

December 19, 2013 at 4:40 PM
Anonymous

Bila tengok gambar masa kecik2 boleh gelang guling2 kan lieya hihihi kenangan berharga tu.Puas merantau duduk tempat orang banyak pengalaman ditimba..

December 19, 2013 at 5:47 PM

hihihi,, kelako jek eak gambar zaman2 dulu,, simpan gambar ni,, kenangan yang tak boleh di nilai ni Lieya...

December 19, 2013 at 8:27 PM

nostalgia sungguh...memang menggamit memory..
sy plk duk n9...balik kg perak...mesti naik keretapi...lagi senang arwah abah kata...sebab x yah naik bas lompat2...nak blik tu...mcm2 la mak masak..bwak bekal juga...nasi siap2 bungkus dgn daun pisang...best rasanya time tu...:)

December 19, 2013 at 8:50 PM

chumelnya dia kecik2 dulu... pakai bedak cam tu lagi chumel...hheee

December 19, 2013 at 9:10 PM

Hehe..comel je kan..

December 19, 2013 at 11:13 PM

Nostalgia sungguh gambar2 lama tu. Ye la muker lieya sama cam sekarang kalau suruh teka dlm gambar ramai2 mesti kenal.

December 20, 2013 at 1:06 AM

ececehhhh kenangan mengusik jiwe le tuuu..
ha'ah laa mmg tak berubah muke lieya
gambot ikan dua tu tak menahannn...suci murni jek muke hihi
tgk lieya pakai gaon teringat kite dulu pon pakai gaon pi sekolah smpi darjah lima
sekular sungguh ek..jaman nijam darjah satu pon tak jumpe dah budak pakai gaon
botol air tepon kite x de..maknenya jaman kite 'tua' sikit dari lieya hahahaha

December 20, 2013 at 10:25 AM

semalam dah dtg baca gitu2 jer tak sempat komen...hari ni dtg semula...heheh...sentimentel Value gamba2 ni sis...mmg muka ko tak byk berubah sis dari kecik...ko dari kecik2 pun dah bergaya-gaya ek...stoking tinggi nak sampai ke lutut tu mmg tak bleh blah...hahaha...

December 20, 2013 at 11:01 AM

fuyooooooooooo gambar kenangan manis oooooooooooo.....
wahhhh dari kecil dah suka bergaya ek sis...
patut lah dah dewasa ni maintain bergaya....
hehehehehehe....gambar nostalgia ni memang leh buat kita tersenyum kan sis ;)

December 20, 2013 at 3:06 PM

hahaha.. memang gambar² nostalgia ni..
bila tengok gambar² kecik² cenggini memang buleh menggelikan hati kan..
kalau ade lagi gambar zaman dulu-dulu, up kan lagi ke entry tau..best la

December 20, 2013 at 4:20 PM
Anonymous

hehehe suka tgk pic dulu2 ni..... ALONG oklah alhamdulillah even x cemerlang spt yg dier harapkan.. !

December 20, 2013 at 4:31 PM

kemain kak lieya dari kecik sampai besoo comelnyee

December 22, 2013 at 8:04 AM

nostalgia sungguh.....cute n comel je lieya masa kecik....

December 22, 2013 at 9:48 PM

adoi mmg best mengimbau kenangan..zaman kecik2 zaman paling best kan leiya,walau comot kita paling comel masa kecik2..sumpah lieya comel dengan stoking tinggi,dengan gelang warna warni.haha.

pic dalam bas tu paling comel..:)

December 22, 2013 at 11:04 PM

Memang syok bila tengok gambr lama-lama kan.. mulalah rindu zaman dulu2 :)
kem desa pahlawan?.. family Ros pernah tinggal kat situ. tapi , masa tu Ros belum lahir. biasakan, anak tentera.. hihi.. dua orang kakak dan abang Ros sempat membesar kat situ. lepas tu, ayah kena posting ke kem Lok Kawi, kat KK, sabah... :)

December 23, 2013 at 9:29 AM

kak, comel lak gmbr mu tilawah tu pstu semua org tgk je mu sdg tilawah..rsa mcm best sgttt.. hebat ahhh! wp time tadika..ekeke

December 23, 2013 at 9:48 AM

a'ah la dik..muka kau sama je dr kecik sampai la ni

December 23, 2013 at 1:15 PM

botol air telefon..... I miss that... hihi

December 23, 2013 at 3:45 PM

sama kot mcm muka miamija! hehehehe

December 24, 2013 at 9:28 AM

Aduhai, Lieya... sanggup keluarkan gambar2 nostalgia camni... apa pun, comel aje masa kecik-kecik kan. Memang tak banyak berubah muka Lieya ni. Tu yg dalam bas, yg dok sebelah tu bantal busyuk ke? Ada lagi ke simpan sampai la ni?

December 24, 2013 at 11:02 AM

kalau tengok gambar time kecik-kecik ni memang rasa nak gelak je kan

December 26, 2013 at 4:36 PM

klasik betol gmbr2 tu semua..kalu rasa syg sgt better gi laminate la lieya..takut2 kena air ke hape nangis tak berlagu la...

December 27, 2013 at 1:49 PM

Dah muka kita yek...hehe..haruslah tak berubah....tetap come mcm dulu ... Bestkan jadi anak askar ni selalu bertukar angin
So sebenarnya awak ni orang mana Lieya...

January 2, 2014 at 12:42 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy