Thursday, January 22, 2015

thursday ~ random photos



Assalamualaikum...salam kamis semua.....
 aucak! heheheeheh...ckp byk tarak guna, mari layan random photos yg ade arini yeak..... 


*
*
*
*
*
*
*
V

  • anak dare aku!...dieorg ni ade mase kamcing gile, ade mase gadoh sampai nak terbang pintu bilik....antara mia ngan mija, si mia lah peberet dayyan.... kalo dengan mija asek bertekak ajek si dayyan tu...pasal ape ntah tak sebulu...




  • bento riang ria mia mija hehehehe...utk pagi nasi goreng spinach + hirisan nugget....utk lunch nasi putih + bawal masak kicap + buncis/carrot goreng...utk rehat sekolah kafa roti krim...


  •  muke ceria pagi2 nak gi sekolah....wangi semacam jek...balik sekolah kepam gile...aku dlm keter leh tutup hidung hahahaha.... kat tangan dieorg tu lunch beg dieorg ler....



  • ade reader yg tanyer camne dierog bawak bekal dieorg ni....aku letak dlm lunch beg yg aku beli kat daiso.... aku suke beg mcm ni sebab dlm tu ade pelapik yg tahan bocor, dan bahagian atas yg bertali dan boleh expandable....lagi satu lunch beg budak2 ni jenis berzip...berzip ni leceh sikit, takleh letak bekas byk2...meh tgk ape ade tuh :
  1. lunch beg yg dah siap2 isi bekal dieorg....
  2. bekas berisi breakfast dan lunch...
  3. lauk berkuah...
  4. roti krim....
  5. bekas sudu/garfu/pisau....
  6. sapu tangan....
  7. lunch beg...


  •  ehemmmm...ehemmmm.... akhirnyerrrrrrr...i got my note 4 gold!! yihaaaa!! ...aku mmg plan nak tukar phone pun...memandangkan dah 4 tahun aku gune iphone 4s aku tuh.... dengar iphone6 nak keluar aku kumpul sikit2 duit.... tup2 spec ip6 tak menepati citerase dan tak worth it dgn harganye (pendapat aku ler)....akhirnye lepas dok survey kat youtube/forumer aku pilih note 4.... dulu iphone kejap2 kene cas...nak kemane2 pun kene stenbai powerbank....tapi note 4 cool meh...bateri tahan!xde dah cas2 kat opis kikiki..lagipun aku suke gilerrrr casing mini window note 4 nih!!


  •  jengggg ...jengggg.... pekenalkan si pinky aku.... michael kors yg aku dok canang tu bukan lah seketul henbeg hehehhe tapi aku beli seketul large wrislet....konon khas tuk note 4 aku lah sbb wrislet coach aku sebelum ni tak muat utk note 4 hahahaah....murah2 jek sebab beli ngan seller kat US mase krismas sale aritu....berbaloi2 menunggu walopun eta nyer 2-3weeks!!


  •  yong tau foo kat rasa alamanda..... sedap!



  •  budak sorang ni mood pagi tak terduga skrang..kdg2 nak sarapan kat bawah, kdg2 nak sarapan kat atas sambil tgk katun.... mase ni aku dah selamat sampai opis (aku kene keluar awal sbb anta kakak2nye sekolah)....papa nye la ni wasap gambar....skrang masih lagi dok mintak nak gi taska lama pagi2 tu...bile ckp kene gi jugak cic mule laa cebek2 sikit ...tapi sampai sekolah jumpe tecer terus tak ingat mak pak dah hahaahahaha




  • last but not least bento riang ria miamija lagi.... utk pagi roti telur ...utk lunch nasi putih + petola/suhun masak air + ayam goreng jintan manis + baby limau....utk sekolah agama roti krim....semalam ari rabu aku tak buat bento bagi can budak2 ni guna duit...mia dah bising2 plak sebab tetap nak bekal....oh anak!...

dah tu jek kekekekeke...hepi reading uolls!



* meh layan video mia masak sambal tumis*




50 celoteh sahabat

wah hp baru...pinky wrislet tu cun...mmg best la beg bekal ank2 tu

January 22, 2015 at 9:08 AM

nyam nyam sedapnya tengok bento..tengah kelaparan ni lieya..
wahhh note 4 tu..cantik kaler gold tapi betul lieya kalo samsung punya phone bateri memang tahan..sebelum ni pon zee tahan 3,4ari bateri tau sebab jarang pon bunyi..hahahahaa..kalu paling teruk pon 2ari baru cas balik..
cakap pasal bau kepam, sama jer anak kiter..balik sekolah masam giler..tensen ibunya dalam kete..huhuu

January 22, 2015 at 9:24 AM

serius aku kata kat ko lieya, aku suke ko aturkan cara hidup family ko..mmg best...aku nak jadi gak macam ko, bangun awal siap2 semua, tp dengan keadaan gini, susah jugak kan....cuba la bila dah betoi2 sihat nanti...sebab syawal sekarang pepagi, mesti nak srapan dolu, sebab makan pagi kat sekolah jam 10am...lambat kan...lagipon aku suke tgk cara ko layan dayyan makan, teratur je, adab ada depan meja...suke sgt...dengar kata tu yg baguih....adohai...bila nak jadi macam ko...bila kat sekolah tak tau anak2 makan apa..bukan macam kiter sekolah2 dolu kan...mmmmm.....aku suke mia still egat akan bento ko dr makanan kat sekolah, walaupun ko ada satu hari, hari tanpa bento kan...daebak la ko...aku selaloo gosip+kepochi ngan laki aku pasai ko...laki aku kata... "jom kiter tido umah dia semalam..."hahahhah menggong pon macam aku

January 22, 2015 at 9:25 AM

Wahhhh bestnyer Note 4... Cheq masih setia dengan Note 2 aje ;)

Wrislet akak memang ohsemmm :)

Tp paling Osemmm mestilah Bento, kan :D

January 22, 2015 at 9:30 AM

welcome tu samsung note.. hehe bezanya akak note 3 lieya no 4. tp casing pink kita serupa.. comelkan.. tp akaknya dah comot coreng dah.. mmg best pakai note ni.. mata pun puas tengok screen beso sikit dari phone biasa..

January 22, 2015 at 9:40 AM

bagus lieya bento ni..x sabar nk ikut jejak langkah

January 22, 2015 at 9:46 AM

sronok tgk bento drg
apa jek lieya masak drg bedal..
anak nureen x mau
buat ns grg ckit jer mkn
klau buat roti ke sandwish ok..
klau x buat lg ok katanya sbb suka nak membeli haha

January 22, 2015 at 10:13 AM

balik ni aku nak carik yong tau foo sup! oi sedap... oi terliurrrrrrrr

January 22, 2015 at 10:18 AM

Wristlet tu giler canteekkk...huhuhuhu. Sangat berbaloi. Lieya, rajin betul awak siap kupaskan limau cantek2 lagi kan....

January 22, 2015 at 10:21 AM

wahhhhhhhhhhh..pink tu!!!sweetttt :)

bento2 ko pepagi mmg tak penah mengecewakan pun..bertuah miamija..maknya rajin..aku masak jugak lieya tp tak berbento..malas hhhaaaaaaaaaa

alahaiiiiiiiii seronok anak dara dah besar bole membantu...anak dara aku 'membantu' jugak..sudahnya aku naik hantu hhhhiiiiiiiii

January 22, 2015 at 10:53 AM

sis lieya..boleh share x beli wristlet tu dari seller mana?heeehhe....good effort on bento...suka sgt tgk blog ni.. :)

January 22, 2015 at 10:55 AM

nak cari juga bekal tue kat Daiso , ..mee maggi kalo waktu waktu sejuk memang makanan yang terbaik you ;)
wristlet tu adorable ;) kalo ade lagi geng-geng yang dok kat sana time sales boleh war-warkan ...boleh kita tumpang heheheheee

January 22, 2015 at 10:59 AM

Dah macam nak berkelah dibuatnya:)
Anak kakak tak suka bekal masuk bekas Lieya
Semua bungkus guna kertas yg coklat selalu warung guna
Lepas makan terus buang.

January 22, 2015 at 11:06 AM

kelas ko kan pakai wrislet MK. hehe.

I is jeles..

January 22, 2015 at 11:12 AM

makan megi berjemaah dekat pejabat nampaknyaa. hahahaha :P seperiuk besar lagi :D

January 22, 2015 at 11:24 AM

MK pink tu yg tak menahan ye...kecik tapiii ratuss gak tu
bagus nye mia mija nak jugak makan air tangan mama dia ye...

January 22, 2015 at 12:13 PM

mcm biasa aku tetap suka bento ko

amboi anak dara, kasut pun sama kan!
dah beso2 ni kalau belikan sepesen payah gak
aku skang ni dah differentiate baju aira ngan alyssa pun payah
kadang2 tertukar2 wkakakakaka baru anak 3 tuh

amboi MK pink
menyerlah nampaknya

note 4 tu mmg best
aku nak tukar note 3 ke note 4, tapi cam sayang lak sebab note 3 aku tu 2nd phone aje pun
tapi kaler gold tu mmg cun la wei!

aritu aku makan yong tau fu kat alamanda tu
tapi tak la aku letak kuah sup tu
cam kureng la plak
nanti aku try letak sup

January 22, 2015 at 12:55 PM

salute la kat mia mija ni sbb tak memilih makanan.. apa mamanya masak sume depa makan ye..bagus btul
cun la henpon baru, wristlet pink pun cun!

January 22, 2015 at 1:05 PM

Akak ni sebab ada tukang masak sebelah rumah jadi makan2 anak ni tak kisah sangat cuma siapkan sarapan pagi je tupun yg sekolah menengah minum spirulina je pergi sekolah kalau makan katanya sakit perut. Yelahkan pukul 6.45 am nak makan memang idak le... Balik belasah nasik 2 pinggan rumah umi.

January 22, 2015 at 2:03 PM

akak.. syiokk la nengok akak ni. dah le keja.pepagi siapkan bento anakanak.. ;)
nak nak tgk video mia tu.alahai.. in shaa Alah satu hari nanti, saya pon ..aamiin

reward utk diri kn.hihi
alahai makan megi panas pans dgn sejuk sejuk gitu.. cukup ke sepiuk tu kak !!
tak pernah sampai lagi ..nengok mcm best je tu..
hai dayyan.cntik khemah tu haaa ;)

January 22, 2015 at 2:38 PM

patah balik.kiki
ooo.. tahu tahu.. kiranya dekat j la dgn saya ni haaa.. tenkiu akak ;)
kena pancing cik abe, baru blh g try..

January 22, 2015 at 2:39 PM

Powerbank benda harus la gi sana gi sini...
Wassap tu banyak makan beteri

January 22, 2015 at 2:44 PM

rajinnya akak buat bekal utk anak2. bertuah jadi anak2 akak. :)

ainniah.com

January 22, 2015 at 3:16 PM

Cantiknya wristlet lia...pinkish!!
Kita punya hp cap samala..hehehe..cuma rin punya putih..xnyempat nk tggu yg gold kua..hahaha
Rajin lieya bt bento utk anak2 tau..rin blm segigih lieya la..uhuk

January 22, 2015 at 4:43 PM

AHa!! tq Lieya.. terjawab persoalanku.. hehehe.. Ok.. nanti kena p Daiso, cari benda alah tu.. tq tq so much .. hehe

January 22, 2015 at 4:46 PM

Tudiaaaaa hp baru .... Cantikkkkk .....

Dayyan ni pesen amir dulu masa pindah sklh... Sibuk nak dok nursery lame sbb dah biasa dgn kwn2 tdo, belajar same ... Mmg berdikari dia kat nursery tu... Mkn masa jgklah dgr dia berzikir .... Lps tu baru okeyyy.... Huhuhuhu

January 22, 2015 at 5:26 PM

Wahh curlast Lieya ngan note 4nya.. Cantik laa wrislet tuh.. berbaloi laa gitukan.. sesuai sgt..
Amboi rajin anak dara tuh memasak.. pas tuh boleh suruh je dia masak kan.. :)

January 22, 2015 at 6:03 PM

assalamualaikum Lieya, salam kenal dari kaknoor ya, wah sama lah note 4 tu best kan warna pun cam akak punya hehe

January 22, 2015 at 8:33 PM

Wah...
bestnya...wat kan bento utk anak2...
cant wait utk wat kat anak saya pulak..
padahal anak baru nak masuk 2 tahun...hihi
berangan jap...
jemput singgah blog saya ya sis

January 23, 2015 at 4:26 AM

Wah...
bestnya...wat kan bento utk anak2...
cant wait utk wat kat anak saya pulak..
padahal anak baru nak masuk 2 tahun...hihi
berangan jap...
jemput singgah blog saya ya sis

January 23, 2015 at 4:26 AM

Wah...
bestnya...wat kan bento utk anak2...
cant wait utk wat kat anak saya pulak..
padahal anak baru nak masuk 2 tahun...hihi
berangan jap...
jemput singgah blog saya ya sis

January 23, 2015 at 4:26 AM

kemain chef dalam video last tuh

cam pengacara food hero la ....'nak buat sambal tumis nasik lemak ....seadap ...ermmm "

January 23, 2015 at 10:30 AM

part makan megi yang tak menahan tu.. teringat dolu2 selalu balik keje lambat mesti nak pekena dulu meggi asam laksa.. ;)

January 23, 2015 at 1:55 PM

Bento benti mak dahbtak heran nak....haha....sebab dah selalu no....
Yg heran tang hp tu Lieya..... tahniah le, sure bangga kan sebab hasil titik peluh sendiri. Okje ni bab gadget mmg tak minat, tp kalau org bagi ambik jer lah.... bab ni mmg serab bulat bulat kat cik abg..

Syok betul yer Dayyan tu makan sambil tengok TV. Mesti banyak makannya tu Lieya....

Mcm kembar dah si Mia Mija tu, mesti seronok depa ada geng bercerita. Sok besar sikit bolehlah cite oasal boypren hihi

January 23, 2015 at 3:58 PM

budak baik, masak makan, bekal, hp baru. masak lagi makan meggi. makan lagi powrbank... makan makan makan.... alamak yg stop kat kepala bab makan jer... hahahaaha.... tetiba sedapnya meggi

January 23, 2015 at 4:53 PM

semangt nya k.lieya buat bento...kenapelah dh besar2 mcm ni sy tak cari keja kt umah jer kan. kalau tak msti dapt bawa bekal juga...hehe

zinziemeewah

January 25, 2015 at 7:08 PM

Assalamualaikum

Meriah blog. Menariksss.....

January 25, 2015 at 7:09 PM

lieya, smlm cam nampak ur husband kat majlis perasmian pecah tanah P15H..cari2 gak Lieya, tapi cam taknampak u pun.. mesti kat umah, heee.. dtg kejap je smalam, ade anak kecik ni.. susah skit la.. dowg cepat boring, dah ajak balik, tak pat dgr sampai habis... best tgk ur geng makan maggi.. cam tringin je... bekal2 mia mija tetap menarik hati saya... untung mia mija, mama dia rajin lah!

January 26, 2015 at 1:16 PM

Tu dia gadget baru.latest sangat!hehe

Bento Mia mija memang byk jadi inspirasi buat mama blogger yang lain.comel je lunch bag depa

Yong tau foo..emm cap!

Amboi kenduri Maggie. Yummy!


January 27, 2015 at 3:02 AM

Assalam lieya,
uols ni memang buat iols geram laaaaaaaaaaaaa
bentooooooooooooo
iols suuukaaaaaaa sesangat
asai bukak ur blog itu yang iols cari :)

January 27, 2015 at 8:56 AM

haiya...memang sweet lah miamija ni...hehee..mcm PPG saya pun kadang baik kadang erhm.....tp heran nyer...setiap kali beli barang...sti nak yang sama bentuk sama rupe...cume beza warne je.r..

January 27, 2015 at 9:41 AM

Weeee note 4.. best tuh..hehehe..
dah start blk la rutin bento lieya kan.. best2 boleh cuci mata..hehehe

January 27, 2015 at 7:30 PM

mmg nmpak kamceng miamija..
dh mcm bff..
suka tgk dress up miamija...

lya pon dh join lieya bab2 sedaikan bento..
tp y simple2 jek.. sbb fasya x mkn nasi..tu y cerewet n pening kpala fikir menu utk dia..
sbb x nk bg dia jemu...

mmg better note 4 drp i phone.. lya mmg dr dlu lg suka samsung,...
y pasti gambo note 4 tu cantekkkk

January 28, 2015 at 7:43 AM

Salam. Hee seronok kawan kawan makan makan.

January 28, 2015 at 8:22 AM

lieya, yong tau foo alamanda tu sedap. kedai baru je bulan 2-3 bulan lepas kot.. sangat sedap.. nanti ajo buat nasi goreng spinach ek..

January 28, 2015 at 2:02 PM

perkkkh sume sedap2 belaka... geram nengok
paling best megi mkn bersama2 di opis... mmg torbaik lah
ni apasal lama tak update nih... nkkene babab ek

January 28, 2015 at 3:59 PM

Oh, dah dapat ya Note 4? Amacam, seronok kan :)

Akak masih lagi tak tercapai impian nak buat bento nicely untuk anak-anak. Kalau masuk sini je mesti terasa jealous menggebu tau tengok bento MiaMija. Tabah betullah, Lieya ni. Akak pepagi tu bangul awal ke, lambat ke, tetap yang quick and easy jer akak bekalkan untuk Abang. Takdalah nak aneka jenis laukpauk macam ni :)

January 29, 2015 at 10:26 AM

seronok tgok kemeriahan Lieya Latiff ngan anak2...best giler la....jeles tau...along jer terpaksa berkorban semua ni...entah sampai bila...

January 29, 2015 at 2:24 PM

Adik beradik perempuan gitulah kan kak.. Ade time baik, baik sungguh, kalau time gaduh sudah mari, emmm larikkkk.. Hihi..
Makan ramai ramai kat office memamg syok. Rasa sedap je kan....

January 30, 2015 at 7:55 PM

oh akak tak komen lagi ker entrini.. alamak ...
anak umur dekat2kan memang kawan gaduh dan kawan baik...
ooo dah nampak pun MKtu.. pink gitukan...
yong tau foo alamanda memang bestkan.. dari dulu lagi akak suka...

February 4, 2015 at 4:26 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy