Wednesday, March 11, 2015

wordless wednesday ~ jjcm temerloh...



WW ~ jjcm temerloh....ikan patin tempoyak ..akok panas
 (gosok perut senyum lebar)

*
*
*
*
*
*
V












kongajo sgt tu...dah le berminggu tak update blog...bile update tepek pic mknn...akakakkaakak



** pokok daun kesum mati musim panas2 nie...balik kg minggu ni bawak balik putrajaya lagi sepasu....tensen jek mak aku hahahaahaha




40 celoteh sahabat

akok tu fav..ikan patin rsnye pernah skali je mkn

March 11, 2015 at 9:05 AM

Bila pergi Temerloh ni? Wah.. nampak akok panas tu terus rasa rindu nak balik kg, nak makan akok Pasir Mas.. sedapnya..

March 11, 2015 at 9:06 AM

amboi smp ke temerloh lya..ni yg ikut trip pengatin tu ke?sedapnya..sy tak berapa pandai Sgt makan ikan patin.en suami sukalah..jakun betul tekak mat saleh ni,hahaha...akok panas teringin!

March 11, 2015 at 9:33 AM

tu lah lamaa tak update.. sekali update terus menu makanan ... iyelah musim hujan ni bnyk pokok² layu huhuhuhu .... daun kesum sedapp ooo kalau masak asam rebus pun letak jugak ...

March 11, 2015 at 9:33 AM

gosok perut senyum lebar tak menahan tu.. hahaha...

pokok kesum saya mati sebelum tanam lagi.. cabut dua pokok aritu.. balik lagi sekali nak ambik lagi ni..wakaka..

March 11, 2015 at 9:35 AM

mak ai sedapp nyer .. tak pernah makan lagi ikan patin masak tempoyak adoiii mana nak carik niee

March 11, 2015 at 9:40 AM

cissssss3 sungguh kurang sopan betul tau... pepagi nih dh tayang makanan sedap2 gitu

*mak ko msti rsa nk sorok je sume tanaman dia... abis sume ko bwk balik putrajaya

March 11, 2015 at 9:41 AM

kuajaq la tu
dah la lama tak update
bukak2 gambar makanan favourite aku
dan paling aku rasa nak sekel ko lieya
hari ni
aku poseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

March 11, 2015 at 9:42 AM

aduhaiiiii kecur liue lagi pagi ni dah la puasa..
kita nampak buduuuuu..hahahaa

March 11, 2015 at 9:47 AM

kenyang perut senang hati..hehe. ada satu restoren kt shah alam ni trademark kt baju dorang, makan sedap, tidur lelap

March 11, 2015 at 9:52 AM

tekak kampung mcm aku jugak lieya ooiiiii..ulam dan petai mmg tekak aku sgt!!

kalo aku siap patah2kn cili melaka tu ha bbbbahahaaaaaaaa..'

wwwehhhhhhhhhhh serius sedap tgk..akok tu jarang mkn, rasanya manis kan?kalo gi kelantan selalu la aku jumpa akok tu..

jauh berjalan lieya, patut la blog senyap aje ni hhhiiiii

March 11, 2015 at 9:56 AM

mmg menyelerakan tp tekak nureen x mampu lagi nk terima patin tempoyak
dh try byk kali huhuu... petai pon x mkn sgt, walhal org kg jek hahahaa...
pokok daun kesum kena tanam yg lembab @ basah, baru subur lieya, klau dlm pasu kena
kerap siram lah gamaknya kan :)

March 11, 2015 at 9:58 AM

ini tidak adilllllllll...mmg kuangajo.. terseksa jiwa dan raga.. hahaha

March 11, 2015 at 9:58 AM

Wahhhhh... very the delicious looking..

Aku ni kan, cita2 sekarqng nak lebihkan makan ikan la...
Daging especially kena kurangkan...
Cita2 je la..

March 11, 2015 at 10:06 AM

err..tekak tak tau kenapa tak bleh telan patin..

March 11, 2015 at 10:17 AM

oiiiiii!!! seksa tekak aku tengok. kau mkn kat kedai mana patin tu?

March 11, 2015 at 10:18 AM

Kalau g pahang lelagi temerloh x sah kalau tak pekena patin kak...:)

March 11, 2015 at 10:22 AM

tu dia terliur aku ..aku suka akok panas ... rasa cam berlemak dlm mulut ....

March 11, 2015 at 10:30 AM

terliuq aihhh....:)

March 11, 2015 at 11:05 AM

waaahhhh ini kat kampung sha koi org temerloh...

lieya akok tu jumpa kat mana...pesal asha tak jumpa..ikikiki (malu jadi org temerloh)

lieya mintak ke oversea yg baru2 ni offer yer...good luck....(baca komen lieya kat blog eima tadi)

asha xmintak sbb tgu husband abis study..."sedih"

March 11, 2015 at 11:08 AM

ko gitu la.... skang aku kempunan gulai tempoyak.. mana mau carik ni

weh, kat sri rampai dah bukak cawangan gulai patin tempoyak yg pemes tu... bila entah aku nk terjah

March 11, 2015 at 11:24 AM

ko gitu la.... skang aku kempunan gulai tempoyak.. mana mau carik ni

weh, kat sri rampai dah bukak cawangan gulai patin tempoyak yg pemes tu... bila entah aku nk terjah

March 11, 2015 at 11:24 AM

temerloh yg kene banjir teruk hari tu kan kak?
ehhh ikan patinnnnn masak tempoyak pulak tuu...sukaaaa lauk kamoung sedap kan sekali sekala mkn..
kuih akok tu kuih ecah suka makan! sekali beli 3...kat shah alam ni jual satu 0.50 sen! huhu

March 11, 2015 at 11:24 AM

patin tu....betul2 menggoda.tang perut yg tak tahan tu...dengan lemak2nya...

March 11, 2015 at 11:29 AM

ikan patin petai budu
paling suka pucuk jangguih tu dapnya

serius sy x pernah makan akok

March 11, 2015 at 12:15 PM

Ini makan x ingat dunia la klau gini...siap ulam ulaman tu...

Pokok kesom sy merimbun..ingtkn x idup...main cucuk aje...ni dah bnyk...dah x tau nk buat apa...ermmm...

March 11, 2015 at 12:32 PM

tengok petai tu.. terliur dibuatnya..
akok tu dapnye..

March 11, 2015 at 3:43 PM

mmg kohaja tu..hahahahha...aku kenyang, jadi lapar balik...hahahhah

March 11, 2015 at 3:46 PM

Boleh bayangkan time makan tu tak hengat kiri kanan...pastu peluh dingin panas semua keluar ha ha

March 11, 2015 at 4:25 PM

Waduhh.. sedapnyaa nengok ikan patin tempoyak.. hingga menghirup kuah gitu.. aalahaii.. :)

March 11, 2015 at 5:35 PM

Arggh, terseksa jiwa tgk pic makanan ni...
Yg paling best akok panas tu lah... Tak boleh jadi ni... kena buat jugak ni...

Pokok kesum saya mati bila musim sejuk... Tak tahan sejuk agaknya... Kalau musim summer, meriah jer daunnya :)

March 11, 2015 at 5:53 PM

Fren, nanti ko travels lagi.. selain dari hotel rooms boring dan stressful, mungkin ko cuba apartments dan macam aku kita cuba airbnb. Contoh macam kawan2 aku gi Bali, tak book hotel atau apartment guna booking.com tapi guna sistem airbnb. Airbnb ni kira konsep similar zaman dulu bed and breakfast kita duduk rumah orang, tapi aku ni pastikan kita ambik apartment yang takde orang lain tinggal. Satu rumah kita punya. Maybe kalau kau tak pernah dengar, ko just gi tengok website airbnb, just give you an idea about alternative travels...and lodging.

March 11, 2015 at 7:20 PM

ABC mu mnjadi poooojaan hatiku...hehehe

zinziemeewah

March 11, 2015 at 8:36 PM

Rin klu berjln ke bercuti ke dlm kepla mkn is no.1..jln2 tu dh jatuh no.2..hahaha...kemahen sajkan lieya mmbedal ek.abc tu plg WIN

March 12, 2015 at 7:29 AM

menjejes aliooo sambal tempoyak petai budu ikan patin makhaiiiiiii lapooo

March 12, 2015 at 10:31 AM

Fuhhhhhh... terliuqqqq tgk ikan patin tu.. dap ermmm

March 18, 2015 at 9:41 AM

nasib baik tak suka sangat ikan patin..so idak ler terliur sangat..kih..kih.kih..

March 19, 2015 at 3:20 PM

Mak ai ekor ikan sampai keluar ijan, mmg melampau sangat tu Lieya hihi....
Sedap ke jering tu. Jarang sangat makan jering. Tak reti ar. Petai bolehlah jugak ....

Ni bila pulak ni Lieya gi Temerloh?

March 19, 2015 at 9:04 PM

Dalam gambar pertama tu semua akak tak makan kecuali ABC tu akak minum ler. Makanya, tiada titisan air liur yang didetect berlaku kat ata meja akak ni. Bab-bab makanan yang 'tradisional' macam ni tetiba jerk akak lupa daratan, ingatkan omputih rupanya ada 100% darah Melayu dalam badan ni *_*

March 31, 2015 at 12:00 PM

Assalam lieya,
eeeeeeeeiiiiiiiiiiii melampau la uols ni
sob3
adakah itu budu????????
adakah itu petai jeruk?????????
naaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkk
sob3

April 1, 2015 at 4:38 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy