Wednesday, July 13, 2016

kisah aku admitted ward [29 jun - 1 julai]




Assalamualaikum semua.... 

amecam puas raya? puas mkn ketupat lemang rendang bagai?.... hope raya korang meriah semeriah raya aku....tapi aku tak mo citer kisah raya dulu, aku nak up entry pasal aku admitted ward sebelum raya ari tu, tu le punca aku lama tak update blog...entry nak wish raya pun tak sempat up hohoho....jom layan pic sambil aku cerita2...mane yg baik korang leh jadikan iktibar...selama ni aku tak perasan badan aku yg cepat letih tu simptom2 aku sakit .... so korang tolongla alert dgn badan korang...

*
*
*
*
*
*
V

kronologi cerita bermula 28 jun tuh...hari ke 23 ramadhan...bayangkan dah nak raye kooot!... aku start demam dari 26 jun tu, so dah lebih dari 4 hari demam aku pi le klinik maria nak buat fbc test, takut le denggi ke ape kan...dr nurul amik darah n cek semua... die ckp aku kene admit hospital mlm tu jugak, siap nak call kan ambulans lagi.... die ckp demam aku tu tak de masalah, tu demam virus mmg tgh musim mase tu... yg jadi masalahnye hb aku terlalu low....bygkan bacaannye 2 jek....kalo ikut logik aku dah pengsan ke pitam dah.... soo nee noo nee noo le aku ke hospital putrajaya malam tu bawak referral letter dari klinik maria...tapi bukan naik ambulans, laki aku anta jek hahaahah


tak sangka plak, sampai2 hospital putrajaya tunjuk surat kat triage terus nurse ngan doktor tarik masukkan zon semi kritikal.... tekejut aku! tak sangka seserius mcm ni kalo hb low doktor amik tindakan...so mlm tu aku kene laa scan, xray 1 badan bagai...darah jgn ckp, bertabung2 kot.... masuk oksigen, masuk air lepas tu mlm tu jugak masuk darah 1 beg....maka bermulalah kisah aku admitted ward....uwaaa!!...last dok dlm wad mase bersalin dayyan kot....


 mlm tu jugak transfuse darah....uwaaa merasa aku darah org masuk dlm badan.... semua sekali 3 beg darah aku dpt...lepas masuk darah tu laa baru hb aku naik ke 7....selama ni aku mmg ade rase bedebar2 jantung, jantung bedegup kuat, cepat letih...tak sangka tu simptom2 hb low dan tak sihat...ingat penat sebab bulan puase ajek....bile doktor citer mcmmane jantung tu bekerja keras sebab hb low tu terus aku takut...tak sangka seserius itu efek dari hb low...mase peknen mija dulu mmg aku ade hb low sampai buat test thalasemia bagai...tapi negative...


 masuk jek beg darah pertama ni terus aku rase mcm 'kuat' ..ye laa hb dah naik dari 2 ke 4.... doktor mmg membebel jugak ngan aku sebab simptom jantung bedegup kuat ni aku dah alami 3 bulan tp aku biarkan...aku ingat lepas raya baru nak pi check...takut nak pi check pun ye jugak aku ni hahaahaha...so jgn le jadi mcm aku, rase lain jek badan pi le check...doktor kata jantung aku dah keje kuat terlalu lama, dgn hb 2 tu bayangkan...tu yg mlm tu kene xray semua...mujur jantung okey ..sebab ade risiko untuk bengkak....nauzubillah wey!..so far hasil x-ray, scan, darah, air kencing semua okey kecuali part hb low tu ajek...maka jadilah aku bahan kajian doktor2 nieh....sampai pakar pun pelik mcmmane dgn hb 2 boleh drive pi keje bagai...patut dah collapse dah...huhuhu

 *video lieyalatif transfuse darah*


masuk darah pertama aku steady jek lagi...masuk beg darah ke 2 ngan ke 3 aku tak tahan dah...sakit ... sampai kene tukar  tangan sebab darah takleh nak masuk dah.... nurse plak asik flush jek nak bagi darah jalan...sakit woiiii....tapi ye laa dieorg jalankan tugas dieorg, mujur doktor tak suruh masukkan sampai 5 beg darah...hahahaha...

 pasal aku admitted ward tak ramai kawan2 opis yg tau, cuma kawan PA bilik sebelah (tq zana byk cover keje akak), bos besar aku ngan ex bosses dulu.... tu pun pesan suh ckp jek aku dah cuti raya bukan admit ward...sebab aku dgn demamnye, kang org dtg melawat takut bawak balik virus sekali....tapi sudahnye kawan2 opis dpt tau jugak...thanks yg sudi dtg melawat siap bawak buah tangan...dtg hospital 1 beg, balik rumah berhamper2 bawak balik hah...siap dpt hamper, duit raya dari masjid besi lagi...rezeki plak bulan2 puase tu....


ni mase tukar jarum.... darah tengah byk baru lepas transfuse, kemain hah darah meleleh2 bile jarum dicabut...whatsap pic ni kat budak2 kat umah, tau takut dieorg heheehehehe


aku admitted 3 hari 2 mlm....sian budak2 ni sahur n berbuka makan mak nye tak masak...so berbuka lauk beli jek laaa, sahur goreng telur pun laju budak2 nieh....mujur adik aku ade kat umah leh tlg tgk2 sepanjang laki aku teman kat ward....pelik jugak sebab kat ward tu boleh je laki aku teman sampai ke pagi.... tapi aku halo jek laki aku balik bile pukul 12 mlm tu..sian die nak tdo kat kerusi..buat letih badan jek...baik balik tdo kat umah....aku yg tdo katil hospital pun sakit2 pinggang, ape tah lagi kalo tdo kat kerusi ajek....

 so sepanjang admitted tu doktor tak bagi puase, kene makan ubat2 utk naikkan hb.... ni menu nasi minyak, mase ni tak lalu lagi mkn...tekak rase  payau2....

 masuk hari ke 2 admitted tu, badan dah kuat, tekak dah sedap....so melantak pun licin sesajeeee waloooo menu spital hahaahahahaah...eh sedap roti arab cecah kuah kari ni....

 ikan ape ntah ni masak sos....okey laa boleh tahan ...licin aku sapu hahaahahah...tahu sumbat die sedap gak!

 ni isi ikan dowry masak merah....sedap gak! badan dah sihat sikit, ape lagi semua sedap le....

 sepanjang kat hospital dah terbayang2 jek kain baju, dapur semua...mujur aku jenis ajar anak2 aku buat keje rumah dari dieorg kecik, balik2 tu tgk clear jek semua.... dieorg dah siap2 lipat baju, dapur pun berkemas....dieorg tau mak dieorg cerewet lagumane hahaahahaha...pic kat bawah ni laki aku whasap...sejuk hati mak ko tgk pic ni mase terbaring kat katil hospital hahaahaah


 sepanjang aku admitted ward kakak2nye cuti sekolah lama jugak, sebab dieorg pun demam....3 hari gak ponteng...dayyan takleh, kalo ade kat umah sekali abis die kaco semo orang so pi jugak sekul...tu muke benyek sebab kene pi sekul time akak tegolek2 tgk tv kat umah kahkahkah....uihh notty die bleh tahan...penat aku tgk die usik kakak2 die...geram pun ade....
ikutkan 1 julai tu doktor tak bagi aku discharge...weyy org nak raya kot... aku ckp aku balik johor, adik aku nurse incharge klinik kesihatan so aku sambung follow up kat sane sepanjang cuti raya ni..baru doktor lepaskan balik.... tu pun 11hb julai aku kene dtg balik wad bagi darah utk follow up checkup...so far hb aku okey dah...dlm proses naik.....skrang aku makan ubat2 doktor bagi untuk tambah darah, amalkan jus delima gulsan (laki aku borong berbotol hah), oren twister, jus kurma....stop terus nescaffe (yg dulu tiap2 hari aku minum), teh semua...kaffine melambatkan proses penyerapan zat besi yg diperlukan katenyer....so far nampak le hasilnyer...tak sepucat dulu dah....in sha Allah harap terus dan terus sihat...doakan aku ye kawan2....korang pun alert2 dgn badan korang..jgn jadi mcm aku, amik tak kisah jek semua...laki ajak pi check aku ckp nanti2...huhuhu...




**raya tahun ni best...ketupat, lemang, ketupat palas semua kiteorg buat sendiri...nanti aku up ye kisah raya lieyalatif....


53 celoteh sahabat

ya Allah..2 je hb ko lieya? akak penah hb 5 je pon dah sangap sgt rasa. mmg buat apa pun dah tak larat. sib bek ko gi klinik. kalau tak, bahaya sesangat tu tau. aku masuk wad yg last haritu pon kene masuk darah. doc lupa nk order darah tu awal, so dorang masukkan ikut tangan macam ko. mmg sakit kan..rasa mcm nak meletop urat. biasanya aku ni doc masukkan masa cuci, takde la rasa..masuk dlm mesin skali masa cuci tu..ko take care k..

July 13, 2016 at 9:15 AM

2 je hb T_T gagahnya akak. kita dulu lepas beranak hb 4 je tu pun dah rasa lembik tahap apa entah

July 13, 2016 at 9:30 AM

alhamdulillah...ok dah... pengajaran buat diri juga ni lieya.kalau rasa sakit2 badan tu cepat2lah check kan

July 13, 2016 at 9:32 AM

byk juga darah kena masuk tu...nasibaik tk pitam ye lieya..tu la aritu kata nk up gmbr wish raya tup2 senyap..rupanya xsihat...smoga cpt baik

July 13, 2016 at 9:34 AM

alhamdulillah lieya dah ok... akak pun ada problem hb rendah... start peknen yg anak ke 3 detect hb rendah... tapi masih undercontrol lg... biasa akak demam memang tahun lepas down terus... tp x derlah smpai kena tambah darah...
betullah kita ni makin lama badan dah x kuat... harap2 kita masih diberikan kesihatan yang baik....

July 13, 2016 at 9:35 AM

Allah liya !

Bahaya tauuuuuuuuuuuu HB low nie ! Lain kali kene alert tau..jaga diri okey.

July 13, 2016 at 9:35 AM

alhamdulillah .. bahaya wei ... dibuatnye tak cukup oksigen ... mati otak ko hang... tak pun jantung meletup sbb teruk sgt dok pam darah sbb otak tak cukup oksigen .. seriau baca

semoga lieya terus sihat dan dil;indungi Allah....

July 13, 2016 at 9:38 AM

Allahu ...
Ujian sungguh tu lieya..
Akak pun HB low lieya..
Siapa yg HB low memang cepat letih..
Akak pun doktor bagi ubat tambah darah..
Baru naik sikit..
Kalau tidak pucat jer muka..
Tapi lieya tinggal 2..
Memang kuat semangat lieya..
Kita ni org perempuan mmg mcm tu..
Selagi boleh bergerak mmg didayakan juga..

Jaga kesihatan baik2 lepas ni iye lieya..

Akak ni pun kat hospital DEMC tunggu keputusan darah..
Harap2 baiklah keputusannya..
Dah lah raya mentadarah tak ingat dunia hahaha..

July 13, 2016 at 9:39 AM

padan la sebelom ko admit ward aritu, aku jumpe ko kat alamnda, nampak ko pucat sangat N kuruih betoi, kalah aku...dalam hati dok kata ko tak sihat, tp tgk tegur aku ok, ok la tu....tapi tak sangka pulok ko admit ward sebab hb lpw...aku mmg ada simptom hb low waktu pregnantkan anak2 aku ni...mmg teruk jugak tgk ko sakit ni ye...mesti terasa je darah tu masuk kat tangan tu kan....nasib la ko kuat kan..alhamdulillah, cepat sihat ye...

July 13, 2016 at 9:39 AM

Allah... patutla senyap je lieya beberapa hari sblm raya tu.. ada tergerak hati ckp sengsorang, 'mana lieya ni, mcm nak tanya khabar tp xde no.contact..' rupanya warded plak dia..
takpela, ada hikmahnya tu.. kene sblm raya, bukan masa raya. anak2 pandai berdikari hasil didikan sejak kecik. kena skrg bukan nanti2 masa dah kronik. alhamdulillah..syukur pd Allah.

moga trus beransur sehat my fren!

July 13, 2016 at 9:40 AM

Ujian tu lieya•• mujur cpt2 g klinik time tu..walaupom dh lma jgk lieya biarkan.. mmg kt kna alert dgn tubuh bdn kita... klo rsa something lain drp biasa.. trs refer doc..pastikan betul2..

Alhamdulillah ank2 lieya pndai bwk diri..pndai urus rmh..walaupon lieya x sht.. jd x perlu risau fikir baju bajan semua tu..sbb dh ade ank dara tlg buat..itulah pntingnya melentur buluh dr rebung..lya pom nk kena lentur kt asya jgk ni..

Moga lieya trs sihat lps ni....

Salam aidilfitri lieya.. maaf zahjr n batin.. x sabar nk baca kisah raya lieyalatif

July 13, 2016 at 9:45 AM

Allahuakbar..dugaan nak beraya tu..
Dengan rutin harian yg sebuk kdg2 kita x perasan yg diri kita ni x sehat sebenarnya kan..
Tulah kdg2 pikir penat kerjala, penat uruskan familila..
Apapun syukur Lieya dah sihat.. selamat hari raya..

July 13, 2016 at 9:49 AM

Semoga terus sembuh lieya. Makan byk food yg boleh bagi hb naik.

July 13, 2016 at 9:52 AM

ya allah lieya
2je hb ko....serem.weii
nasib baik.x jd pape ko...alhamdulillah

July 13, 2016 at 9:59 AM

Alhamdullillah moga lieya kembali sihat dan cergas.. yer..

July 13, 2016 at 10:01 AM

dugaan nak raya..nasib la takde pape yang teruk lieya..hb low, zee pon sama gak ada masalah tu..jadi isu biler preknen..skarang still lama tapi takde la sampai 2..

sebelum raya aritu hampir warded gak..huhuu scary weh..orang nak raya..nasib lieya kena awal lagi..kalo dok tangguh maunya beraya kat wad tuh..

pepon, selamat hari raya lieya..untung anak anak dara dah pandai urus rumah..

July 13, 2016 at 10:03 AM

get weel soon lieya...

rendah sgt hb 2 tuh...

jaga kesihatan ok.

July 13, 2016 at 10:03 AM

Semoga terus sihat lieya..take care. Seriau baca, hb tinggal 2. Sib baik xde apa2. ALHAMDULILLAH

July 13, 2016 at 10:06 AM

laaaa patut la senyap je, antway selamat hari raya and speedy recovery lieya...

July 13, 2016 at 10:06 AM

pttla lame sepi belog akak..tgu jugak diari ramadan akak..
get well soon ye kak lieya..jaga makan..

July 13, 2016 at 10:10 AM

Alhamdulillah lieya :)

Aku tersentak2 baca entry ko ni lieya, sedih pun ada..denga jantung bekerja kuat utk pam darah, seriau pulak..rendah sgt hb ko lieya, camna ko bole survive spjg bekerja dan buat kerja umah, kalo tak kuat mmg bole pengsan..Allah Maha Pengasih Penyayang lieya..

Lepas ni kalo rasa lain mcm mmg kena terus follow up..kita ni kaum hawa mcm2 dugaan Allah bg..bertabahlah sahabat..

Alhamdulillah..anak2 ko pandai buat kerja rumah, hasil didikan ibubapa yg terbaik :)

Jaga mkn lieya, mana yg boleh elak dan tinggal kita buat ye..aku ni lain pulak sakitnya..darah tinggi pulak,dah 1 hal kena stabilkan darah..Allahuakbar mudah2an kita diberi kesihatan yg lebih baik :)

July 13, 2016 at 10:20 AM

HUHUHUHU...Moga ko cepat sembuh yer lieya...Jaga makan minum tu...Jaga kesihatan ya...

July 13, 2016 at 10:41 AM

Thanks for sharing, wish you a speedy recovery and best wishes always

July 13, 2016 at 10:52 AM

Ya! allah lieya. Rendah nya HB. Kita masa pregnant HB rendah bawah 10. Pitam kat skolah anak. Tapi lieya stedy jer. Alhamdulillah tak apa2. Dugaan dibulan ramadhan.

Selama hari raya lieya & family. Take care. Bahaya HB rendah ni.

July 13, 2016 at 11:03 AM
Anonymous

Akak pun merasa penginapan 3H2M kat hospital awal ramadhan hari tu huhuhu sayu je hati time tu teringat rumah.Semoga lieya cepat sembuh ye

July 13, 2016 at 11:04 AM

aritu tgk ko up kt fb kt ig tak tau sgt cite sebenar... ni baru terang lg jelas..

mungkin jgk hikmah bulan puasa, ngn hb 2 tu je ko blh drive pg balik kje sume kan...

moga ko trs sihat n selera makan lah beb... aku nih tak risau psl hb rendah... sbb see the body lah... tp mungkin terlebih hb kot hehehe..

July 13, 2016 at 11:29 AM

saya pun ada problem hb low ramadhan haritu,
mmg doktor klinik advise masuk iv drip.
pendapat sy utk diri sendiri,
mungkin hb low jadi kat saya sbb saya kurangkan makan kot,
kenkonon nak diet kannn, skip nasi bagai
tu jadi cenggitu gaknya.
moral utk diri sendiri, pas ni takyah ngada nak diet nasi. huhuhu..

July 13, 2016 at 11:32 AM

Sedihnyaa puasa-puasa kena duduk ward.
Alhamdulillah... dah beransur sembuh Lieya
Jgn strict sangat kalau nak berdiet Lieya. Sekarang kena jaga pemakanan betul-betul. Ingat kita ada suami dan anak-anak. Moga Lieya terus sihat dan ceria seperti sebelumnya.

Ubat tu jgn lupa makan.

July 13, 2016 at 12:00 PM

Kak lieya....terkedu julia baca entry kak lieya masuk wad...rupanya dah 3 bulan simptom jantung berdegup kencang ye...huhhh kak lieya...jaga diri ye...risau plak juju dengan akak. Moga lekas sembuh.

July 13, 2016 at 12:00 PM

Allah kak lieya oiihh.. HB rendahnyaaa.. bahaya tauuuuu.. selamat hari raya kak.. jaga pemakanan sama tauuuuu

July 13, 2016 at 12:40 PM

alhamdullilah dan kembali normal..

July 13, 2016 at 12:45 PM

alhamdulillah lieya...mujur takde apa2 tau..semogta lieya balik kepada normal ye dan semoga hb liya naik dengan jayanya...

have a good rest dear

July 13, 2016 at 12:52 PM

nasib baik takde pape weh.. lepas ni kenalah jg badan tu. jgn kurus sgt weh..

July 13, 2016 at 1:15 PM

hb 2 je?terkejutnya saya...jaga diri ye

July 13, 2016 at 3:24 PM

Lieyaaaa... sedihnya tengok lengan kecik kena cucuk darah! cepat2 sihat na.. jaga diri..

July 13, 2016 at 4:17 PM

Lama tak jenguk sini..Selamat hari raya..semoga sihat selalu pasni..jaga kesihatan

July 13, 2016 at 4:23 PM

Allah dikkk..giler tabahnya awak. Lepas ni kena 'manjakan' diri sendiri dulu tau. Mkn lebih2 sikit. Bagi strong balik ya... Ni, jgn ingat dah ok. Darah yg masuk tu semua darah 'muda' lagi. So belum as strong as apa yg original dari body awak. Take care darling ya...

July 13, 2016 at 10:42 PM

Tengok kt IG hariru terkejut jugak..Dugaan ye loeya..rendah betul hbnya..tp memang lieya kuat la..doc pun heran.hehe..

Semoga terus sihat..jaga diri jaga kesihatan..berul tu jadikan ujian kali ni pengajaran jangan ambil mudah soal kesihatan diri..

Seriwu juga tengok darah byk2 tu..lg2 bab cucuk masuk darah dh terbayang sakitnya macam mana.hehe

July 14, 2016 at 12:49 AM

Ya Allah Lieya...takutnya kak nur baca
kak nur masuk darah pun sebab bleeding masa bersalin...
Lieya 5 beg transer darah...apa2 pun alhamdulillah sihat nampak dah
nasib baik tak raya kat hospital

July 14, 2016 at 1:42 AM

get well soon kak lieya....pasni klu rasa tak sihat, terus p check, jgn tangguh2 lg tau

# salam aidilfitri, maaf zahir batin #

July 14, 2016 at 8:32 AM

Selamat hari raya ♥
Akk kena lebih alert ok pasni...
semoga akan cepat sembuh dan terus sihat kehendaknya...
cepat² update pasal raya pulak...x sabar..hari tu tgk video je..

July 14, 2016 at 10:46 AM

selamat hari raya lieya.. semoga sembuh sepenuhnya

July 14, 2016 at 1:16 PM

Allahuakbar..
seram je kita baca..
harap hb lieya normal semula lepas ni ye..
Kita ada hb low juga tp masih terkawal

terharu tgk anak2 lieya settlekan kain baju
masa lieya warded tu.. pandai didik anak
kita masih blm berjaya walaupun dan train sejak kecik

Salam Aidilfitri dan maaf zahir batin ye lieya.

July 14, 2016 at 1:18 PM

Alhamdulillah..
Lieya dah sembuh.Dugaan sungguh kan?.Pandai anak-anak Lieya berdikari buat itu and ini. Tak tahu apa perasaan derang masa Lieya kat hospital. Take care yer Lieya.. :)

July 14, 2016 at 8:17 PM

selamat hari raya akak..
Allah hu akhbar..
berderau darah baca entry ni kak..
pa pe take care ye kak..

alhamdulillah.. saya pon amalkan juge pafi delima gulsan tu.. amal pon sejak ngandungkan rania dulu..

July 15, 2016 at 2:15 AM

kuatnya semangat lieya hb dah 2 blh x pitam... moga cpt sembuh ye.. jaga kesihatan diri... kt pun riso jgk ni... lps² posa ni... kdg mudah letih.

July 15, 2016 at 8:22 AM

semoga di beri kesihatan selalu

July 20, 2016 at 1:05 PM

baru sempat jenguk sini...terkejut akak...moga lieya cepat sembuh..jaga diri ya

July 20, 2016 at 8:29 PM

semoga cepat sembuh yunk

July 25, 2016 at 2:26 PM

Ohhh inilah ceritanya ....alahai ....nak raya pulak tu ye Lieya. Tapi alhamdulilah semuanya dah semakin baik. Ko pun dah selera makan. Baguslah tu...
Betul tu Lieya kalau ye tak ye mmg malas kita nak ke sepital nasiblah terpaksakan..... Mak ni sama je mcm ko takut nak check weyh....Nak tahu keputusan tu yg ngeri.

Dah jangan diet diet sangat

July 28, 2016 at 1:35 PM

Oh, alahai... rendahnya bacaan hb! Nasib baiklah tak tumbang, jenis spesies kuat ni ya, Lieya. Yalah, kalau tak rasa sakit teruk memang jaranglah kita ni nak pergi main check-check kat hospital ke apa. Akak pun sama. Kalau sakit sikit, takdanya nak manja-manja nadah diri jumpa doktor. Tapi bila dah tua ni, tahu jugalah seriau walaupun sakit sikit-sikit aje. Takut!

Moga Lieya terus sihat dan takda masalah bacaan hb rendah lagi macam ni! Makan banyak-banyak eh, awak tu bukan besar mana pun ukur lilit pinggang. Apa nak takut ^_^

August 1, 2016 at 1:57 PM

slm

June 15, 2022 at 12:19 AM

Pesakit radang paru-paru Copd

En. Abd Kadir bin Sumardi berusia 42 tahun ialah pengguna produk jus Jutawan herbs. Beliau telah disahkan mengidap kanser radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit yang dihidapinya ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakalanya berdarah. Setelah mendapatkn rawatan di pelbagai klinik kerajaan dan swasta ,batuk beliau tetap tak sembuh selain itu juga sukar bernafas dan dada terasa sakit sangat.
Banyak rawatan alternatif dari produk luar yang beliau ambil tapi tak berkesan. Kemudian rawatan hospital diteruskan termasuk prosedur X-ray dan sebagainya. Doktor pun mengesahkan beliau mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia.

Untuk makluman, En. Ab Kadir bekerja dalam persekitaran yang mengandungi pencemaran bahan kimia. Dengan bantuan sahabatnya yg telah berkongsi testimoni pengguna-pengguna produk Jutawan Herbs yang lain di facebook Jutawan Herbs, beliau pun menghubungi saya untuk mencuba jus tersebut. Beliau mendapatkan nasihat dan pandangan daripada saya lalu saya mengesyorkan beliau jus-jus yang sesuai dengan radang paru². Alhamdulillah dalam masa 2 minggu minum jus tersebut ,katanya sekejap saja kesan sudah terasa. Batuk samakin berkurang, nafas semakin lancar dan lega, beliau terus mengamalkan 2 jenis jus yang disyorkan selama beberapa bulan sehingga masalah pernafasan dan batuk terus semakin baik. Dari pengalaman yang saya berjumpa pesakit-pesakit sebelum ini, penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi Alhamdulillah sehingga kini beliau makin sihat dan terus mengamalkan jus ini. Syukur pada tuhan atas kesumbuhan yang diberikan. Semoga maklumat yang sedikit ini dapat membantu pesakit lain juga di luar sana untuk sembuh.
Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap saya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


Call order wasap@call saya- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap saya blas lambat (biasa nya sebab ramai yg wasap saya.)
Tak pa nanti sy balas wasap pelan2 taw
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring
En. Mohd Zuhairi ,Pengasas Jutawan Herbs- 017468 7570

June 15, 2022 at 12:20 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy