Monday, September 26, 2016

adik kahwin versi penang {part 1}


Assalamualaikum...salam isnin semua!!!


ayoyoyo..citer basi hah...adik aku selamat dah kawin bulan 8, ni baru nak update citernye....mood nak resize gambor tu lambat nak dtg heheheeh...so arini meh le layan citer kisah adik yg bongsu kawin...sape2 yg polo blog aku ni mesti ingat kan kami ke penang untuk meminang anak dara org awal tahun ari tu, jadi kali ni kami ke penang lagi utk majlis kahwin belah perempuan....oh yea, disaat korang bace entry aku ni, aku dan family sedang berada perjalanan dari KUL-INC...doakan perjalanan kami ke seoul, korea selamat pergi dan kembali...lepas ni in sha Allah aku update kisah2 pengembaraan di bumi korea plak...annyeonghaseyo!... heheheheehe....


*
*
*
*
*
V



 majlis berlangsung 14 ogos..kami gerak ke penang awal sehari...13 ogos (jumaat) kami dah gerak dari putrajaya ke penang....mcm biase laa mak aku ngan adik aku dari johor transit umah aku...



kami konvoi 3 keter jek...tu pun dah meriah....perjalanan smooth, sampai pun on time..


mcm biase bab2 hantaran aku akan cop utk sponsor kek.... simple jek deco kek...yg penting senang nak handle dlm long journey putrajaya- penang....

untung menantu2 pompuan mak aku...mesti dpt satu set bling2 nieh....

hantaran semua adik aku yg no 3 tu buat..gigih die dgn dah sarat mengandung.... deco pun simple sebab long journey kan...senang sumbat jek dlm bonet...


aku dok hotel seri malaysia...yg lain2 semua dok homestay....


nikah 14 ogos tu start dlm kul 11 mcm tu...so aku kat hotel pekena nasi lemak bungkus dulu.... masing2 tak mo mkn kat hotel...nak rase nasi lemak bungkus kat tempat org...


dlm kul 10 lebih kami dah sampai umah pengantin pompuan utk majlis akad nikah...makan2 dulu....mane org2 penting masuk le dlm umah...aku lepak luar je...layan anak buah baby sorang nieh.... comey je asla athiyah maklong nieh...geget kang!


laki aku ngan mak abah, adik lelaki semua masuk sebab dieorg saksi...


muke steady jek, tapi kecut perut di dalam tiada siapa yg tahu hahahaahah


alhamdulillah..sekali lafaz semua selamat....welcome to our family tasya....


petang tu dah takde ape so kami buat aktiviti jjcm...pi mkn durian, pasemboq lah...tu nanti aku citer dlm entry lain...ingat petang tu dah jjcm makan mcm2 masing2 dah kenyang...eh sampai hotel, request kfc plak...so melantak kfc plak mlm tu....



ni plak hari sanding esoknyer....majlis sanding buat di hotel seri malaysia...tu pasal aku tdo hotel ni...senang dekat jek nak turun dewan kakaakakak...inilah kami 4 beradik...alhamdulillah semua dah selamat menjadi milik org....kire penutup majlis laa kali nie....



kami 4 beradik yg masing2 dok luar johor kecuali yg no 3 yg pompuan tu...die je kat johor..dekat ngan mak abah aku...leh tolong tgk2kan kalo dieorg tak sihat ke ape...kebetulan plak adik aku nurse...mmg cantik kejadian yg Allah tetapkan....


lupe nak snap kek mase tgh penoh...dah rompong2 cupcakes baru teringat hahahaah

sebenarnye ade jek gambar versi photographer...tapi aku amik sikit jek, yg lain2 dari note 4 aku jek..tu pasal kelam2 pic hahaahahah..mase ni tak beli lagi kamera lagi...


mase mlm berinai tu, ralit aku tgk budak pompuan yg lukis inai tu....cekap n kemas die lukis...


ececewah!


mak abah di pelaminan...


aku sekeluarga di pelaminan...


sesi makan beradab....suap2 kek...


herot merot mulut masing2 dok layan keenakan nasi minyak ekekekeke


pengantin nun makan disinun...


cedok jgn tak cedok...


sebelum balik...kami bergambar lagi kenangan2...


wefie sikit!


maka...ini lah keluarga latif-jalita...in sha Allah bulan depan tambah lagi 1 baby....makin ramai le anak buah.... hope pengantin baru pun dikurniakan rezeki baby cecepat....amin
abis jek majlis sanding kami tak tunggu lama dah..check out hotel ngan homestay terus gerak balik putrajaya dan johor....seninnye keje masing2 wey hahahaah..letih2 badan masing2 penangan jalan ke penang....so lepas ni aku update majlis kahwin belah johor plak...seronok kali nie sebab kat penang buat di hotel tapi di johor style kampung...ade lagi rewang2 n basuh2 periuk tu....ari kamis nanti citer belah johor naik yek, aku dah siap2kan entry autopublish ....xoxo!!




**bulan 10 bulan exam....siap sedia ye anak2...all the best jugak utk anak2 korang yeak





15 celoteh sahabat

Kak lieya pi holiday kat Korea wahhhhhhhhhhhh...nak ikuttt...juju pun dah lama simpan impian nak ke sana...nak baca entry akak pi korea dulu la mmmuahhh selamat jalan kak lieya sekeluarga... :D

Wahh meriah yer majlis kahwin adik akak...glam betul, tahniah sekali lagi dapat adik ipar baru yeyy

September 26, 2016 at 9:14 AM

Ahamdulillah.. selamat dah majlis yg dirancang
Mak-abah senang hati itu yg pasti.

September 26, 2016 at 10:11 AM

semoga selamat pergi dan kembali kakak
happy holiday di sana
tak sabar nk citer kt korea plakk nanti

cntik lukisan inai tu
mmg berseni org yg buat tu, kan!

PELAMIN pon cntik

selamat pengantin baru dan semoga berbahagia hingga syurga aamiin

September 26, 2016 at 10:14 AM

Alhamdulillah selamat dh ye.ada tgok lieya ke Penang di IG..set barang kemas tu tak menahan.hihi

Pengantin segak..pelamin lawa..kakak pengantin pun cantik.hahaha

September 26, 2016 at 11:05 AM

wahhh cantik nyer kek!!

untung nyer nantu mak!!

cantik nyer pelamin woihhh..suka tengok!

September 26, 2016 at 11:12 AM

Seronoknya diaaa....
adik ipar nieyl pun kawen dpt org penang...
setahun 1x or 2x pergi penang...

September 26, 2016 at 11:22 AM

selamat berholiday Lieya sekeluarga ;) Korea lagi ... kirim salam kat orang Korea ahakss
untung sape jadi menantu pak Latiff , dapat sepersalinan emas gitew , semoga kekal bahagia till jannah .

September 26, 2016 at 11:27 AM

ingat yg baru... tp rasa dh lama tgk kt fb hehehehe...

dh jln jauh tu msti lah nk jjcm sana kan...

mmg meriah lah, paling best sume beradik adik... dh ckp happening...

September 26, 2016 at 12:03 PM

meriahkan kalau ada majlis kahwin ni...mengeratkan silaturahim.rindu nak majlis kwin kt kampung meriah.

September 26, 2016 at 12:24 PM

selamat bercuti lieya latif and co..
bestnya gi korea!

September 26, 2016 at 1:53 PM

aritu mcm terjumpa adik lieya yg kawen ni kat daiso setia city mall hehe.. xtau la kalu pelanduk 2 serupa ke, tp mmg sama la hee

September 26, 2016 at 3:13 PM

Moga selamat tiba n balik lieya n famili...
Korea...bestnyaaa
Untungnya dpt bling2...jgn jelesss
Kiranya ni last la kenduri kawin...lega kan

September 26, 2016 at 5:22 PM

Oh, bagus pulak kali ni ya! Tahu nak pergi holiday, dah siap entri autopublish semuanya ^_^

Nak tunggu entri Korealah, Lieya. Bila nak baliknya nih?

Bestlah dapat adik ipar jauh sikit. Dapat jalan jauh sikit dari Putrajayakan.

September 28, 2016 at 11:46 AM

untunglah,,,dapt set bling-bling tu..haha

cantik sgt baju pegantin..alhamdulillah..dh selamat smua

October 3, 2016 at 7:50 AM

Cantik pasangan pengantin tu..
Semua keluarga sporting tu yg tambah meriah..

October 12, 2016 at 10:06 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy