Tuesday, July 11, 2017

Kisah Raya Puasa 2017 kami (before raya)




Assalamualaikum...haluw! haluw!...


halah..halah...masing2 dah up kisah raye nieh....i is jugak terkedek2 ekekekeke...ok, arini aku start citer pasal raya kami yeak.... ade 3 part jek...kisah before raya, raya di melaka...ngan raya di johor....pastu kalo ade part2 lain tu aku buat le entry lain...part pi open house ke, part org dtg umah ke kan....utk part before raye ni tak berapa byk gambo sgt....jom layanz...

*
*
*
*
*
*
V

aku mmg ade peel sepanjang zaman...asal nak raye je buat rambut....asal nak raye je rebonding rambut....same le mcm raya tahun nie...aku pi rebonding rambut dgn potong.... aku buat kat johor ler.... rm100 (rebonding-shoulder length) + treatment (free) + potong)....murah kan...pakai ubat yg okey tau...bukan ubat yg bau busuk tuh....treatment pun best...ingat free so treatment pun cikai2 le...eh tak ...sejuk kepale aku...lembut jek rambut aku lepas treatment...raye tahun depan kite rebonding lagi yeee hahaahah....rambut aku ni lurus...tapi kesan ikat tu buat jadi curl...


mcm biase..tiap tahun start bulan puase azam  nak buat kuih raya...sudahnye azam kelaut dalam....kat opis plak ramai yg open order dan semua sedap2, menggelupur le ahkak order ....kacang dgn biskut suji tu bos aku bagi...


ni bab paling terharu nieh.... bos aku yg lame...yg dah tukar ke bahagian lain sbb naik pangkat boleh kirim bagi duit raye kat aku...uwaaa sedeyyy...baiknye die...tak jadi PA die dah pun still dpt duit raye...nyesal tak ikut die huhuhuhu....jgn pelik tgk angpow bertemakan deepavali sbb bos aku singh ..die kan sambut deepavali ...so stok angpow tu je die ade kot heheheeheh...sampul tak penting yg penting isinye kakakaakakak isinye boleh buat shopping ariani nura medina 3 lai le org kateeee kakakaakak


peberet sepanjang zaman...kat belah2 selatan raya mmg susah nak jumpe ketupat palas ..tak mcm belah utara/pantai timur....kebetulan kat jualan opis ade jual...ehh sedap le plak cukup lembut, lemak masin die...nyesal beli sikit....huhuhu


balik kampung sebelum raye tu ..atok bagi seplastik bunga api raya tahun lepas kakaakakaka...nak beli mmg tak leee sbb mahal wey harga bunga api skrang.....


ni sebelum bertolak balik raya...kami bertolak hari jumaat ptg... mcm biase laa, beg2 mcm nak balik sebulan je kaedahnye hahaahaha... baju raye semua dah siap2 iron...jalan smooth tak jem...yg paling penting baju2..tudung2 yg di iron bersangkut belakang kete sampai kampung tak kedut...hahaahah kalo tak leh meroyan aku 1 hari ...malas nak angkut iron magic tu yg siap2 gosok tu...


kat umah aku ni ade kucing tumpang beranak...anak2 die comel2, umur pun dah 2 bulan..so sebelum balik siap2 bagi mknn ....botol mkn pun kiteorg bukak n tonggengkan supaya senang depa nak makan....mujur takde semut hurung....


tapi bile balik umah lepas cuti raya..kucing2 dah takde...dah berhijrah ke rumah lain plak die hahaahaahah....takpe laa, asalkan dah besar dah leh hidup sendiri okey le kan ...sbb anak2 die dah umur 2 bulan pun...


kat melaka ade lemang yg aku suke...lemang tanduk namenye...tak yah belah2 buluh pun...tarik je tanduk die keluar semua lemang n boleh potong2...


cuti mcm mane pun dayyan tetap dgn homework kumon die ekekekekeek...
ok tu ajek citer sebelum raya kami....org lain dah masuk citer raya ke berape dah hahaahahaah....



**semalam majlis raya pptd....mcm tahun2 sudah aku mesti pi punye sbb kat situ le nak mkn mknn yg payah nak dpt mcm puding raja...budak2 ni dah besar senang, kehulur kehilir amik mknn yg best utk maknye...maknye dok jaga meja jee hahahaahah....nanti aku rajin aku buat entry yeak...





9 celoteh sahabat

nak lagi nak lagi..posla entry baru (blog sendiri dh naik sawang..heheh malass)

July 11, 2017 at 9:09 AM

Lemang tanduk tuh 1st time la Nany dengar. Memang sangat memudahkan pekerjaan kita lah yer. Tak payah nak belah potong lemang tuh dengan pisau ke parang. KUMON dan Dayyan berpisah tiada. Bagus dah tuh Lieya..nak jugak kan die buat KUMON tuh.

July 11, 2017 at 9:23 AM

salam raya lieya ;)

July 11, 2017 at 9:34 AM

kita pn xupdate lg cite raya di kampung..br je update gmbr raya sekeluarga hehe...ketupat palas fav kalo belah pantai tiumur...untungla bos lama masih ingt kn..syok dpt angpow deepavali tu hehe..bole la shopping lg ye

July 11, 2017 at 11:02 AM

Kannn kak, bunga api sekarang mahal lepas tu kejap je eh dah habis. Tak macam zaman dulu dulu. Hahah! First time dengar pasal lemang tanduk tu.

July 11, 2017 at 11:05 AM

ketupat palasss!! sedih, raya hr tu sebiji pun tk mkn, skrg ni tgh menyesal kat bucu katil :-((

July 11, 2017 at 11:39 AM

Biasa mkn ketupat palas kat Perlis..mak mertua adik buat...

July 11, 2017 at 3:28 PM

rajin dayyan ngan homework ye...baguih

July 14, 2017 at 9:19 AM

sebenarnya senangkan dah siap2 iron baju raya...rin kat kg baru sempat nak iron tau..sbb kat kereta hubs payah nak snagkut baju and mesti kedut2...hahahhaa

July 20, 2017 at 9:54 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy