Monday, August 7, 2017

bercuti di Dash Box, Cyberjaya



Assalamualaikum....


haluw semuaaaa!! dah sarapan ke? arini jom layan aku citer pasal kami bercuti di dash box, cyberjaya....kejadian berlaku masa minggu cuti hari raya puasa ari tu, ye laa dah lame tak bawak budak2 ni pi holiday....lg pun kekangan masa sebb weekend ke cuti sekolah ke ade je bengkel n kelas tambahan utk upsr mia....so alang2 dah cuti raya panjang nie, takde ape2 kelas kiteorg book hotel....dpt layan budak2 main pool pun kire okey dah....jom aku cerita sambil korang tgk gambor...baru syiok cerita sambil tgk gambor kan....

*
*
*
*
*
*
*
V

nape aku pilih dash box ? first sebab hotel baru....second sbb deco die unik ...third aku nak cari hotel yg bukak pintu bilik je pool depan mate ala2 hard rock hotel penang tu....so ke dash box le kami...mujur mase book ade kosong lagi bilik depan pool tuh....memandangkan putrajaya - cyberjaya ala2 sekentut jeee, so pergi pun rileks2 jek...aku bawak nasi lemak, karipap, nugget, chicken popcorn ngan sandwich sardin...ala2 piknik tapi dok hotel hehehehe...asalnye budak2 nak pi pantai...ohh nooo! noooo!, mak ko alergik pasir lekit2 n panas2 ni hokeyyy (sambil goyang jari telunjuk tegak2) hahaahahah...


sepanjang perjalanan mcm tu, float kat badan....mujur putrajaya - cyberjaya tu dekat jek....float princess recycle akak2 punye hahahahaah...x kuase aku nak beli2 lagi....


x besar pun kawasan hotel dash box nie....tapi deco die mmg unik2....


budak2 ni dah tak sabar nak checkin...mujur bilik on time boleh dapat...risau gak takut ramai org sbb cuti raya kan...


comel je patung nie...maka bergambo byk2 kat sini sampai anak aku komplen 'panas ni mama oii' hahaahahah


ni ruang lobi die....kecik jek...

tu kaunter untuk urusan check in check out....

gym pun ade...


ala2 hipster laaa deco die...


ade 3 jenis bilik tau kat hotel dash box ni... ade dash twin (which is dlm kabin), dash studio (which is mcm dlm gambar kat bawah tu tapi bahagian bawah) dan dash deluxe (dalam gambar kat bawah tapi bilik atas, kan luas sikit sbb die ambil due space dash deluxe).... senang korang refer sini ajek...room dash box hotel...


haa ni jenis dash twin...dlm kabin.... utk family ramai mcm aku mmg tak sesuai le...sempit.... better ambil studio atau deluxe.....


bentuk bangunan kat sini le buat aku teruja nak stay sini..cute2 semua...


masuk2 jek bilik....wahhhhhh mulut semua hahahaah ye laa sebab unik deco die....kepala katil dari batang paip....meja lampu dari tong....cute sgt!


yg sorang ni masuk bilik terus selak langsir....pastu menggelupur nak mandi....tak die tgk matahari tgh mencanak atas kepala tuh...


tgk le tu siap peluk float hahaahahah....sabooo ...tukar baju dulu oiii...


bilik jenis studio ni pun tak besar mane...ko nak sembahyang dueorg sekali pun belaga bontot...haaa mcm tu lee gambaran aku leh bagi...


unik kan...kepala katil ala2 mcm dari batang2 paip...side table pun cute...tapi takleh bukak pun penutup tong tu....deco jek mcm tu...


katil king ....


unik lampu die....


nak mandi, cepat posing dulu...mama nak amik gambar nie.... hahahaah seb baik dayyan layan ajek...



mini bar ade....


almari plak jenis mcm nie...mcm korang leh tgk kat pic aku yg atas td....




toilet best sbb shower ngan toilet asing....aku tak suke yg sekali tu....adoii nak memerut pun payah kalo partner nak mandi....


ni lah bekalan duniawi yg aku bawak.... so anak2 pi le mandi, lapar naik darat...mcm2 menanti hehehehehe...siap bawak teh tarik dari umah hah....


pinggan cawan sudu bawak yg disposable jek...senang lepas gune buang...takde nak bawak balik byk2 barang kang...



so mak datin, dok tepi kat pool chairs sambil santap nasi lemak sambil tgk budak2 main air.....gilee sedap plak rase nasi lemak aku ari tu haahahahaha


cantikkan...aku suke bentuk hotel kat sini...urban + hipster gituw...


panas2 terik gak budak2 ni nak terjun....dah le lupe bawak sun block hhuhuhuhu...nasib korang laaa...


tgk dayyan, tak mo layan posing dah hahaahahah


dayyan lagi...posing tak ikhlas...mate tgk slide...tgn posing  peace kakakaakak

laki aku le layan teman budak2 ni mandi....

air pool die  pun ala2 hijau biru...cantik...


cantik viewnye kan....


ermm dayyan jgn citer.... kembang insang dpt terjun dlm air....lame die mandi...ni kalo bawak gi jumpe tok mudim pun tok mudim hepy...senang nak potong sbb dah cukup kembang hahaahahahah

splashhh splashhhh....


kat sini pool die best...ade 3-4 tahap kedalaman kot tak silap.... ade jugak khas tuk level2 baby.....


plg dalam 1.2m tak silap aku...lepas tu ade 0.9m, 0.4m.... lebih kurang laa...aku lupe...


ni view dari belah belakang...


yg ni tak dlm sgt...


view dari atas.... pool die ade 3-4 tahap kedalaman...slide ade 2...yg penting pool berkonsep kid/baby friendly...

nak dekat magrib baru masing2 naik darat...pastu tgk kulit masing2 gelap...gelabah mia hahaahaha...almaklum lee dah anak2 dare...dah ke arah2 jaga kulit.... mujur aku bawak masker...masing2 dok menepek masker...

tgh dok layan tv, makan nasi lemak lagi....tetibe dengar bunyi org riuh rendah main air....berebut2 anak2 aku keluar nak tgk....



alamakkkk! terus terangsang insang dayyan hahaahahah....belari masuk bilik salin baju pastu terjun pool...kelam kabut laki aku pi tgk jaga die main pool hahahaahah....adoiii ....lagi satu yg syok hotel ni, pool die sampai ke tgh mlm ko boleh mandi...agak2 ko kulit buaya, mandi le sampai pukul 3-4pagi xde sape nak halang hahahaaha...








posing jek acah2 naik hahahaah....






lagi satu unik kat sini, kat mane2 ko akan jumpe manusia hitam ni dok panjat2 bangunan kat sini...malam2 kalo tgk seram gak....


suasana kafe pun unik...



breakfast kat sini takde buffet2 mcm lazimnye ye...die ala carte...ko masuk duduk crew dtg bawak buku menu...n pilih le.... bile die buat gini jimat le tak membazir org ambil menimbun tapi tak makan...yg tak syok nye kene tgu le mknn sampai...kalo org ngah ramai amik mase gak le...so aku order byk2 terus...dok meja panjang sikit ....tapi aku mkn mmg abis le semua....


mija mkn english breakfast...pastu bantai nasi lemak plak.... badan keding tapi mkn byk...baka aku ni mase zaman muda2...dah tua2 ni tak jadi dah mcm tu...mkn byk, byk le jugak lapis perut ko...uwaa nangisssss...


pancakes die sedap....panas2..rangup kat luar....


dap erghhhh....


deco dlm cafe ni pun lawo...minimalis gitu....

lepas sarapan, masing2 tukar baju terjun pool balik....gunekan mase secukupnye sebelum check out....aku plak, baik layan mate membuteee balik....kakakakaak...harga bilik? mcm aku amik studio tu rm200 lebih...twin rm100 lebih...tambahan person tuk breakfast rm18 kot...lupe laa tapi belas2....
okey pasni tak pi mane2 dah...dok diam2 sampai mia abis upsr ngan mija abis upkk....kite pi cuti hujung tahun...disneyland here we comeeeeeeeeeeee!!! xoxo!



**   pejam celik..pejam celik...kejap dah nak hujung tahun kan....phew...







9 celoteh sahabat

nieyl ade gak usha² tempat ni...
ingat nak pergi jugak...

August 7, 2017 at 11:33 AM

hah hotel baru mmg syok la kn...ank2 pantang nmpk pool..panas ceng ceng pn nk juga terjun kn...tambah2 buka sliding door trus ke pool lg la memanggil222 kn..syok ler makanan pn byk lieya bw..penat mandi lapar, mkn hehe

August 7, 2017 at 12:20 PM

menariknya...

August 7, 2017 at 1:19 PM

mmg cun la hotel ni wei.... dia punya gaya tuh luar n dalam mmg cantik... unik gitu

paling best dkt ngn kolam... mmg kjenya berendam jelah bdk2 nih kan...

August 7, 2017 at 2:09 PM

Nice sharing Lieya. Memang unik lah bila tengok decoration die kat dalam tuh. Lagi satu sebab dalam area Selangor / KL ajer kan. Jadi pada Nany sangatlah convenient kalau nak bawak anak2 lari sekejap dari rutin normal.

p/s : Get well soon Lieya. Nany nampak kat IG tapi tak terkomen pulak. Nany doakan Lieya sihat kembali pulih seperti sediakala yer. Pastuh boleh ngadap cendol lagi haa...HAHAH!

August 8, 2017 at 9:08 AM

bestnya baca entry lieya ni...sebab tergoda dengan swimming pool dia tau lieya..trs usha2 harga..mcm nak kena pergi ni sure anak2 seronok sngt kalau dpt pegi sini...

good luck MIJA for upsr akan datang...go for 6A okeh

August 8, 2017 at 11:06 AM

Haah la deco dia cantik...dan unik...suka saya tengok deko dia =)

August 8, 2017 at 11:59 AM

menariknya. tak jauh dr opis saye ni kak. Macam nak bawa anak2 dtg sini lah hehehe

August 8, 2017 at 1:26 PM

Ha a...mmg unik dekonya. Ko ni kan Lieya tau aje ada tempat unik hihi...
Berapa semlm Lieya?

August 16, 2017 at 7:43 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy