Tuesday, December 5, 2017

shopping barang sekolah & mencari durian


Assalamualaikum semua!!

haaa jgn tanya bile nak update citer pi shanghai...pi disneyland.... aku mabuk pitam sort gambor nih oiii hahahaha....belum lagi nak resize bagai... so nanti2 le...yg penting best gileeee pi disneyland weh....shanghai sendiri pun tempat yg okey utk di lawati...cume balik sini kiteorg kene gatal2 pecah bibir sbb tak tahan cuace sejuk...tu nanti le aku citer key..arini jom layan pic kami pi menyopping baju sekolah...ngan pi makan durian.....

*
*
*
*
*
*
V

kejadian berlaku jumaat dgn sabtu ari tu, kan long weekend kite minggu lepas hehehehe.... kan skrang musim durian... laki aku ajak pi cari durian... durian skrang ni mahal kan...menyampah ajek..sape laa ngajor beli durian timbang dgn kulit2 sekali kan.....

 pi gerai tepi jalan kat pekan bangi lama je.... senang ....tapi mase pi ni musang king takde stok baru.... ioi ngan udang merah pun takdak...mak frust hokey!! sbb aku musang king kurang sikit...aku lagi suke ioi atau udang merah....


 so amik durian kampung ngan durian kawin ajek....

dayyan mmg hantu durian...tapi die rase bukan musang king terus ala tak lalu makan...ecehh demand nauuu kauuuuu yeee hahahaahah


aku mkn byk gak huhuhu....


beriye jek kopek hahahaahah...sebijik yg dayyan kopek ni semua kucing tido koooo...puas hati hah....



jaja pun hantu durian gak...mia jek tak suke durian mentah...so untuk die aku tapaukan dlm 15 ulas untuk dibuat serawa durian..... sape polo igstory aku tgk le kan aku buatkan serawa durian seperiuk kecik tu....


ni plak kejadian sabtu... aku jenis mmg mcm nie...semua bende nak prepare awal2...tak suke last minit.... so aku kerah laki aku jom pi siapkan barang sekolah anak....lepas settle kat kumon, kami singgah uniform gallery bangi tu.... aku kan ade membercard die...so membeli kat sini ajek lah..dpt diskaun byk gak ..kebetulan ade diskaun lebih dari 30 nov sampai3 dec aritu...pastu kat sini ade mcm2 brand so boleh le pilih ikut jenis kain n harga...mcm mia kain sekolah menengah die aku beli dari 2 brand yg berbeza...

tracksuit pun siap2 beli....senang ....


ni budak kecik pun same...tapi coet sgt saiz die...payah nak cari seluar....


kasut jek aku tak beli kat sini...kasut beli kat tempat lain...stationery pun beli sikit2...sebab tahun lepas punye ade lagi...so topup sikit2 jek...


tahun ni budak2 ni demand betul bab tudung ngan kasut.... nak tudung due lapis yg tak keras tak lembik bagai lah... nak kasut itu ini lah....aishhh  fenin tol layan anak remaje nieh...

 dayyan pun beli siap2....senang kasut hitam je sekolah die...


dayyan punye uniform plak mgu lepas pi fitting kat sekolah die.... isnin, selasa ngan kamis pakai uniform sekolah, rabu baju pj...jumaat jubah putih....jubah ajek tak cari lagi nieh.... kat uniform gallery takde saiz die...

haa ni uniform dayyan nanti...
 baju pun dah siap basuh ahad ari tu.... tinggal aku nak jahitkan lencana ngan nametag ajek nieh....senang weyy dah siap awal.... leh pikir bende lain plak....beg sekolah pun aku dah beli siap2....so skrang nak plan baper hari nak amik cuti utk sekodeng dayyan kat sekolah...ye laa darjah 1 kan mesti le pi sekodeng die hahahahaah...mia form 1 okey dah tu leh bawak diri sendiri.... jaja plak tahun depan darjah 6....sape mcm aku dah siap sedia barang sekolah awal2....angkat tiak sikitttt ..ekekekeekekeke




**meriah status kawan2 dok update pasal sunat....dayyan kalo aku bukak topik pasal sunat sure merempan melalak hahahaha..penakot nau.... tapi aku dah jumpe teknik sunat yg tak sakit n tak guna pisau ...ade aku share kat igstory aku.... aku tunjukkan dayyan suh die bace...rase gune teknik tu la kot...maybe sunatkan die cuti sekolah tahun depan ke.....





6 celoteh sahabat

senang setel awal2 bli persiapan sekolah ank2..tisya rsnye nk bli kasut je kot ...kalo pencinta durian , mmg suka sgt la mkn tu ye..amy dlu kecik2 suka sgt mkn tp dh besar tktau nape tkleh mkn kalo yg jenis ratah gtu..kalo mkn ngan pulut ok

December 5, 2017 at 9:33 AM

AKu tak start beli apa2 lagi perkakas sekolah... Banyak benda dalam fikiran... setel satu2 dulu

December 5, 2017 at 10:38 AM

bagus buat persiapan awal.
Last2 nanti jem

December 5, 2017 at 10:46 AM

hensem dayyan pakai baju sekolah baru

December 5, 2017 at 10:53 AM

baguss awal awal dah siap sedia barang sekolah .

December 7, 2017 at 12:56 PM

Superb article. Include more articles about this topic. Thank you for sharing.
clipping path service

Photo Retouching Services
raster to vector conversion service
Photo Editing Services

December 20, 2018 at 2:06 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy